آش رشته





نوبتی هم باشه نوبت اش رشته هست ......سلطان اش ها :)))
تو این هوای سرد هم خیلی میچسبه ، جای همتون خالی ......
مواد لازم :
نخود ، عدس ، لوبیا قرمز از هر کدام ۱ استکان ، که بهتر است بجز عدس باقی را شب قبل خیس کنیم .
سبزی اش شامل : تره جعفری ، اسفناج ، شوید ، نیم کیلو
نمک ، فلفل ، زرد چوبه
پیاز داغ ، سیر داغ ، نعنا داغ ، کشک
رشته اش ، به مقدار لازم ، دوستانی که خارج از کشور هستند میتونند از رشته های آسیایی استفاده کنند
اگر از مقداری پودر یا قرص مرغ هم استفاده کنید ، به نظر من خیلی خوشخوارک میشه


طرز تهیه :
حبوبات را همراه با زرد چوبه و نمک و فلفل میگذاریم بپزد ،  سبزیها را خرد کرده و بعد از پخت حبوبات اضافه میکنیم ..
رشته ها را نیز در این مرحله اضافه میکنیم ، میگذاریم تا اش جا افتاده شود .اگر از رشته های ایرانی استفاده میکنید به اندازی کافی لعاب از خودش  میده ، ولی رشته های آسیای را باید با کمی ریختن ارد داخل آب ، و اضافه کردن به اش لعابدار کنید
در هنگام سرو کردن از نعنا ، سیر ، پیاز داغ ، و همینطور از کشک استفاده کنید ، من از زعفران دم کرده نیز استفاده میکنم .
به نظر من پخت اش ١ روز جلوتر ، خیلی بهتره :))
  نوش جان ، گیلدا














Kommentare

  1. گیلدا جون من اینجا دسترسی به رشته ی آش ندارم میشه بگید از چه نوع رشته یا ماکارونی میشه
    استفاده کرد؟از فتوچینی میشه استفتده کرد؟کیفیت عذا رو پایین نمیاره؟
    اسم رشته رو بگید ممنون میشم

    AntwortenLöschen
  2. سلام دوست عزیز
    ببخشید که سوال شما رو دیر دیدم
    شما میتونی رشته های پهنی رو که خیلی شبیه به رشته اشی خودمون هست ، از فروشگاه های آسیایی تهه کنید
    رنگ این رشته ها هم تیره هست و همینطور پهن
    البته مثل رشته های خودمون لعاب نمیده ، که میتونید مقداری ارد تفت بدید و به اش اضافه کنید
    من به تر کل راضی هستم ازش

    AntwortenLöschen
  3. دسننون درد نکنه ممنون

    AntwortenLöschen
  4. خواهش میکنم عزیزم :)

    AntwortenLöschen
  5. واي كه دلم ميخواد حيف كه گرمه اينجا ( فريما از بليز(

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. فریما گاهی اوقات تو گرمای تابستون هم که دلم بکشه میرم سراغش :))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts