بولانی - افغانی


۲ روز قبل براتون خمیر نان لواش رو گذاشته  بودم ، و بهتون گفتم که ازش ی مقدار نگهدارید که میخواهم باهاش ی چیز دیگه یادتون بدم .
حالا نگاه داشتید ، یا نه ؟؟ :)))
خوب اگه که نه ، پس تقصیر خودتونه ، چون ی غذای خوشمزه افغانی رو از دست دادید 
این پیش غذا یا کنار غذا رو که میبینید ، نامش بولانی هست 
البته بولانی به سبک سنتی شکلش ی جور دیگه هست ، به این صورت که خمیر رو به صورت کاملا گرد تو تابه پهن میکنند و از مواد روش ریخته و نصف خمیر رو تا کرده و سرخ میکنند ، ولی من گفتم ی مقدار تعقیر به وجود بیارم :)
مواد داخل بولانی ، فقط تره یا اگه در دسترس نداشتید تره فرنگی هست 
 اول تره خرد کرده  ،داخل تابه  وقتی آبش گرفته شد کمی با روغن سرخ میکنیم ، کمی نمک ، فلفل اضافه کردم 
من از پیازچه سبز استفاده کردم 


و همینطور واسه اینکه حجم خوبی به خمیر بده و مرتب باشه با مقداری پوره سیب زمینی مخلوط کردم * ولی در بولانی اصل نباید با پوره مخلوط شه *


بعد خمیر را پهن کردم و روی خمیر مقداری از پوره ریختم و در تا در خمیر رو با انگشت خیس کردم تا خمیر بعدی روش بچسبه 


خمیر بعدی رو روی گلوله ها پهن کردم و با انگشت خوب دور تا دور گلوله ها رو فشار دادم تا خوب بچسبه 
و با قالب به صورت گرد خمیر ها رو جدا کردم و یکی یکی در روغن سرخ کردم 


بولانی ها رو میتونید با سوس دلخواه هم سرو کنید 
نوش جان ، گیلدا 








Kommentare

  1. به به خیلی ام عالی
    :))) دستت درد نکنه گیلدا جووون

    AntwortenLöschen
  2. مرسی لاله نازنینم :)

    AntwortenLöschen
  3. اووووم ، چقدر عالی شده ، من یه همچین چیزی درست کردم به اسم پاراتاس که هندی بود ، میدونم که خیلی خیلی خوشمزت ، نوششش جون گیلدا جونم بشه :))

    AntwortenLöschen
  4. مرسی گلکم :) جات خالی بود
    من تا به حال اونی که گفتی نشنیده بودم ، تو وبلاگت هست ؟؟
    باید ببینم چیه ؟؟ راست میگی ، هندیها هم از این مدل غذاها زیاد دارند
    از طرفی از اونجایی که افغانستان با هند هممرز هست ، تشابه غذایی زیاد دارند

    AntwortenLöschen
  5. چقده عالی گیلدا ، واقعا دهنم آب افتاد ، قالب وبلاگت هم خیلی قشنگه ، بوووس

    AntwortenLöschen
  6. مرسی الی جون ، چشمات قشنگ میبینه عزیزم م م م

    AntwortenLöschen
  7. vay khoda Gilda jooon goshname farda emtehan daram vaght ghaza dorost kardan ham asla va abada nadaram ama ta delet bekhad to facebook velooo am :)))))) kholase zaaaaaaf kardam ..... Alie dokhtar akhare hafte miram to karesh.... rasti be jay sorkh kardan mishe to fer gozasht ya be roghan to tabeh mesle hamoon noon lavash???? fadat mamnoon

    AntwortenLöschen
  8. سلام نازنینم
    عزیزم ببخش که دیر جوابت رو دادم ، باز هم امتحان داری ؟؟ ای ی ی خدا مگه تمام نشد ؟؟؟
    پس امیدوارم که همه چیز خوب پیش بره :*****
    اره عزیزم ، باید سرخ شه ، البته این روش معمولش هست ، ولی امکان داره که تو فر هم خوب شه
    و همینجور که گفتی اینها باقیمانده همون خمیر نان لواش هستند

    AntwortenLöschen
  9. سلام بر آشپز خانوم نمونه ..
    خواستم یه خواهشی کنم . شما کلی محبت می کنید عکس میگیرید از مراحل کار دستور عالی می زارید ، می شه لطفا گزینه فرمpdfهم اضافه کنید . اخه با سرعت نت و عدم دسترسی در هرجایی نمی شه همیشه به دستورهای فوق العادتو دسترسی داشت . بارها پیش اومده دستوری رو دیدم ولی وقت نشده بنویسم و روزی که خواستم استفاده کنم از محبتتون ولی اینترنت موجود نبوده .. :( می شه این خوهاش من رو بپزیرید ... مرسی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. الهام جان ، اول از همه مرسی بابت لطفت عزیزم
      مورد دیگه اینه که من دقیقا متوجه نشدم که من باید چکار کنم ؟؟
      ولی به شما پیشنهاد میکنم اگه تو فیسبوک هستید و منو میشناسید اونجا از من درخواست کنید تا لینک مورد نظرتون رو براتون بفرستم

      Löschen
  10. Besiar aliiiii age mishe tu in ayam Schmalzkuchen ham amuzesh bedid alan hameja tu Hamburg daran mifrushan adam delesh ab mishe!!!!!!

    AntwortenLöschen
  11. مرسی دوست عزیز
    راستش خود من هم خیلی وقته که در فکرش هستم
    ولی آنقدر که دستورات دیگه پیش میاد ، هنوز موفق نشدم
    ولی در اولین فرصت چشم

    AntwortenLöschen
  12. دوست عزیزم سلام. عالی بود.
    یلدات مبارک
    شاد باشی

    آپم و منتظرت

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی نگین جون ، شد و سربلند باشی عزیزم

      Löschen
  13. مصی ولیزاده17. Dezember 2013 um 14:50

    من عاشقشم.مرسی گیلدا جون

    AntwortenLöschen
  14. قربونت مصی جون ، مرسی از توجهت :***

    AntwortenLöschen
  15. ye soal khanoome honarman
    mishe ye joori toye fer in ghaza ro dorost kard
    kheyli doost daram emtehanesh konam ama ahle sorkh kardani nistam

    AntwortenLöschen
  16. خواهش میکنم آزاد جون
    عزیزم امکانش هست , ولی خوب کیفیت کار با این کلی فرق داره
    و اگه مایل بودید انجام بدید , پیشنهاد میکنم کمی تخم مرغ به روی کارتون بزنید که خوشرنگ شه

    AntwortenLöschen
  17. سلام ،

    من از دوستان یک سوال دارم ، آیا کسی‌ میداند که چگونه میشود ماست ترش درست کرد .(در آلمان)

    با تشکر برزین

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام برزین عزیز
      وقتی مدتی ماست رو در هوای آزاد بزارید ترش میشه :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts