لازانیا




یادمه اولین بار لازانیا رو تو یکی از رستورانهای کیش خورده بودم , اونقدر خوشم اومد که با هزار بدبختی و سر سختی تونستم متوجه شم که با این برگها تهیه میشه
آخه اون زمنها تازه لازانیا مد شده بود :))
بعد از اینکه متوجه شدم با چه خمیری  تهیه میشه , مورد بعدی تهیه موادش و سر هم کردنش بود
خلاصه آنقدر خراب و آباد کردیم تا دیگه لم کار دستمون اومد
تا به امروز که دیگه از تنبلی زیاد خامیرش رو جداگانه تهیه نمیکنم و یک دفعه همه رو رو هم سوار میکنم
از اونجایی هم که همیشه وقت کم دارم این روش رو رهاتر و بهترین روش میدونم

مواده لازم :
لازانیا به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ تا ٢٠٠ گ
فلفل دلمه ای ، قارچ ، به میزانه دلخواه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
نمک ، فلفل ، آویشن ، زرد چوبه
پنیر پیتزا
رب گوجه ۲ قاشق
خامه ۱ استکان ، شیر ۱ لیوان
* در مورد مواد داخلش هر چی دوست داشتید میتونید استفاده کنید

طرز تهیه :
پیاز را سرخ کرده ، گوشت و باقی مواد را اضافه کرده ، و در آخر خامه و شیر را اضافه میکنیم ، همراه با مقداری آب ،
مورد قابل توجه در این لازانیا این است که خمیر لازانیا همونجور  که گفتم  جدا گانه پخته نمیشه  ، به همین دلیل مواد گوشتی باید پر آب ولی جا افتاده باشد .
مقدار غلظت مواد بستگی به ظرف شما داره  ، ظرف مورد نظرتان را انتخاب کرده و یک لایه لازانیا خشک چیده ، و مواد گوشتی همراه با مقداری آب مواد رروی ان میریزیم ، با مقداری پنیر ... تا اینجای کار مثل همه لازانیاهای دیگه هست 
این کار را تکرار میکنیم , میتونید به نسبت ارتفاع لبه ظرفتون  ٢ تا ٣ بار تکرار کنید


و باید آخرین مرحله رو با پنیر پتیزا به پایان برسونید , حالا ابی که از مواد داشتید روی خمیر بریزید , سعی  کنید کل خمیر رو خوب خیس کنید
معمولا ابی رو که میریزم در حدی  هست که تا نیم ظرف رو میگیره 
در خاتمه پنیر فراوان ریخته ، و حدود ١ سست یا کمی بیشتر به همون صورت میزارم بمونه تا خمیر رطوبت لازم رو بگیره و بعد درون فر به مدت ٣٠ تا ٤٠  دقیقه با حرارت ۱۸۰ c قرار میدهم .


بهتر است با چنگال لازانیا را تست کنید ، اگر سفت بود هنوز احتیاج به پخت دارد ، ولی اگر نرم بود و روش خوشرنگ شد , دیگه کافیه
* میتونید لابلای مواد از سس سفید هم استفاده کنید
این هم از لازانیای تنبل خونه من :))
نوش جان ، گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts