مربای هویج


و این هم مربای هویج ، که تو خونه ما خیلی طرفدار داره :))
من این مربا رو چون خیلی درست میکنم ، اینه که اندازهاش هم به صورت چشمی میدونم
البته کمی توش دخل و تصرف میبرم تا شبیه به مرباهای دیگه نباشه :)

مواد لازم :
هویج که رنده شده باشه
شکر + اگر در دسترس داشتید ۲ تا ۳ قاشق شکر ژلاتینی
مقداری پوست پرتقال , که تلخی ان قبلا گرفته شده باشه
مقداری بادام خلال  شده
۲ قاشق زعفران دم کرده
۲ قاشق آب لیمو
همونجور که گفتم ، مقادیر رو به صورت چشمی براتون میگم
* قبل هر چیز بهتره که مربا یا مارمالاد رو داخل ظروف مسی یا لعابی بپزید
* اگر هویج آبدار بود که احتیاجی به آب ریختن نیست وبه اندازه کافی آب میندازه
اگر هویجها آبدار نبود ۱ تا ۲ استکان آب بهش اضافه کنید .به هر اندازه که هویج دارید  به همون اندازه شکر هم برای مربا استفاده کنید


بذارید که شکرپاشیده شده روی هویج ، آب هویجها را خارج کنه
من مقداری پوست لیمو رونیز همراه با پوست پرتغال ،  زمان پخت اضافه کردم
که در آخر  کار پوست لیمو رو میتونید در بیارید



۱۵ دقیقه به آخر کار میتونید خلال بادامها رو اضافه کنید ، و در آخر کار که مربا به جوش ریز افتاد ، آب لیمو و زعفران رو هم اضافه میکنم
بهتره که مرباها رو همونجور که گرم هستند داخل شیشها ریخته و سرشون رو ببندید
این کار از کپک زدن اونها جلوگیری میکنه
نوش جان ؛ گیلدا







Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts