پلو یونانی


ی دفتر آشپزی دارم که بر میگرده به بیشتر از ٢٥ سال قبل :) در واقع اولین مرکز اطلاعات من که همه جا با خودم کشوندمش و هنوز هم دارمش 
داشتم به دستوراتی که اون قدیمها نوشته بودم نگاه میکردم ، که خیلیهاشون رو هنوز , که هنوزه امتحان نکردم ، تا اینکه رسیدم به دستور این پلو
من اصولا از غذاهای نونی بیشتر خوشم میاد و تو پلو و چلو ، از انواع پلو .....
دقیقا یادم نیست که این دستور رو از کجا نوشتم ، ولی از امتحانش خیلی خوشحالم 
پلو یونانی ، یکی از خوراکهایی هست که با روشهای مختلف از جمله در رنگ و مواد تهیه میشه 
وجه  مشترک این پلو در ترکیبات ثابت اون هست که از جمله نخود فرنگی ، هویج ، قارچ و فلفل دلمه هست 
در مورد رنگش هم که بعضی ها دوست دارند قرمز باشه و بعضی ها مثل من زرد 

مواد لازم :
گوشت  مرغ یا گوشت چرخ کرده ، به میزان لازم 
قارچ کنسروی١ قوطی ، در صورت تازه بودن  ١٠٠ گرم 
برنج ٢ پیمانه 
نمک ، فلفل ،زرد چوبه ، زیره 
پیاز درشت ١ عدد 
نخود فرنگی نصف قوطی 
فلفل دلمه ١ عدد ، که من نداشتم :)
هویج ١ عدد بزرگ به صورت نگینی خرد شده 
کره به میزان دلخواه 
در صورت تمایل ٢ قاشق رب گوجه 

طرز تهیه :
اول از همه بگم که به نظر من انواع پلو تو حالت کته بسیار لذیذ تر هست به خصوص اگه از آب مرغ یا گوشت پخته شده استفاده شه 
اول از همه گوشت مرغ  رو با مقداری پیاز و زردچوبه پختم ، اونها رو به صورت تیکه تیکه در آوردم 
بقیه پیاز رو تفت دادم و همه مواد رو بجز برنج اضافه کردم و تفت دادم و اینجا ادویه برنج رو نیز اضافه کردم 
برنج شسته شده رو همراه با آب مرغ به مواد اضافه کرده  ، کره رو نیز داخل برنج انداختم ، و اگه دیدید که آبش کمه مقدار دیگه ای آب اضافه کنید 
گذاشتم چند جوش خورد و وقتی آبش گرفته شد ، گوشتها رو اضافه کردم 
چون نمیخواستم گوشتها به صورت ته دیگ باشه ، این بود که اواخر کار اضافه کردم 
حرارت رو کم کنید و بزارید که برنجتون خوب دم بکشه و با ماست یا ترشی میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 




Kommentare

  1. دستتون درد نکنه گیلدا جون و نوش جان .من قبلا این پلو رو درست کردم و می شه گفت که زیاد درست می کنم ،خیلی خوشمزه و خوش عطره

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، بله واقعا خوشمزه بود

      Löschen
  2. چقدر خوش رنگ و رو هست ، منم پلوهای زرد رو خیلی دوست دارم ، دست گل گیلدا جونی درد نکنه و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، میگم که ما سلیقه خوراکیمون مثل هم هست :))))))

      Löschen
  3. چقدر عالی شده عزیزم دستور خوشمزه و در ضمن ساده ایی هست ممنون از دستور خوبت

    AntwortenLöschen
  4. قربونت اعظم جون ، جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  5. Gildai man asheghe polo katehi am. hamin ruza midarastam. dastet dard nakoneh. ghorbunet to duste gole honarmandam.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. فدات شم نازنین ، خوشحالم که خوشت اومد ، پیش پیش میگم نوش جونتون <3 <3

      Löschen
  6. خیلی‌ خیلی‌ خوش آب و رنگ شده و خیلی‌ هم با اون ترشیهای کنارش می‌چسبه . نوش جونتون عزیزم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عارفه جون ، اره بخدا با وان ترشیها خیلی چسبید :)))
      جات خالی عزیزم

      Löschen
  7. به به گیلدا جان با موادی که درش بکار رفته معلومه که خوشمزه است دستت بی بلا عالیه

    AntwortenLöschen
  8. مرسی نسرین جون ، از توجهت و از کامنتت <3

    AntwortenLöschen
  9. * پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد
    خیلی کامنت بامزه ایه .. مگه بقیه غذاها چه جوری تهیه می شن ;) البته من هم این غذا رو میپزم فکر میکردم اختراع خودمه.. خوشحال شدم دیدم انگار طرفدار داره
    البته پلوی شما خوشرنگ تره:)
    فرزانه

    AntwortenLöschen
  10. نه فرزانه جون ، از قدیمها اختراع شده بود :))))

    در مورد اون کامنت هم باید بگم که شما در جریان نیستید ، که بدونید گاهی سر اضافه کردن مثلا زیره بر حسب سلیقه و خواست شخصی چه بحثها و گفته هایی پیش نمیاد ، جوری که حرف حتی به جاهای باریک میکشه :))))
    حالا بیا به طرف بفهمون که بابا من دلم خواست زیره اضافه کنم ، به کسی مربوط نیست و به کل خوراک آسیب فرهنگی نمیرسونه :))))

    AntwortenLöschen
  11. چقدر جاالب گیدا جون یعنی ما تا حالا پلو یونانی میخوردیم؟ چه باکلاس :))))

    اخه من همیشه یه غذای فوری که بخوام درست کنم اینو درست میکنم فکر میکردم من دراوردی هست جالب بود


    مرسی :)

    AntwortenLöschen
  12. ها ها ، اره خیلی ها فکر میکنند که همینجوری هست :))))
    اگه تو گوگل هم بزنی با این نام بهت میده ، من این دستور رو چیزی حدود ٢٠ سال قبل داشتم
    ولی نمیدونم چرا تا به حال درست نکرده بودم

    AntwortenLöschen
  13. گیلدا جون سلام ممنون از غذا ها و دستورای خوبتون، چقدرآب مرغ بریزیم توی برنج؟ مثله برنج کته درست کنیم؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز و ممنونم از لطفتون
      بله میتونید دقیقا مثل کته تهیه کنید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts