سیبزمینی سرخ کرده - Pommes


مدتی هست که خیلی از دوستان دستور سیب زمینی سرخ کرده رو گذاشتند 
هر کس به روشی سیب زمینی رو سرخ میکنه ، ولی چیزی که من به دنبالش بود ، سیبزمینی سرخ کرده Mc Donalds یا Burger King   هست  که در آلمان با نام Pommes شناخته میشه 
سیبزمینی سرخکرده رو همه دوست دارند، ولی خوب به خاطر کالری بالا و نشاسته زیاد اون ، نمیشه زیاد مورد استفاده افراد سن بالا قرار بگیره 
اما خوب بچهها میتونید این برنامه به تعداد مکررات داشته باشند ، البته اگه ما بزرگترها ناخنک نزنیم :))
 چند مدت پیش برنامه ای از تلویزیون دیدم که چگونگی روش پخت این سیبزمینی ها رو میگفت و برام جالب بود که  خودشون   هم رو سیب زمینی سرخ کرده های Mc Donalds تاکید داشتند 
فقط باید اول کار بهتون بگم که این کار هر چند که راحته ، ولی اگه نکاتی که گفته میشه کمی اینور اونور شه ، اونچیزی که میخواهید در نمیاد 
خود من هم واسه بار دوم تونستم خوب در بیارم :)

و اما مواد لازم و طرز تهیه :
شما به مقداری سیبزمینی احتیاج دارد ، که اگه اونهایی که بزرگتر هستند انتخاب کنید بهتره ...سیبزمینی ها رو پوست بکنید 


اونها رو خلال کنید، دقت کنید که اگه خیلی باریک باشه ، مثل چیبس میشه و اگه خیلی ضخیم باشه ، مدت زمان زیادی میخواهد واسه سرخ کردن و همین موجب میشه که اونجور که باید سوخاری نشه 
میتونید به ضخامت بند کوچیک انگشتتون حساب کنید 
خلالها رو داخل آب خنک بزارید 



سپس توی آبکش بریزید و روی پارچه تمیز و خشکی قرار بدید و بزارید آبش خوب کشیده شه ، یعنی  موقع سرخ کردن اصلا نباید  آبدار باشه 


روغن رو داغ کنید ، باید خوب به درجه سرخ کردن برسه ، میتونید با یک سیخ چوبی امتحان کنید که داغ شده یا نه ، اگه اطراف چوب حبابهای ریز  تشکیل شد یعنی داغه 


با کمک کفگیر طوری سیبزمینی ها رو داخل روغن فرو کنید ، دقت کنید که زیاد نریزید تا روی هم انباشته شه ، چون انجوری نرم میشه 
وقتی که سیب زمینی  رو داخل روغن میریزید باید بلافاصله به جیز و ویز بیوفته :)) آنهم یکی دیگه از علایم داغ بودن روغن هست 


دقت کنید که هر بار که سیبزمینی ها رو بر میدارد ، روغن کمی سرد میشه ، پس دوباره اجازه بدید که روغن گرم شه  
 فقط به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بزارید که تو روغن سرخ بشه و دوباره با کفگیر به دقت بیرون بیارید و روی دستمال کاغذی آشپزخونه بزارید تا روغنش کشیده شه و همینجور خنک شه 
باید بزارید خوب سرد شن تا مرحله دوم رو شروع کنید 
تو همین مرحله اگه خواستید میتونید سیبزمینی ها رو فریز  کنید ، تو آلمان در همین مرحله میتونید این سیبزمینی ها رو داخل هر فروشگاهی پیدا کنید ، البته با موادهای نگهدارنده فراوان :)
البته باید بگم که اگر هم مایل بودید سیبزمینی ها رو فریز کنید باید دقت به خرج بدید که روی هم انباشته نشه و خرد و خمیر نشه 
دوباره روغن رو داغ کنید و برای بار دوم سیب زمینی ها رو به مدت ۵ تا ۶ دقیقه سرخ کنید ، یعنی در حدی که روشون طلایی شه ، نباید زیاد  سرخ شه 
و در آخر اونها رو داخل آبکش ریخته چند بار بالا و پایین کنید و در همین مرحله نمک بزنید 
البته شاید  واسه بعضیها کارش زیاد باشه ، ولی وقتی آدم میتونه همون رسپتی که مدتها دنبالش بود ، پیدا کنه ، میتونه از تهیه اش کلی لذت ببره :) 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. من همه ی مراحل رو انجام میدادم به غیر از مرحله ی دوم ؛ اصلا به فکرم هم نمیرسید که دوبار باید تو روغن سرخ بشه ، خیلی عالی بود گیلدا جووونم ، دست گلت درد نکنه ، در ضمن اون مدل سس من رو بکشت و رفت پی کارش :))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، در واقع بعضی از غذاها یک مرحله شوک دارند که ، که این همون مرحله بود :)
      اون سوس هم آماده هست گلم ، دیگه آنقدرها هم بلده کار نسیتم :))

      Löschen
  2. واقعا دستتون درد نكنه ، من تازه با وبلاگتون آشنا شدم . خيلى عالى ممنون كه تجربياتتون رو در اختيار ما ميذاريد. در ضمن اون سس دورنگ هم خيلى جذابه ميشه بگيد چطورى اينكار رو كرديد. ممنون
    صوفى

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام صوفی جان ، خیلی خوش آمدی به دنیای خوراکی من :)
      عزیزم ، اون سوس آماده تو بازار هست و کار دسرت من نیست

      Löschen
  3. من اول خیلی کم توی آب جوش میندازم و بعد سرخ می کنم...توی وبلاگم هست..نمی دونم دیده بودی یا نه...حالا این بار اینجوری درست می کنم ببینم فرقی داره یا نه.. مرسی گل گلی...ایده سس هم خیلی ناز بود

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی هانی جون ،
      نه عزیزم دقت نکردم ، ولی اون کار رو هم خودم یکبار کردم ولی باز دیدم اونی که میخواهم نشد در سنی اونجوری روغن زیاد میبره
      اون سوس هم انگار طرفدار زیاد پیدا کرده ، حالا که اینجور شد میخواهم از اینجا صادر کنم شاید پولدار شم :)))))))) عزیزم اون سوس آماده هست

      Löschen
  4. دستت درد نکنه اینجا هم به همین روش سرخ میکنن فقط برای قسمت دوم کمی نشاسته اضافه میکنن باعث میشه خیلی ترد بشه

    مرسی خانووووم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لیلا جون دفعه بعد حتما با نشاسته امتحان میکنم عزیزم ، مرسی که گفتی :)

      Löschen
  5. گیلدا جون خیلی عالی شده! بیست بیست! حیف که الان اون بشقاب خوشگلی که چیدین دم دستم نیست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها شبو جون قابلت رو نداره عزیزم :)) کاش جدی جدی اینجا در هم جمع بودیم :)

      Löschen
  6. Bah bah gilda jon aaliye. Manam mese haniye joon aval abpaz mikonam. Vali in modeli ke migiyam hatman emtehan mikonam. Dastet dard nakoneh azizam... :)))

    AntwortenLöschen
  7. Rasti on axe yeki monde be akharet mahshare *** :))

    AntwortenLöschen
  8. مرسی لاله جون :* اره به روش هانی جون هم امتحان کردم ، در واقع خیلی روشها امتحان کردم :)
    ولی فکر کنم این نزدیکترین باشه :)
    فکر نمیکردم اون عکسه خوب باشه ، واسه همین گذاشتم آخر :))) لطف داری عزیزم :***

    AntwortenLöschen
  9. مرسی دوست عزیز :)))))

    AntwortenLöschen
  10. مرسی‌ گیلدا جون ، مثل همیشه خوش سلیقه ، عالی‌ در اومده ، شکلش که Mc donaldi هست من هم Pommes Mc donalds رو خیلی‌ دوست دارم .دستت درد نکنه واسه این رسپی های خوب .

    راستی‌ گیلدا جان یه سوال داشتم به این مبحث هم ربطی‌ نداره ، توی وبلاگت هم جایی‌ واسه پیام گذاشتن نیست نه؟؟؟؟ کجا بپرسم ؟ ممنون میشم راهنمایی‌ کنی‌ عزیزم

    Fariba

    AntwortenLöschen
  11. سلام فریبا جان ، مرسی از لطفت عزیزم
    عزیزم شما اینجا به صورت خصوصی نمیتونید پیغام بدید ، ولی به همین صورت پیغام های شما رو دریافت میکنم
    در غیر اینصورت در فیسبوک میتونید پیغام بزارید
    :)

    AntwortenLöschen
  12. سلام گیلداجون
    بابت دستور سیب زمینی سرخ کرده ممنون
    یه سوال در مورد خمیر پیتزا دارم .
    خمیر پیتزا را که درست کردیم ، برای استفاده باید اول یپزیمش بعد مواد پیتزا رو بریزیم روش یا بعد از استراحت مواد را بریزیم و خودش تو مرحله پخت پیتزا می پزه؟

    AntwortenLöschen
  13. سلام دوست عزیز ، مرسی بابت توجهتون
    در مورد خمیر پیتزا هم باید بگم که معمولا به صورت خام همه مواد روی خمیر ریخته میشه و تو فر میره
    ولی دقت کنید که اگه خمیرتون قطرش زیاد باشه مواد میسوزه و خمیرتون هنوز خامه

    AntwortenLöschen
  14. salam va khaste nabashid :-) mishe lotfan dastore tahiyeyeh kachiro bezarin. mamnon :-*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام سپیده جان
      من تا به حال کاچی نخوردم و نه درست کردم
      شرمنده شما شدم

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts