دسر پاناکوتا ، Panna Cotta


دسر پاناکوتا یکی از دسرهای معروف ایتالیایی هست که همانند پیتزا و پاستای ایتالیایی در تمام دنیا شناخته شده
این دسر در آلمان به حدی  پرطرفداره که میتونید تو اکثر مهمانیها امتحانش کنید 
و حتی یکی از موارد اصلی برای امتحان آشپزی در آلمانه 
دسری که من تهیه  کردم همراه با مخلوطی از پوره توت فرنگیه ، البته باید بگم که زمان امتحان  اگه مثل من این دسر رو با پوره میوه دیگه تهیه کنید ، بدون شک رد خواهید بود :)))
در عکس بالا این دسر رو به صورت کامل و بدون پوره میبینید و در عکس پایین همراه با پوره توت فرنگی 
و اما داستان تهیه این دسر خوشمزه 

این مقادیر برای ۶ عدد لیوان کوچک کافی بود 
مواد لازم :
برگ ژلاتین ۳ عدد
خامه ۴۰۰ گرم 
شکر ۵۰ گرم 
وانیل نصف قاشق چای خوری 
توت فرنگی ۱۰۰  گرم ، در صورت تمایل 

طرز تهیه :
خامه ، شکر ، و وانیل رو همراه هم  روی حرارت قرار بدید ، و بگذارید کمی بپزه 


ژلاتین ها  رو داخل آب سرد قرار بدید تا نرم شوند 
توتفرنگی ها رو تمیز کرده و به صورت پوره در بیارید 


وقتی مقداری خامه خنک  شد ، ژلاتین ها را دانه دانه اضافه و خوب هم میزنیم 


در آخر هم پوره رو اضافه کنید و یادتون باشه که اگه بدون پوره میوه خواستید , این مرحله رو حذف کنید 


اگر مایل هستید که دسر به صورت غالبی از ظرف خارج شه ، میتونید ظرف رو یک بار  زیر آب سرد بگیرید و آب رو خالی کنید و دسر رو داخل ظرفها بریزید 
و اگر مایل هستید با همان ظرف سرو کنید ، احتیاج به این کار نیست  
من واسه فرمهای که غالبی برگردوندم چند عدد توت هم قرار دادم 




دسر رو ۱ شب در یخچال قرار بدید و روز بعد میتونید همراه با سوس توت فرنگی یا ساده میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 











Kommentare

  1. گیلداااااا جون با تابلوهای نقاشیش اومد

    AntwortenLöschen
  2. هوراااااااااااااا بازم کارهای بی نظیر گیلدا جونم...یوهوووووووووووو

    AntwortenLöschen
  3. هانی جون مرسی عزیزم م م م
    من هنوز در نبرد کامنت گذاشتن تو وبلاگت هستم عزیزم :)))

    AntwortenLöschen
  4. Gilda junam ta hala in deserto dorost nakardam kheyli delam mikhad dorost konam vali az kar ba Gelatine mitarsam chon hamishe kharab shode. nemidunam chera .vali delam mikhad ino emtehan konam. dastet dard nakoneh.

    AntwortenLöschen
  5. هما جون ، باید ترست رو بریزی و امتحان کنی وگرنه واسه هر چی که ژلاتین توش باشه کناره گیری میکنی
    مثل من که از تهیه خمیر هزار لا میترسیدم ، و گفتم ١ بار امتحان میکنم واسه همیشه ، ولی دیدم نه بابا اونقدر ها هم که میگفتند سخت نیست :))
    اگه از ورق ژلاتین استفاده میکنی همین مقادر کاملا کافی هست و بدون ترس امتحان کن :*****

    AntwortenLöschen
  6. ok. say mikonam. bebinam mitunam sarafraz jelo moalemam darbiyam ya na.:-******

    AntwortenLöschen
  7. عزیزم شما استادی ، بنده خودم شاگرد هستم
    میتونی ، چرا که نه ؟؟ :*****

    AntwortenLöschen
  8. مرسی برای دستور خیلی خوبتون. خوشمزه ترین دسر از نظر من همینه...عالیه .به جای پودر وانیل اگه غلاف وانیل و عصاره وانیل استفاده بشه بهتره.خیلی فرق میکنه.رنگش هم از سفیدی خارج میشه و یکمی مایل به زرد میشه.خوشگل تر و اصیل تر هم هست.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی از لطفتون
      راستش من از عصاره تا به حال استفاده نکردم, خود وانیل هم چون گرون هست کم استفاده میکنم :D
      اینه که مجبورم پناه به وانیل شکری ببرم :)))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts