شیرینی شطرنجی ۲ رنگ



این هم یک دستور دیگه و کمی متفاوت با دستور قبلی از شیرینی ۲  رنگ یا شیرینی سیاه و سفید
با کمی دقت میتونید به خوبی یا بهتر از من اینو درست کنید

مواد لازم
آرد ۲۵۰ گرم
پکینگ پادر ۱ قاشق چای خوری 
کره سرد ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد + ۱ عدد سفیده
شکر ۵۰ گرم
وانیل ۱ بسته یا ۱ قاشق
پودر کاکائو ۲ قاشق
شیر سرد ۱ قاشق

و اما طرز تهیه
کره رو با ۱ عدد تخم مرغ کامل و شکر و وانیل خوب میزنیم تا پوک و سفید شه ، آرد را همراه با پکینگ پادر که قبلا خوب مخلوط کردیم به مواد قبلی اضافه میکنیم


خمیر را به ۲ قسمت موسوی تقسیم میکنیم . و به یکی از آنها شیر و پودر کاکائو را اضافه کرده خوب ورز میدهم تا رنگ کاکائو یک دست شود با خمیر
خمیرها را داخل نایلون گذاشته و به مدت ۳۰  دقیقه استراحت میدهم



سپس خمیرها رو با حرکت دست باز کرده و به صورت کشیده لوله کرده ، شما احتیاج به ۲ رشته خمیر سفید و ۲ رشته خمیر سیاه دارید ، البته میتونید تو چند مرحله درستش کنید
یک رشته خمیر سفید را کنار یک رشته خمیر سیاه قرار داده ، و با کمک خطکش یا هر چیز صاف دیگه از اطراف فشار میاریم تا خمیر حالت ۴ گوش خودش رو حفظ کنه


سپس ردیف بعدی را بر عکس ردیف پایان رنگ بندی میکنیم و دوباره سعی میکنم که حالت ۴ گوش آن ثابت باشد 



سپس خمیر رو به قطر ۱ بند انگشت با چاقو میبریم .
روی شیرینیها سفیده زده و  به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه درون فری که از قبل گرم کردیم میگذریم
با این مقادیر ۴۵ عدد میتونید درست کنید
نوش جان ، گیلدا



Kommentare

  1. 'gilda jon har roz behtar az diroz

    AntwortenLöschen
  2. سلام
    من از طریق سایت لیلا جون با شما آشنا شدم و خیلی از مطالبتون استفاده کردم؟
    راستی یه سوال شما توی ایران معلم نبودید؟
    چهرتون برام خیلی آشناست

    AntwortenLöschen
  3. سلام دوست عزیز
    مرسی از همراهیتون
    من ایران مربی مهد کودک بودم و زمان کوتاهی هم مدیر مهد کودک بودم
    حالا نمیدونم براتون آشنا هستم یا نه ؟ :)

    AntwortenLöschen
  4. گیلدا جون میشه بگی تو دستور منظورت قاشق غذاخوری بوده یا چای خوری ؟

    AntwortenLöschen
  5. پریسا جون ، من معمولا تو دستورم اگه غیر قاشق غذا خوری باشه میگم
    مثل همین دستور که چای خوری رو ذکر کردم
    در غیر این صورت قاشق غذا خوری منظورم هست :)))
    این هم از تنبلی هست دیگه ، چه کنیم :)))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts