کباب چوبی گیاهی - یونانی


مدتی پیش این دستور رو از یک مجله پیدا کردم که معروف به کباب چوبی گیاهی یونانی بود 
البته اسم یونان و غذاهای یونانی  که میاد من بلافاصله به فکر پنیر فتا میوفتم :) و کاملا حدسم هم درست بود 
فکر کنم این نوع کباب میتونه واسه دوستان گیاه خوار ما بهترین ایده باشه 

مواد لازم :
از هر کدام ۱ عدد 
کدو سبز - پیاز - سیر - سیب زمینی - هویج 
پنیر فتا یا تبریزی ، ۳ قاشق خرد شده 
ارد ۱ قاشق 
پودر سوخاری  ۱ قاشق سوپخوری + کمی بیشتر 
 جعفری  خرد شده ۱ تا ۲ قاشق 
در صورت تمایل ، ۱ عدد تخم مرغ 
نمک ، فلفل ، ادویه دلخواه ، زرد چوبه 



ابتدا تمام سبزیجات ۱ عددی رو رنده کنید ، و آب اضافه سبزیجات رو بگیرید 
اگر دستگاه میکس داشته باشید کارتون بهتر خواهد بود ، سبزیجات رنده شده رو همراه با ارد و پودر سوخاری و جعفری مخلوط کنید و خوب میکس کنید 
اگر از تخم مرغ اضافه استفاده میکنید ، در این مرحله اضافه کنید 





به جای پودر سوخاری میتونید از ۱ عدد نان تست خیس شده هم استفاده کنید 
اگر مواد شما شل بود ، ارد سوخاری بیشتری اضافه کنید 
در آخر کارادویه ، نمک ...... و  پنیرها رو اضافه کنید و فقط کمی با قاشق مخلوط کنید ، چون پنیرها نباید له شن


مواد رو داخل دستتون مشت کرده و روی سیخ چوبی با دقت قرار میدم ، اونهای که قاب کوبیده رو بلد هستند، به راحتی میتونند این کار رو انجام بدند :)
اگه موادتون خیلی شل باشه ، نمیتونید این کار رو به راحتی انجام بدید  


بعد از به سیخ  کشیدن اونها رو داخل تابه سرخ کنید 
نوش جان ، گیلدا 










Kommentare

  1. یام و یام و یام ، دوست دارم فراوون ؛ جدیدا خیلی تمایل به غذاهای گیاهی پیدا کردم ، خودم هم چنددددد روزه که میخوام یه برگر گیاهی درست کنم که نشده ؛ این رو هم باید بدرستم ؛ گیلدا جون چی میشد من نزدیک خونتون بودم ؛ هان ؟؟ چی میشد ؟؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم :) اره عزیزم بعضیها فکر میکنند که با این سبزیجات چیزی نمیشه تهیهه کرد یا اینکه لذیذ نیست
      ولی بر عکس بنظر من گاهی اوقات طعمی که تو این سبزیجات میتونی پیدا کنی ، تو خیلی چیزها نیست
      کاش جوری بود که هر روز میتونستیم پیش یکی این غذاها رو تست کنیم
      من که میگم بیاید اینجا ، خودتون تنبلیید :))

      Löschen
  2. هی وای من رفتم که بدرستمش مرســـــــــی

    AntwortenLöschen
  3. لیلا جون باز هم به فکرت بودم با این کبابها :)
    اینها رو خیلی وقت بود که تهیه کرده بودم و به رز جون هم گفتم که ی کباب واسه لیلا جون تهیه کردم :)
    جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  4. سلام گیلدا جان
    ممنون از این دستور غذایی که گذاشتید بنظرم خیلی خوبه دستتون درد نکنه. دو سئوال برایم پیش آمده یکی اینکه اگر هم تخم مرغ و هم پنیر را حذف کنم باز هم مایع منسجمی مثل عکس خواهم داشت؟ و مورد دیگر هم این است که سبزیجات در دستگاه با درجه درشت ریز شوند یا به کوچکترین اندازه؟
    بسیار ممنون و متشکرم

    AntwortenLöschen
  5. سلام گیلدا جان
    از دستور غذایی خوبتون ممنون دستتون درد نکنه. میخواستم بپرسم اگر تخم مرغ و پنیر هر دو را حذف کنم ایا مخلوطی منسجم بخوبی عکس خواهم داشت؟ همینطور لطفا بگویید چه درجه دستگاه برای خردکردن سبزیجات مناسب است؟ ریز ریز یا درشت؟
    با تشکر فراوان

    AntwortenLöschen
  6. است ناشناس ، ممنونم از لطفتون
    شما میتونید از پنیر استفاده نکنید ، ولی وجود تخم مرغ موجب چسبندگی وا و نرفتن کباب میشه
    ولی اگه فکر میکنید که از بوی تخم مرغ بدتون میاد از تخم بلدرچین استفاده کنید
    البته میتونید تخم مرغ هم نزنید والی باید آنقدر کارتون با میزان نان یا پودر سوخاری دقیق باشه که تو تابه وا نره
    در مورد خرد کردنش هم هر چه بیشتر خرد شه بهتره ، بخصوص که اگه توش تخم مرغ هم نریزید
    چون خرد شدنش هم یکی دیگه از عوامل چسبندگی هست

    AntwortenLöschen
  7. از پاسخ و توضیحات کاملتان بسیار ممنون و متشکرم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts