آش جو


هیچ دقت کردید که جو توی آش و سوپ چقدر لذیذ میتونه باشه ؟؟
اش جو یکی از لذیذترین اش هاست که من دوست دارم ، و معمولا در فصل سرما هر ۲ هفته ۱ بار، تو لیست غذایم قرار داره ...

مواده لازم برای اش جو :
۳ تا ۴ نفر
جو ۲ استکان
گوشت ۱۰۰ گرم 
عدس ، نخود ، لوبیا چیتی یا قرمز ، از هر کدام ۱ استکان
سبزی اش : تره ، جعفری ، اسفناج ، گشنیز ، نیم کیلو
پیاز ٢ عدد بزرگ  سرخکرده 
کشک و نعنا داغ به مقداره لازم
نمک ، فلفل ، زرد چوبه

طرز تهیه :
گوشت را پخته و آنرا رشته رشته کرده ، جو و حبوباته دیگر را بجز عدس از شب قبل خیسانده ، و تمام حبوبات را همراه جو به آب گوشت اضافه میکنیم تا بپزد ،
البته من تمام حبوبات رو به به جز عدس پخته داشتم , این بود که اول از همه جو رو گذاشتم خوب بپزه 
بعد از اینکه جو خوب پخته شد حبوبات پخته شده خودم رو همراه با کشک و پیاز داغ و سبزی اضافه کردم 


یادتون باشه که حبوبات این آش همراه و جو باید حسابی پخته و کمی له شده باشند 
بعد از اینکه جا افتاد میتونید با کمی پیاز سرخ کرده و نعناء داغ و کشک تزئین کنید و میل کنید 
*دقت داشته باشد نمک را بعد از اضافه کردن کشک امتحان کنید ،
این اش رو من همیشه کمی تند میکنم
نوش جان ، گیلدا





Kommentare

  1. salam ,mishe lotf konid begid che no joi bashe wa che goshti ,az che ghesmat wa akodam noesh? merci

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز
      من از جو نیم پز استفاده کردم ، اگه به قسمت متفرقه برید و روی طرز تهیه ترخینه کلیک کنید عکسش رو میبینید
      اینجا از گوشت گردن بوقلمون استفاده کردم ، هر گوشتی به جز مرغ خوبه
      ولی گوسفند و قسمت گردن از همه بهتره

      Löschen
  2. bah bah delam ghashiiiiid .:)

    AntwortenLöschen
  3. هما جونم جات خالی عزیزم ، کاش بودی با هم میخوردیم
    <3

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts