راویولی - Ravioli


راویولی یک نوع خمیر ایتالیایی هست که امروزه طرفداران بسیاری داره 
و از اونجایی که میتونید این بالشتکهای کوچیک و خوشمزه رو از مواد مورد نظر خودتون پر کنید ، میتونه یک وعده غذایی خوب هم به حساب بیاد 

مدتها بود که دنبال دستور راویولی بودم ، البته میدونید که دستور زیاده ولی دستوری که باب میل باشه کمه :))
این هم یکی از اون دستوراتی هست که من برای بار سوم بالاخره موفق شدم بهش برسم :)) البته اون ۲ بار دیگه هم خوشمزه بود ، ولی به نظر من این خمیر بهترین خمیر بود واسه اینکار



و اما مواد لازم و طرز کار 

مواد میانی راویولی :
اسفناج 
پنیر فتا یا تبریزی 
پیاز 
پیاز و اسفنجها رو تفت میدید و در آخر تکه های پنیر رو اضافه میکنید و مقداری نمک و فلفل هم اضافه میکنید 
بزارید تا خوب آب این مواد کشیده شه 
شما  میتونید هر چی که دوست دارید  واسه راویولی انتخاب کنید ، مثل گوشت یا قارچ و غیره 

خمیر راویولی :
آرد ۴۰۰ گرم 
تخم مرغ ۴ عدد 
روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری 
نمک ۱ قاشق چایی خوری 
مواد بالا رو با هم مخلوط کنید و خوب خمیر رو ورز بدید ، خمیر نسبتا سفتی خواهید داشت ، که در واقع این همون تفاوتی هست که من با خمیرهای قبلی داشتم 
خمیر رو داخل سلفون پیچیده و به مدت ۱ ساعت استراحت بدید 



خمیر رو روی سطح صافی که کمی آرد پاشی کردید صاف کنید ، البته اگه دستگاه مخصوص اینکار رو داشته باشید راحتتر خواهید بود 
خمیر باید تا اونجا که امکان داره نازک باشه ، و چون خمیر سفتی هست بهترین وردنه میتونه وردنه های باریک باشه 
سعی کنید یک خمیر مستطیل شکلی داشته باشید ، نه مثل من بیضی :)) تا به راحتی اونو روی هم قرار بدید 



مواد داخل راویولی رو به این صورتی که در عکس میبینید روی خمیر قرار بدید 
انگشت دستتون رو خیس کنید و دور تا دور مواد رو خیس کنید تا وقتی خمیر بعدی روی  خمیر اول قرار میدهید ، همانند چسب عمل کند 
بعد از قرار دادن خمیر دوم دوباره با انگشت دور تا دور مواد رو فشار بدید تا خمیر خوب بچسبه ، و بعد قالب بزنید 
البته این مرحله رو میتونید به چند روش انجام بدید ، و هر جور که دوست دارید خمیرهاتون رو قالب بزنید 

***
بالا به ۲ روش دیگه این خمیرها رو پیچیدم ، که میتونید راحتترین رو انتخاب کنید 

مقداری آب و نمک را بگذارید بجوشد و راویولیها رو دانه دانه به آب جوش اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه به آنها اجازه بدهید تا پخته شود ، و بعد داخل آبکش خالی کنید 
جداگانه سوس مورد دلخواه خودتون رو تهیه کنید ، من از سوس سفید با مقداری جعفری استفاده کردم 
راویولی ها را داخل سوس خوابانده و میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 








خمیری که بار اول تهیه کردم 


و این خمیری که بار دوم تهیه کردم :)

Kommentare

  1. ای دوست با سلیقه من ، راویولی خیلی به نظر من همیشه سخت میاد ، تو از پس همه کار برمیای ، دست مریزاد ، نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، لوسم نکن بابا :)))))
      عزیزم من به قول هانی عاشق خمیر بازی هستم ، اون هم از نوع رختشویی :)))))
      کار سختی نیست ، فقط واسه باز کردن خمیر ی مقدار بازو میخواهد ، که اون هم توسط همسران مهرابانمون انجام میشه :))

      Löschen
  2. به به دست شما درد نکنه خانم هنرمند من یه بار وقتی دبیرستانی بودم راویولی درست کردم ولی همون یه بارم کلی مزه داد
    :))) بازم به قدیما که کمتر تنبل بودیم

    **** نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لاله جون
      عزیزم ، آخه اون قدیمها کارمون هم کمتر بود ، همسرداری و بچه داری نبود :)))
      ولی خدایش الان که همه اینها رو به صورت خونگی آماده میکنم ، میفهمم که چه تفاوتی بینشون هست

      Löschen
  3. اره بخدا گل گفتی :)))
    :*****

    AntwortenLöschen
  4. یکتا خیلی‌ دوست داره براش حتما میدرستم . مرسییییییییییی عزیزم .

    AntwortenLöschen
  5. خواهش میکنم عزیزم ، دلتنگت بودیم :**

    AntwortenLöschen
  6. گیلدای عزیزم طرز تهیه ی راویولی بسته ای که در سوپر مارکتها هست میشه بگید چطوری درست میشه؟آبکش باید کرد تا اینجا رو می دونم بعد سس نمیخواد؟بعضی هاش راویوبی اسفنتج هست ممنونم اگه راهنمایی کنید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سیما جان ، فکر کنم شما زیر اون پست رولی تخم مرغ هم کامنت گذاشته بودید ، من فکر کردم فقط با تهیه خود راویولی مشکل دارید
      در واقع بهتره که راویولی با سوس خورده شه ، من همینجا از سس سفید نام بردم که اگه روش کلیک کنید به طرز تهیه اون خواهید رسید
      یا سس قارچ یا هر سوس دیگه ، که بعد از آبکش کردن اضافه میشه
      خود من اکثرا به این روش تهیه میکنم :
      بعد از آبکش کردن راویولی ، درون تابه مقداری روغن و رب گوجه بریزید و تفت بدید ، میتونید از پودر سیر یا خود سیر هم استفاده کنید
      کمی خامه اضافه کنید همراه با آب یا شیر ، و مقدری پنیر پیتزا ، هم بزنید و راویولی ها رو اضافه کنید
      حرارت رو کم کنید و درب ظرف رو بزارید تا جا بیوفته و بعد میل کنید
      حالا داخل این سس میتونید از سوسیس یا برکلی یا هر چیز دیگه استفاده کنید

      Löschen
  7. ممنونم گیلدای عزیز نمی دونستم زیر کدوم پست گذاشته بودم و پیداش نکردم اینه که دوبار شد ببخشید ممنونم از راهنماییتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم عزیزم ،امیدوارم که به کارتون بیاد

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts