شیرینی گردوای




پفکی گردو ، یا همون شیرینی گردوای یکی از لذیذ ترین شیرینی های ایرانی هست 
البته اینجور شیرینی ها رو آلمانی ها به نام ماکارون میشناسند  
دستور این شیرینی خیلی خیلی راحت هست ، و متاسفانه وقتی که آماده میشه ، خیلی زود تمام میشه :))
بهتون پیشنهاد میکنم که این شیرینی خوشمزه و ساده رو حتما تهیه کنید 

مواد لازم :
زرده تخم مرغ ۳ عدد 
روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری 
گردو نگینی ۱۵۰ گرم 
پودر قند ۱۰۰ گرم 
آرد ۱ قاشق غذا خوری 
وانیل و هل ۱ قاشق چای خوری 
خلال ، یا پودر پسته برای تزیین 

طرز تهیه :
زره و پودر شکر را به مدت ۱۰ دقیقه بزنید ، تا حدی که کشدار , و رنگش روشن شه 
سپس روغن مایع رو اضافه کنید و هم بزنید 
آرد رو نیز اضافه کرده ، و در آخر گردو ، هل و وانیل رو اضافه کنید 
اینجا دیگه احتیاج به قاشق دارد تا خوب همش بزنید




با قاشق چای خوری مواد رو برداشته  و با فاصله روی کاغذ روغنی گذاشته و  داخل فری که از قبل گرم کردید بزارید
اگه مایل بودید در این مرحله کمی خلال پسته روی شیرینی ها بریزید 
مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و با حرارت ۱۸۰ درجه به شیرینی ها اجازه پختن بدهید 
و اونها رو بعد از سرد شدن از سینی  جدا کنید 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. متاسفانه یا خوشبختانه یکی از انگیزه های من برای عید نوروز همین شیرینی گردویی است البته به اضافه یه هف
    :))) هشت تا شیرینی دیگه
    ولی واقعا می گم چند تا از شیرینی های سنتی مون است که من با همه شیرینی های دنیا عوض نمی کنم یکیش همین
    شیرینی گردوئی است با یه هف هشتا شیرینی دیگه
    *** :)))))))
    :* من برم تا دور از جون دیوونه ات نکردم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لاله جون دقیقا حست رو درک میکنم :))))
      حالا اون ۸ تا دیگه کدوم هستند ؟؟ :))))))))
      مرسی از این همه هیجان :****

      Löschen
    2. ´merci ghilda jan man ham neveshtam dastore in shirini khoshmazeh ra mamnoon az zahmati keh mikeshid.

      Löschen
    3. خواهش میکنم دوست عزیز
      خوشحالم که به کارتون اومد ، موفق باشید و نوش جونتون :)

      Löschen
  2. همین الان نوشتم و این هفته میدرستم دوستم ؛ دست هنرمندت درد نکنه خوشگل دوستم :*

    AntwortenLöschen
  3. خوشحالم که خوشت اومد رزکم :****

    AntwortenLöschen
  4. گیلدا جون می دونی از چی خوشم میاد؟ یعنی آدم رو شارژ می کنی که از شیرینی های خوشمزه و رسپی های خوب غفلت نکنه که غفلت موجب یک عمر پشیمونیه! ممنونم عزیزم

    AntwortenLöschen
  5. ها ها ، شبو جون ، کلی از کامنتت خندیدم :))))
    مرسی عزیزم ، لطف داری گلم

    AntwortenLöschen
  6. عالی شده دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  7. مرسی لیلا جون ن ن ن

    AntwortenLöschen
  8. سلام گیلدای عزیز . دستت درد نکنه خانم هنرمند عالی شده.من عاشق این شیرینیم. و همونطور که لاله جون هم گفتند جزءشیرینی های اصلی نوروزی هستش.و هر وقت درست میکنم چون به گرمی گردو حساسیت دارم تمام دهنم تاول میکنه دکتر میگفت بعد از خوردنش باید حتما دوغ و ماست بخوری.بازم ممنوووووون

    AntwortenLöschen
  9. سلام نسرین جون
    عزیزم خوشحالم که بالاخره تونستی مشکل وبلاگم رو حال کنی و کامنت بزاری :***
    اتفاقا همسر من هم وقتی زیاد ازش بخوره همینجور میشه ، واسه همین هم گفتم با کنترل ۲ روز دوام داره :))))

    AntwortenLöschen
  10. merci gilda jan daste golet dard nakoneh.

    AntwortenLöschen
  11. خواهش میکنم دوست عزیز ، ممنونم از کامنتتون :)

    AntwortenLöschen
  12. دوست میدارم خیلی‌ زیاددددددددددددد . دستت درد نکنه عزیزم .

    AntwortenLöschen
  13. عارفه جون البته بنده باید جلو پای شیرینی های تو لنگ بندازم :))))

    AntwortenLöschen
  14. Gilda jun farda midarastamesh... ghorrrrrrrrrrbuene in duste honarmand

    AntwortenLöschen
  15. خدا نکنه عزیزم
    باشه گلم منتظر هستیم ؛) :*******

    AntwortenLöschen
  16. bebakhshid man yek moshkel daram: in ke man pokhtam kami booye tokhme morgh mide, pof ham aslan nakard. midoonin chera?

    :(

    AntwortenLöschen
  17. سلام دوست عزیز ، راستش من که هر بار میپزم بوی تخم مرغ و اصلا حس نمیکنم چون وانیل و حل به اندازه کافی قوی هستند واسه بردن بوی تخم مرغ
    ولی این احتمال رو میدم که فر شما بیشتر از حد معمول گرم بوده و خیلی زود شیرینی پخته و جای واسه پف کردن نداشته و همینطور اونجور که باید نپخته و هنوز بوی زخم میده
    من دمای فر رو با توجه به فر خودم گفتم ، اینجور شیرینی ها که به زمان کم احتیاج دارند خیلی حساس هستند
    و فر من برقی هست ،
    دیگه اینکه زدن تخم مرغ همون اول کار به اندازه کافی خیلی مهمه

    AntwortenLöschen
  18. سلام مرسی از اینکه این تجربه های خوشمزه رو با ما عم در میون می ذارید.من این شیرینیو درست کردم همه چیزش خیلی خوب بود فقط همشون سوراخ شده بودن رو همشون یک سوراخ درست شده بود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    AntwortenLöschen
  19. اوه ه ه ه ه :))))) خیلی جالب بود
    دوست عزیز ، احتمال میدم که بین موادتون هوا بوده و موقع پخت اینجور عمل کرده
    متاسفانه خیلیها فکر میکنند که این شیرینی چون آرد نداره هم زدنش راحتتره و یا لازم نیست ، در صورتی که هم زرده ها و هم اون یک مقدار آرد باید خوب زده شه
    با توجه به اینکه تقریبا هر ماه من این شیرینی رو تهیه میکنم ، ولی هیچوقت مشکلی باهاش نداشتم

    AntwortenLöschen
  20. merc az tavajoheton in dafe ba deghate bishtari ham mizanam

    AntwortenLöschen
  21. خواهش میکنم دوست عزیز ، امیدوارم که نتیجه خوب باشه

    AntwortenLöschen
  22. با سلام به گیلدا جان عزیز میخواستم تشکر کنم از اینکه خوراکیها رو اد کردید من امروز متوجه شدم و وبلاگتون رو اد کردم و الان
    میت گلیدتون هم هستم ............♥ ♥ ♥ دستتون هم برای این شیرینی خوشگل و خوشمزه درد نکنه شیرین کام باشید. :).

    AntwortenLöschen
  23. سلام دوست خوبم ، مرسی بابت کامنتی که برام گذاشتی عزیزم
    من باید زودتر از اینها پیدات میکردم ، ولی به تازگی متوجه شدم که شما وبلاگ داری
    ممنونم از لطفت <3

    AntwortenLöschen
  24. وای من عاشق شیرینی گردویی هستم.... الان که دارم اینجا دستور تهیه اش رو میخونم آب از دهنم راه افتاده.... ممنون

    AntwortenLöschen
  25. راستش من هم خیلی دوست دارم ، یعنی کم میبینم کسی بگه بدم میاد
    همینجور که گفتم تو خونه ما باید مخفی شه :)))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts