دلمه سیب با دارچین


این دسر خوشمزه و ساده رو از تو  کتاب آشپزی یونانی پیدا کردم
از اونجایی که از ترکیب سیب و دارچین تو دسر یا شیرینی جات خوشم میاد ، واسه من خیلی لذیذ بود :)
مواد لازم :
به تعداد نفرات سیب ، که بهتره ریز و ترش باشه
مقداری کره
شربت قوام آماده یا عسل ، به مقدار دلخواه
ترکیب داخلش میتونه سلیقه ای باشه . من از بادام تفت داده شده ، کنجد ، مقداری دارچین ، گردو و کمی حل استفاده کردم 



واسه درست کردن این دسر ، اول سیب رو با دقت خالی کنید جوری که از کناره ها و ته سیب ، مقداری گوشت باقی بمونه



مواد خشک رو بجز کره داخل ظرفی ریخته و همراه با شربت مخلوط کنید ، و داخل سیب رو با این مواد پر کنید



مقداری کره روی سیب گذاشته و اون رو داخل فر قرار بدید ، حدودا به ۱۵ دقیقه وقت احتیاج داره



بعد از پایان کار میتونید ، میل کنید 
نوش جان گیلدا 




Kommentare

  1. به به بوش تا اینجا اومد گیلدا جوون
    ما هر وقت سرما میخوردیم مادر بزرگم این سیب رو برامون درست میکرد
    البته بدون مواد میانیش فقط با دارچین

    میزاشت روی بخاری ساعتها اروم برای خودش میپخت و بعد میگفت هر کی اینو بخوره همه مریضی هاش با هم از بین میره


    خدا بیامرزتش

    دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گلم
    خدا همه عزیزانی که دیگه پیش ما نیستند ، ببخشه و بیامرزه
    ولی جدی جدی چقدر هم دستشون شفا بخش بود

    AntwortenLöschen
  3. سلام دوست عزیز، من از روی این دستور درست کردم، اما طعم سیب پخته شده توی فر رو دوست نداشتم، من از سیب‌ زرد با اندازه متوسط استفاده کردم، به نظرم بعد از پخت سیب طعم ترشی پیدا کرده بود، برای داخل سیب هم از عسل و کنجد و دارچین و گردو استفاده کردم. نکته دیگه‌ای که در حین پخت پیش اومد این بود که کره‌ای که روی سیب بود در اثر حرارت اب شد و از سیب کمی خارج شد و توی ظرف پیرکسی که سیب توش بود ریخت و همین باعث شد چیزی شبیه دود از فر خارج بشه و توی کل فضای خونه بپیچه، به نظرم باید به فویل روش میکشیدم. اما دسر خوش قیافه‌ای بود. ممنون

    AntwortenLöschen
  4. لیدی عزیز ؛
    در مورد مورد اول که گفتید ، باید بگم که پایه و اساس این شیرینی با سیب هست و مشخصه که طعم سیب هم خواهد داشت ، و در این مورد واقعا کاری نمیشه کرد
    اما در مورد مشکل بعدی من با توجه به مشکل اولتون فکر کنم که شما مقدار زیادی از گوشت سیب رو هنوز در نیاورده بودید ، اگه تو عکس بببینید فقط یک دیواره گوشتی واسه این دسر باقی مونده
    و همینجور که باز در عکس میبینید ، واسه نازک بودن این دیواره کناره های سیب من ترک خورده
    البته مقداری روغن موقع پختن از سیب من هم خارج شد ولی همچین مشکل اساسی برام به وجود نیاورد
    من فقط ۲ بار این شیرینی رو تهیه کردم ، که در واقع خواستم که بار اول مشکل ترک رو نداشته باشم ، که موافق شدم
    و دیگه اینکه نباید توی سیب رو به فشار پر کنید ، چون موقع پخت احتیاج به حجم داره و موجب میشه که همه چیز بیرون بزنه
    امیدوارم که دفعه بعد موافق باشید عزیزم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts