شیرینی باقلوا



این هم شیرینی باقلوا با  کمی تفاوت ، تفاوتش مربوط به مواد داخلش هست که من از روی یک کتاب یونانی تهیه کردم
خیلی خوشمزه بود ، امتحانش ضرری نداره :)
قبل از هر چی باید بگم که بهترین خمیر واسه این کار خمیر فیلو هست که بسیار نازک مثل ورق کاغذ میمونه
البته با خمیر یوفکا هم میتونید تهیه کنید ولی لطافتش مثل فیلو نیست


تصویر بالا :  باقلوای پودینگی 



و اما میریم سراغ تهیه این شیرینی

مواد لازم :
خمیر فیلو ، بمیزان لازم
کره آب شده ، بمیزان لازم ( حدود ۲۰۰ گرم )

مواد داخل شیرینی باقلوا :
کنجد تفت داده
بادام تفت داده
گردو خرد شده
مقداری هل و دارچین
مقادیر رو ذکر نکردم چون این قسمت میتونه به دلخواه کار شه


مقداری شربت قوام اومده که توضیحش رو قبلا داده بودم

طرز تهیه :
ابتدا ورقهای فیلو رو با دقت باز میکنیم ، من هر بار از ۳ برگ این خمیر استفاده کردم
و روی هر برگ را با کره خوب چرب میکنیم


روی خمیر مخلوطی از مواد ذکر شده را که خوب مخلوط کردیم میپاشیم ، و خمیر را لول میکنیم



خمیر رول شده را با چاقوی تیز میبریم ، برشها باید مناسب ظرفتون و یک اندازه باشه ، و قبل از چیدن ظرفتون  رو چرب کنید
خمیرها را کنار هم دیگه خوب بچینید 


میتونید به روشهای مختلف این خمیر رو بپیچید ، مثلا به صورت بقچه ای


باقلوای پودینگی 


در آخر یک بار دیگه روی خمیرها کره بمالید و درون فر قرار دهید
به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه و با حرارت ۱۸۰ درجه
وقتی روی شیرینی طلایی شد کافی میباشد
در آخر بعد از خنک شدن شیرینی ها روی آنرا با شهد بپوشانید ، سی کنید که یکسان شهد را تقسیم کنید
بگذارید شیرینیها مدتی در شهد بماند ، و در آخر اگر مایل بودید با پودر پسته تزئین کنید
اگه از خمیر مقداری اضافه داشتید ، دور نریزید تا دفعه بعد بهتون بگم چی میشه باهاش درست کرد :)))
نوش جان ، گیلدا








Kommentare

Beliebte Posts