ته چین به صورت رول


این ی مدل ته چینه که مدتی پیش واسه یک مسابقه تهیه کردم ، که از آخر اول شدم :))))
چند بر هم دوستان تو قسمت آرشیو از من دستورش رو خواستند ، ولی خودم هم حدس زدم که با نوشتن نمیشه راحت متوجه شد 
این بود که صلاح دیدم با تصویر براتون توضیح بدم 
من اصولا واسه تهچین برنج خرد یا ریز  رو بهترین میدونم ، چون چسبندگی بهتر انجام میشه ، که البته اینجا متاسفانه نداشتم 
برای تهیه مواد تهچین هم میتونید  اینجا رو  نگاه کنید ، چون همون مواد رو بکار بردم 
و اما روش کار :
بعد از اینکه سس مواد   تهچین رو آماده کردید ، برنج رو آبکش کنید و وقتی که مقداری خنک شد به سس تهیه شده اضافه کنید 





یک کاغذ روغنی رو ، روی میز پهن کنید 
مقداری از مواد روی کاغذ بریزید ، بزرگی و کوچکی رولها به عهده خودتون هست 
مواد رو صاف و مرتب روی کاغذ  پهن کنید 


زرشک رو که از قبل به میل خودتون تفت دادید روی مواد پخش کنید 


با کمک کاغذ روغنی ، مواد رو آرام آرام رول کنید ، زیاد تو فکر فرمش نباشد ، چون در آخر که پخت همه به هم میچسبه 


دقت کنید که فقط مواد رو روی هم دیگه قل بدید ، نه کاغذ رو ...کاغذ روغنی ، اینجا فقط ی وسیله واسه کمک کردن به رول کردن کارتون هست و همینجور کمکی واسه پختش 



وقتی که اطمینان کردید فرم لازم رو گرفته ، دوباره کاغذ رو دورتا دور مواد بپیچید و مثل کاغذ شکلات محکم کنید  ، و به همین صورت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار بدید 


و اما واسه رول مرغش :
سینه مرغ را با ۳ برش عرضی که همدیگر رو قط نکنه  ، به نمک و فلفل آغشته کنید 



اطرافش  رو کمی مراتب کنید و روی سطح گوشت رو با برگ اسفناج یا هر چیز دیگه که مایل هستید بپوشانید ( البته من با اسفناج خرد شده این کار رو کردم ) 


گوشت رو بپیچید و با خلال چوبی اونرو بدوزید تا از هم باز نشه ، بعد از اینکه خوب خشکش کردید  به همین صورت اطراف اونرو ابتدا کمی تفت بدید و بعد همراه با تهچین به مدت ۲۵ تا ۳۰  دقیقه داخل فر قرار بدید 


امیدوارم که قابل مفهوم باشه براتون 
نوش جان ، گیلدا 














Kommentare

  1. Gildai inghadr in tahchineto dust daram ke nagu kheyli khoshgele vali ye loghmehye shoharame akhe man chand ta az in dorost konam mane bichareh :)))))))))

    AntwortenLöschen
  2. مرسی عزیزم م م م
    هما جون ، آخه مردای ایرانی که با این قدر غذا سیر نمیشند :)))))))
    فدات شم من هم مشکل تورو دارم ، هر وقت اینجور چیزها رو بهزاد میبینه ، میگه آخه این سوسول بازیها چیه ؟ :))))

    AntwortenLöschen
  3. ha ha ha pas ham dardim. :-*

    AntwortenLöschen
  4. salamn man tazeh veblogetuno peyda kardam aaallliiieeeeeeeeeeee

    AntwortenLöschen
  5. مرسی فیروزه جون ،
    خوشحالم که خوشت اومد عزیزم :)

    AntwortenLöschen
  6. گیلدا جان من یگبار به این روش درست کردم داخل کاغذ روغنی برنجش دم نکشیده بود
    البیه از روی دستور شما نبود باید چی کار کنم که برنح دم بکشه ممنونم

    AntwortenLöschen
  7. سیما جان ، اینجور که من متوجه شدم شما در واقع با فر خودتون مشکل دارید
    چون خوراکهای تو فر شما با مشکل روبرو میشه ، باید حرارت فرتون رو در دست خودتون داشته باشید
    اگه حرارت کافی باشه ، برنج به خوبی پخته میشه و نباید برنج دم کرده خیلی دون باشه

    AntwortenLöschen
  8. ممنونم از شما دوست نازنین

    AntwortenLöschen
  9. خواهش میکنم سیما جان

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts