زولبیا



مدتی پیش براتون بامیه رو گذاشته بودم که در واقع دستوری بود که من پارسال عملی کردم و بسیار هم ازش راضی بودم 
ولی زولبیایی که پارسال درست کردم خیلی مورد پسندم نبود و مشکلش این بود که فقط روز اول خوب بود 
ولی روزهای بعد به جای اینکه نرمتر شه ، مثل سنگ شد :)))
این بود که فقط عکسهاش رو دارم و صلاح دیدم از گذاشتن دستورش  خودداری کنم 

واما این دستور رو با راهنمای عارفه جون انجام دادم که هم خیلی لذیذ شد و هم در زمان نگهداری تو یخچال هیچ مشکلی باهاش نداشتم و مثل روز اول ترد و خوشمزه بود ، البته چند نکته کوچیک رو ، روش انجام دادم که براتون میگم 
و جا داره از عارفه جون بابت این دستور خوبش تشکر کنم 


مواد لازم :
نشاسته گل ٢٠٠ گرم ، که من چون نداشتم از همون میزان از نشاسته  ذرت استفاده کردم 
ماست ٢٠٠ گرم ، که تاکید میکنم بهتره ترش باشه 
کره ١/٥ قاشق سوپخوری 
آرد ١ قاشق سوپخوری 
گلاب ١ قاشق سوپخوری 
جوش شیرین ١/٢ قاشق چای خوری که من از همین مقدار پکینگ پادر استفاده کردم 
زعفران  دم کرده ١ قاشق غذا خوری 


طرز تهیه :
قبل از هر چی باید شربت رو آماده کنید که میتونید به دستور بامیه رجوع کنید و دستورش رو داشته باشید 

نشاسته رو همراه با ماست خوب مخلوط کنید 
باقی مواد رو به غیر از جوش شیرین یا پیکینگ پادر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا خمیر صاف و یک دست شه 
تو این زمان شاید مثل من خمیرتون هنوز سفت باشه این بود که من قاشق قاشق شیر بهش اضافه کردم تا به اون غلظت لازم برسه 
تو عکس بهتر مشخص هست که تا چه حد غلیظ شده ، چیزی مثل ماست زده شده 
به خمیرتون از ١ ساعت تا بیشتر استراحت بدید ، ولی کمتر نباشه 
و قبل از استفاده اول جوش شیرین یا پیکینگ پادر رو اضافه کنید و خوب دوباره هم بزنید 
اگه قیف مخصوص رو نداشتید ناراحت نباشید :) مثل من از ی نایلون فریزر استفاده کنید و اینجور فرفری درست کنید :))) 


و اونو داخل یک لیوان بزارید و داخلش رو از خمیر پر کنید و وقتی که روغنتون داغ داغ شد ، با قیچی ی کوچولو گوشش رو ببرید ، این کار رو از مقدار کم انجام بدید که اگه احتیاج بود سوراخش رو بزرکتر کنید 
زولبیا ها رو بعد از سرخ کردن و گرفتن  روغن اضافی ،  داخل شربت گرم بزارید ، وقتی خوب به شربت آغشته شد داخل صافی بزارید تا شربت اضافی اون گرفته شه 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. هی واااااااااااااای من چقدرررررر خوشگل شدن

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ، دیگه دیگه :)))))))

      Löschen
    2. خیلی خوشگل شدن زیبا و خوشمزه وااااای میخوام ...

      Löschen
    3. نسیم جون جات خالی عزیزم ، مرسی

      Löschen
  2. salam . vai keif kardam.cheghadr jaleban ina.mishe be manam yad bedin chejoori in shekli dar avordin .

    AntwortenLöschen
  3. سلام مهلا جون ، عزیزم اینها رو چون با نیلون فریزر خالی کردم اینجوری شده :))
    همش حرکت دستت عزیزم ، باید کمی با قر خالی کنی :))))

    AntwortenLöschen
  4. گيلدا جون انقدر اينا رو خوب در آوردى، يه لحظه فكر كردم كه قالب زدى!.... دستت درد نكنه! عالى مثل هميشه! كاش يه دونه اش الان بود من گاز مى زدم! آخه كه چه كيفى مى داد!!!

    AntwortenLöschen
  5. شبو جونم جات خالی عزیزم ، نه فدات شم بدون قالب بود ، اول هم خوشم نیومد ، بعد دیدم که بد هم نشده واسه خودش ی مدل شده :)))

    AntwortenLöschen
  6. salam khanomi khaste nabashid
    cheghadr zolbiyahaton khoshkel shodan hatman khoshmaze ham hastan
    mishe ye komaki be man bokonid man inja to alman nemidonam neshastehe zorat peyda konam mishe ye rahnamaie be man bekonid
    khali az lotfeton mamnonam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام مریم جون ، ممنونم از محبتت
      عزیزم شما میتونی از speisestärke استفاده کنید که با مارکهای مختلف در تمام فروشگاهها هست
      و معمولا پیش بسته بندی های ارد یا مواد شیرینی پزی هست
      :)

      Löschen
  7. وویییییییی چه گوگولی ناز و خوشگل شدن . گیلدا جون تو خودت استادی عزیزم . لیییییییییییی مثل همیشه .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنون عارفه جون ، هم بابت کامنتت
      هم بابت دستور خوبت عزیزم . همین نشون میده که به استادی نرسیدم :)))))))))

      Löschen
  8. حرررف نداره گیلدا جونی ، این گل گلی بودنش دل منو برده :)))))
    زولبیا و بامیه از کارهایی هست که من هیچوقت جرئت درست کردنش رو ندارم ، شماها درست کنین ، من کیفش رو میکنم :))))))))))))))))

    AntwortenLöschen
  9. ها ها ، مرسی رزک
    عزیزم خلاصه باید از ی جایی شروع کرد
    حتما میتونی ، یکی یکی شروع کن ، من هم که بار اول موفق نبودم
    :**

    AntwortenLöschen
  10. واااای این زولبیا‌ها چه جالب شدن. می‌چسبه با یک استکان چای. خوب دلمون رو آب می‌کنی‌
    :))))))))))))))))
    مرسی‌ عزیزم

    AntwortenLöschen
  11. اره بخدا با چای میچسبه ، به خصوص که در جمع دوستان باشه
    سوزان جون باور کن ، من هم سالی ١ بار میرم سراغش
    به هر حال جاتون خالی بود
    :**

    AntwortenLöschen
  12. mamnonam golammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm babate rahnamayiiitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    AntwortenLöschen
  13. خواهش میکنم مریم جوننننننننننننننننننننننننن
    :))))))))))))))))))))

    AntwortenLöschen
  14. خیلی عالی شده گیلدا جون ،خیلی ترد به نظر میاد و خیلی شکلش قشنگه .دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
  15. مرسی عزیزم ، اره واقعا دستور عارفه جون خوب بود ، جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  16. خیلی قشنگ و شیکه گیلدا جان دستتون درد نکنه مدل جالبی انتخاب کردید.....شیرین کام باشی...♥

    AntwortenLöschen
  17. ممنونم صفا جان ، پاینده باشی عزیزم

    AntwortenLöschen
  18. ظاهرش چقدر خوشگل و متفاوت شده به نسبت زولبیاهای معمولی
    عالی مثل همیشه

    AntwortenLöschen
  19. :))))))شادی جون چون امکانات کم بود ظاهرش هم خوب شد
    مرسی عزیزم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts