باسلوق


بله همونجور که بعضیها حدس زدند این باسلوق هست و واسه اولین بار بود که پختمش ، و بسیار لذیذ بود
البته دستورها متفاوته ، و این  دستوری بود که من پیدا کردم

مواد لازم
نشاسته  ۲۰۰ گرم
شکر ۲ لیوان سر خالی ( البته من چون کم شیرین دوست دارم این مقدار رو کمتر کردم )
گلاب نصف لیوان
آب ۲ لیوان
کره ۷۰ گرم
پودر نارگیل به میزان لازم
گردو بمیزان لازم
در صورت تمایل ، زعفران آب شده
ابتدا نشاسته رو با آب خوب مخلوط کنید ، جوری که یک دست و صاف بشه ، و اگر گلوله شد از صافی رد کنید 



یادتون باشه که بهتره  قابلمه تفلون باشه . مواد رو روی اکر حرارت قرار بدید و مرتب هم بزنید تا ته نگیره کمی که گرم شد شکر و گلاب رو هم اضافه کنید



زعفران رو هم اضافه کرده و زمانی که خودش رو کمی گرفت کره رو هم اضافه کنید و انقدر بگذارد تا مواد کاملا سفت شه . البته ریختن زعفران بسته به میل شخصی هست
و یادتون باشه که  با قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا حرارت به همه جا برسه و آب اضافی خشک شه
بگذارد تا مواد  سرد شه و یک کاغذ المینومی پهن کنید و روی کاغذ مقداری پودر نارگیل بریزید





و از مواد مقداری روی پودر نارگیل به صورت مستطیل پهن کنید
وسط باسلوق ، گردوها را بچینید



و با کمک کاغذ المینومی آنرا لول کنید ، دقت کنید که همه جای باسلوق از پودر نارگیل پوشیده باشد
و سپس با چاقوی تیز به قطعات دلخواه ببرید




البته من هم به صورت غالبی کار کردم و هم به صورت سنتی ، شما میتونید اگه دوست داشتید داخل کاغذهای مافین کوچک هم قرار دهید
نوش جان ، گیلدا









Kommentare

  1. salam kheli alie manam alan say kardam dorost konam ama male man be in barike nashod kheli koloft shod halam gereft

    AntwortenLöschen
  2. عزیزم ، پیچیده این شیرینی ، به تجربه احتیاج داره ، البته خود من هم بر اولم بود ..
    پیشنهاد میکنم که یا قالب بزنی یا به صورت گرد کنی و داخل کاغذهای مافین قرار بدی که به قول معروف لقمه ای شه :)
    امیدوارم که دفعات بعد موفق شی
    واسه من هم خیلی حالگیری پیش میاد ، ولی هیچوقت کنار نمیکشم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts