بامیه




این بامیه ها رو که میبینید مال سال گذشته هست :)))) 
از اونجای که تو تهیه اش تنبلی کردم ، دیر آماده بود ، و نتونستم ماه رمضان پارسال بزارم 
این بود که دیدم بعد از این ماه هم صفایی نداره ، چون زولبیا و بامیه عجین شده با ماه رمضان ، واسه همون تا به امسال صبر کردم ، میبینید چه قدر صبورم م م م :))))))
من این دستور رو از شبکه تلویزیونی جام جم تهیه کردم و خیلی خوب شده بود ، اگر اینجا با گفته های من مشکل داشتید ، میتونید راحت تو یوتوپ این دستور رو سرچ کنید 


مواد لازم :
ارد ١ پیمانه 
آب ١ پیمانه 
شکر ٢ قاشق سوپ خوری 
کره ٥٠ گرم
۲ قاشق شربت بار
تخم مرغ ٢عدد بزرگ ، یا ٣ عدد کوچیک 

طرز تهیه :
آب را همراه با شکر و کره داخل ظرفی که بهتره تفلون باشه  میریزیم ، و میزاریم تا مواد داخلش حل شده و یکدست شه 
ارد رو اضافه میکنیم ، و با کمک یک قاشق چوبی تند هم میزنیم تا خمیر گلوله نشه 
باید خمیر یکدستی به دست بیارید و بیشتر از ١ تا ٢ دقیقه رو حرارت نذارید ، چون پف بامیه میخوابه 


خمیر رو کنار بزارید تا خنک شه و تخم مرغها رو اضافه کرده, برای اینکار بهتره که اول اونها رو درون ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و کم کم اضافه کنید
چون حجم تخم مرغها و همینجور خشکی آردها با هم متفاوته
هر بارخوب هم بزنید و دوباره اضافه کنید ، از اینجا به بعد اگه تخم مرغ زیاد باشه , خمیرتون شل میشه و دیگه واسه بامیه مناسب نیست .... پس دقت کنید که خمیر نباید شل باشه و در واقع باید باید کمی به سختی از قیف خارج شه
اما اگه دید که دیگه دیر شده ناراحت نشید , هنوز میتونید با همین خمیرها ی شیرینی دیگه تهیه کنید و با اضافه کردن مقداری پیکینگ پادر به خمیر از اونها شیرینی خامه ای تهیه  کنید :)
سپس داخل قیف خامه ریخته و با ماسوره ای که تو شکل میبینید داخل روغن داغ خالی کرده 
میتونید از ١ لیوان کمک بگیرید و قیف رو داخلش قرار بدید و موادتون رو توش بریزید 


واسه تیکه کردن بامیه ها از قیچی میتونید استفاده کنید ، که اول قیچی رو داخل روغن فرو کنید و بعد بامیه رو به اندازه دلخواه ببرید 
تا خمیر بامیه به قیچی نچسبه 
داخل روغن مرتب هم بزنید تا همه اطراف اون سرخ شه و بعد از اینکه به رنگ دلخواهتون رسید ، با کفگیر طوری برداشته و بعد از اینکه روغن اضافه اش از کفگیر رد شد ، داخل شربت قرار بدید
اگر مایل به مدل گرد بودید , بامیه ها رو روی کاغذ روغنی که از قبل با روغن مایع  چرب کردین خالی کنید و شکل بدید و بعد داخل روغن داغ خالی کنید


* بامیه داغ رو داخل شربت خنک قرار بدید
دقت کنید که خنک باشه , نه کاملا سرد

برای شربت هم میتونید به ازای هر لیوان شکر ، نصف لیوان آب استفاده کنید 
که میزارید بجوشه و قوام بیاد ، شربت باید کمی غلظت  پیدا کنه و در آخر ١ قاشق زعفران دم کرده و ١ تا ٢ قاشق آب لیمو تازه بریزید 
کمی دیگه که جوش زد ، میتونه کافی باشه 
بر حسب سلیقه خودتون میتونید از گلاب یا آب پرتغال هم استفاده کنید 
نوش جان ، گیلدا 




Kommentare

  1. این که عالیییییییییییییی شده با ادم حرف میزنه نوش جانتون در ضمن قربون صبوریت خواهررررررررر..)

    AntwortenLöschen
  2. اعظم جون چه کنیم دیگه خواهررررررررر :v
    :v

    AntwortenLöschen
  3. از اون چیزهاست که همیشه میترسم بدرستم ، اینها هم مال پارساله و الان نداری ، پس نمیتونم بیام پیشت :))))))))))))))))
    گذشته از شوخی ، رنگش حرف نداره گیلدا جونی

    AntwortenLöschen
  4. ها ها چرا ترس رزکم ؟؟ بابا نهایت میزنی مثل من خراب میکنی دیگه :)))))))
    تازه کجای کاری ، من ٢ سال قبل اومدم درست کنم ، نصفه هاش دیدم خوب نشد ، که باهاشون نان خامه ای درست کردم :)))))))))
    اتفاقا همون نان خامه ای های که تو وبلاگ هست همونهاست :)))

    AntwortenLöschen
  5. خیلی خوش اب و رنگ شده دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  6. سلام گیلدا جان ببخشید من این دستورتو تو فیسبوک دیدم
    خیلی خشرنگ و عالی شده من دیشب با یه دستور دیگه درست کردم خوب نشد
    میخام بدونم چقدر بامیه داریم با این دستور؟مرسی خانومی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام حسنای عزیز
      مرسی از کامنتت عزیزم ، راستش دقیقا تعداد رو نمیتونم بگم ، ولی فکر کنم حدود ١ کیلو شده بود
      چون این دستور رو من پارسال درست کردم ، و دقیقا یادم نیست

      Löschen
  7. گیلدا جون باورت میشه من با دیدن این بامیه‌ها می‌خوام توبه خودم رو بشکنم ))))))) چون پارسال که درست کردم توبه کردم بر آخرم باشه خیلی‌ وقت گیر بود . ولی‌ اینا رو دیدم می‌خوام بازم درست کنم !!!!!!!!!!!! . دستت درد نکنه عزیزم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ، اره همش این چیزها رو میگیم ولی بعد این شکم باهامون بازی میزنه :)))))))) راستش این هم مال پارسال هست ، که من هم بعد از سوختن دستم گفتم دیگه توبه ولی امسال در اولین فرصت میخواهم زولبیا تورو امتحان کنم ، چون مال من زیاد جالب نبود ؛)

      Löschen
  8. راستش زیاد جالب نبود نزاشتم ، سعی میکنم که اینکار رو انجام بدم
    اگه عجله دارید ، زولبییای عارفه جون رو از وبلاگ ته چین پیشنهاد میکنم بهتون

    AntwortenLöschen
  9. Salam man dorostesh kardam, Vali narm shod,
    Shoma kheili roghan masraf kardid??

    AntwortenLöschen
  10. سلام دوست عزیز
    اگه منظورتون واسه سرخ کردنش هست ، باید بگم بله ...چون باید شناور باشه تو روغن تا به خوبی همجاش سرخ شه
    وگرنه اگه کم سرخ شه و خوب سرخ نشه همین مشکل رو خواهید داشت
    و یا شربت شما به اندازه لازم قوام نیومده بود

    AntwortenLöschen
  11. Bebakhshid solai dashtam dar morede sharbat chand daghighe bayad begozarim roye gaz ta ghavam byad??mamnun

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز دقیقا نمیتونم بگم چند ساعت ، ولی باید غلظت پیدا کنه و معمولا به صورت دونه های روز میجوشه

      Löschen
  12. Salam ,man shenidam hamin ke abe sharbat ghol amad ,bayad az roye gaz bardashtat, mishe shoma tozyh bedid? Mamnun

    AntwortenLöschen
  13. نخیر اینجور نیست ، شربت حتما باید قوام بیاد ، در غیر این صورت آبکی میشه و بامیه های شما شل میشه و همینجور احتمال شکرک زدن هست

    AntwortenLöschen
  14. من اسم بامیه رو ** شیرینی فریبنده ** گذاشتم..ظاهرا کوچولو و خوشگله وقتی آدم شروع به خوردنش میکنه دیگه نمیتونه دست نگه داره هی پشت سر هم باید بخوره ♥ از بس خوشمزه است
    دستتون درد نکنه خیلی هوس انگیز و خوشگل درست کردید طعمشم که معلومه حتما عالیه
    شیرین کام باشید

    AntwortenLöschen
  15. بله نام خوبی براش انتخاب کردید
    دقیقا همینه و برداشتن اولی به خودمون میگیم همین ١ دونه کافیه ، ولی میبینیم ٦ تا ١٠ تاش رو خوردیم :))))
    مرسی از کامنتتون

    AntwortenLöschen
  16. خدا حفظت كنه همه كارات عاليه،فريما هستم از بليز

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی فریما جون , سلامت و پاینده باشی عزیزم

      Löschen
  17. سلام سلام! میشخ لطفا بگین چه نوع آردی؟ اینجا کلی تنوع آرد هست
    مرسی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام حدیث جان
      عزیزم اگه ارد بخصوصی باشه حتما با شماره یا نام ذکر میکنم
      ولی تو کل دستورم اگه فقط ارد مینویسم , منظورم ارد گندم سفید ساده و در دسترس عموم هست :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts