Türkische Simit - نان سیمیت



یادتونه ی مدت پیش براتون این نان رو گذاشته بودم 
همونجور که گفته بودم این نان آنقدر لذیذ و نرم و جالب توجه بود که تصمیم گرفتم باهاش نان ترکی  معروف سیمیت رو تهیه کنم 
البته این نان یک رسپت  اصلی داره و از اونجایی که چند رسپت ترکی رو دیدم خمیر بسیار چرب و مرطوبی داره 
این بود که تصمیم گرفتم با همین خمیر نان مورد نظرم رو  بپزم 
پس واسه گفتن مراحلش و اینکه از چه موادی و چه مقادیری استفاده کردم رو میتونید تو همین پست ببینید 
تو نان سیمیت تنها روش پیچیدن فرق میکنه و همینجور وجود کنجد فراوان  و ١ لایه سفیده تخم مرغ روی نان .....
من بعد از تهه خمیر اونها رو به چانه های کوچیک تقسیم کردم و با وردنه پهن کردم و به صورت رول اونها رو کشیده کردم 
بعد  از قسمت پایین و از قسمت بالا به جهت مخالف پیچیدم تا خمیر لول شه 
شما میتونید فقط ١ بار اینکار رو انجام بدید  و ٢ سرش رو به هم وصل کنید و یا مثل من ٢ تا از این خمیرهای رول شده و پیچیده تهیه کنید و هر ٢ خمیر رو دوباره داخل هم بپیچید و ٢ سرش رو به هم وصل کنید 


بعد هم خمیر رو داخل سینی فر میزارید و طبق دستور بعد از ٢ ساعت استراحت سفیده روش بمالید و اونو کنجد مالی کنید :))
یا سیاه دانه و خشخاش 
نانها رو داخل فر بزارید و تا زمان عوض شدن  رنگشون  به اونها وقت پختن بدید 
و بعد به همین راحتی یک نان ترکی بسیار لذیذ خواهید داشت 
نوش جان , گیلدا 











Kommentare

  1. Cheghadr ali shode dastetun dard nakone hatman khoshmaze ham hast nushe jan

    AntwortenLöschen
  2. ممنون از لطفتون , بله جدی جدی خیلی لذیذ میشه جای شما دوستان خالی

    AntwortenLöschen
  3. خیلی عالی شده دستت طلا ...بخدا اگر فرصت و حوصله داشتم اصلا از بیرون دیگه نون نمیخریدم ..همش توی خونه نونهای مختلف درست میکردم ....چون همیشه تازه و گرم و خوش بو میشه مصرف کرد چه ازین بهتر ؟؟ ♥ .......ازون کنجدی ها خیلی دوست دارم دائم مشغول چشمک زدن هستند.....نوش جونتون ♥ ♥

    AntwortenLöschen
  4. مرسی عزیزم , اره بخدا من هم همش همین حرف شما رو میزنم
    باید دنبال ی خمیری باشیم که بشه راحت تو فریزر بزاریم و هر بار واسه پخت تو فر بیاریم :)))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts