فرنی زعفرانی


فرنی یکی از ساده ترین دسرهای ایرانی هست که در واقع تو هر خانه ای برای ١ بار هم که شده تهیه میشه 
البته از اون دستور های ساده ای که واسه من سخت نیست :)))
طبیعتا مادران عزیز به این دسر بیشتر از هر کس دیگه آشنایی دارند 
فرنی خلاصه شده در مخلوطی از آرد  برنج ، شیر ، شکر 
و در کنار اون مواد خوشبو کننده ای مثل وانیل یا گلاب و زعفران میتونه تکمیل کننده این دسر  باشه 

همونجور هم که قبلا هم گفته بودم واسه من زعفران بهترین و کاملترین ادویه هست  ، و تا اونجا که ممکنه بر خلاف خیلیها که زعفران  را با مخلوطی از گلاب یا وانیل استفاده میکنند ، دوری میکنم 

این مقادیر میتونه برای ٢ نفر کافی باشه 
من از ٢/٥ قاشق سوپخوری ( اینجا قاشقهای غذا خوری رو بیشتر ریختم ) آرد  برنج خیلی نرم استفاده کردم ، که آرد برنجهای ایرانی بهترین گزینه هست 
و ١ و نیم لیوان معمولی ، مخلوطی از شیر و خامه 


اول ١ لیوان رو کامل به آرداضافه کردم و خوب بهم زدم تا آرد با شیر کاملا مخلوط شه و گلوله گلوله نشه 
به همون میزان آرد هم شکر اضافه کردم ، اگه شیرینتر دوست دارید بیشتر اضافه کنید 


بعد روی حرارت گذاشتم و مرتب هم زدم تا ته نگیره به محض گرم شدن شعله اونو کم کردم و به هم زدن ادامه دادم 
کم کم فرنی سفت میشه و اینجا مرحله مرحله نیم دیگه شیر رو اضافه میکنم 
اینکار رو انجام میدم چون هر آردی با آرد دیگه فرق داره و امکان داره کمتر و یا بیشتر به شیر احتیاج داشته باشه 
همینجور که هم میزنید میتونید متوجه باشید که سفتی اون به چه اندازه رسیده 
و در آخرین مرحله ١ قاشق زعفران رو اضافه کردم 
اگر مایل به استفاده از گلاب یا وانیل بودید همون ابتدا میتونید اضافه کنید 
فرنی رو تا گرم هست باید داخل ظرفهای مورد نظر خالی کنید ، چون بعد از اون  دیگه سطح صافی نخواهد داشت 
با توجه به زعفران واسه تزئینش هم از پودر کاکائو استفاده کردم 
نوش  جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 






Kommentare

  1. بیست ، حرف نداره ، عاشق تزئینت شدم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی نازنین جات خالی عزیزم
      <3 <3

      Löschen
  2. دستتون درد نکنه گیلدا جون ،خیلی خوشمزس .من خیلی فرنی دوست دارم و بسیار زیبا هم تزئین کردید مثل همیشه.اون انگور فرنگی ها هم حسابی دلبری می کنن

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، فکر کنم فرنی تنها چیزی باشه که همه دوست دارند ، حتی پسر بد خوراک من :)))

      Löschen
  3. گيلدا جون خواهر اين فرنى ات با اين ديزاين خوشگل بد جورى به هوسم انداخت! ... ولى راست ميگى! واقعا عطر و طعم زعفران يه چيز ديگه ست! ... نوش جونتون!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جونم
      هنوز یادته که در مورد زعفرون چی گفته بودم ؟ :)))))

      Löschen
    2. معلومه! ... دنبال دختر دم بخت ميگردم كه ايده تو رو بهش پيشنهاد بدم!!!!!!!ها ها ها

      Löschen
    3. شبو خدا نکشه ترو و و و و
      همینجور دارم به این کامنتت میخندم :))))))))))
      خوب مگه بده ؟؟

      Löschen
  4. خیلی عالی شده عزیزم من عاشق اون انگورهای خوشگلم که برای تزئین گذاشتی :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جون ، این انگورها دل من رو هم میبره :))))
      فکر کنم شمال ایران باید باشه

      Löschen
    2. فکر نکنم من که تا به حال ندیدم باید بگردم ... :)

      Löschen
    3. آخه من شنیدم که هست ، یعنی دوستان میگفتند
      حالا کجا در میاد نمیدونم ، ولی از اونجایی که آب و هوای شمال مثل آلمان میمونه ، حدس زدم باید اونجا باشه

      Löschen
  5. خیلیی خوشگله گیلدای باسلیقه
    وای من عاشقشم..مانی که دیگه نگوووووووووووو
    الانم دلم خواست

    AntwortenLöschen
  6. مرسی عزیزم ، اره هخامنش هم خیلی دوست داره ، و بهش پودینگ ایرانی میگه
    آخه خداییش خوشمزه هست ت ت ت

    AntwortenLöschen
  7. چقدر خوشگل و خوشمزه شده دستت درد نکنه خیلی زیبا تزیینش کردی عزیزم

    AntwortenLöschen
  8. مرسی نازنین ن ن ن ;)

    AntwortenLöschen
  9. che ferenii, che taziini ,bah bah haz kardam. akhe un ribiselaye torsh un vasat chi migan. bussssssssss

    AntwortenLöschen
  10. گلک ، موفق شدی ی ی ی ؟؟
    اونها میگند هما جون پس کی میایی اینجا تا ما رو بخوری ؟؟ :))))))

    AntwortenLöschen
  11. areee,faday to azizam. mibusamet

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خدا نکنه نازنین
      من هم میبست هوارتاااااااا

      Löschen
  12. خیلی خوشگل شدههههههههههه منم فرنی دوست دارم زیاددددددددددد راستی اون قلبها رو با شابلون زدی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جون ، جات خالی عزیزم
      نه خانومی قالب قلب رو گذاشتم و بعد پودر پاشیدم :))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts