کیک برانیز داخل تخم مرغ




من این دستور رو باید زودتر میزاشتم ولی از اونجایی که طبق معمول وقت نداشتم , نشد که به موقع تقدیم کنم :)
چند سالی هست که دوستان غیر ایرانی من مشتاق هدایای من واسه سال نو و ایاد مذهبی دیگه خودشون هستند 
و این هدیه ها چیزی نیست جز همین موارد خوردنی :))))
این تخم مرغهای پر شده از کیک برانیز شکلاتی هم ایده امسال من برای عید پاک بود 

و اما در مورد این دستور بگم که تو یک سایت آلمانی پیدا کردم و واسه اولین بار تصمیم گرفتم که برانیز شکلاتی تهیه کنم و اون هم داخل پوست تخم مرغ !!!
این دستور واقعا لذیذ و خوشمزه بود  , و همینجور که تو عکس میبینید  کیک بسیار نرم و آبدار بود 
و اما براتون توضیح بدم که به چه صورت تهیه شده 

قبل از هر چیز شما به پوست تخم مرغ احتیاج دارید , که باید سرش رو کمی واسه استفاده سوراخ کنید و مواد توش رو خالی کنید 
البته این کار به چند روز وقت احتیاج داره :))) چون نمیشه ی روزه ١٠ یا ١٢ تا تخم مرغ خالی شه 
بعد اونها رو  بشورید و داخل ظرفی پر از آب جوش کنید , به ازای هر لیتر آب جوش ١٠٠ گرم نمک بریزید , و جوری تخم مرغها رو از آب نمک پر کنید که همجاش تو آب نمک فرو بره , به همین صورت نیم ساعت بزارید بمونه , آبش رو خالی کنید و دوباره با آب جوش خالی بشورید و بزارید داخلش خشک شه 
این کار واسه اینه که پوسته تخم مرغ استحکام لازم رو واسه حرارت فر داشته باشه



و حالا مواد لازم برای کیک :
شکلات تخته ای ١٥٠ گرم 
کره  ١٥٠ گرم 
تخم مرغ ٣ عدد 
شکر ١٥٠ گرم 
آرد ١٥٠ گرم 
پودر کاکائو تلخ ٢ قاشق 
وانیل نصف قاشق چای خوری 
نمک نوک قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
شکلاتها رو خرد کنید و همراه با کره بزارید به صورت بن ماری آب شه و کنار بزارید تا خنک شه 
داخل ظرف  دیگه تخم مرغ و شکر و وانیل و نمک رو خوب بزنید تا حجم پیدا کنه و ٢ برابر شه 
مایه شکلات و کره رو به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید


پودر کاکائو و آرد رو با هم مخلوط کنید و از صافی رد کرده و به مواد قبلی اضافه کنید , دقت کنید که زیاد هم نزنید و فقط در حد مخلوط شدن کافیه 


حالا داخل قالبهای مافین مقداری کاغذ فویل رو تا کنید و بزارید که یک پایه واسه تخم مرغها باشه و داخل تخم مرغها رو با روغن مایع چرب کنید و روی کاغذهای فویل قرار بدید 
مواد کیک رو داخل یک کیسه نایلونی ریخته و کمی سرش رو سوراخ کنید و داخل تخم  مرغها خالی کنید 
مقداری  سر تخم مرغها رو خالی بزارید چون موقع پخت ازش بیرون میزنه


این مقادیر واسه ١٤ تا١٦ تخم مرغ  کافی هست , اگه هم زیاد آوردید ناراحت نباشید تو این پست ببینید که چی میتونید تهیه کنید   :))
حالا قالبها رو داخل فری که از قبل گرم کردید به مدت ١٥ تا ٢٠ دقیقه و با حرارت ١٨٠ درجه قرار بدید 
اگه دور تخم مرغها از کیک آغشته شد , همون موقع که گرم هست با یک پارچه تمیز خیس میتونید به راحتی پاک کنید 
بعد هم میتونید به هر صورتی که دوست داشتید بسته بندی کنید  و تقدیم عزیزانتون کنید 
نوش جون , گیلدا



Kommentare

  1. جل الخالق ، چه کارها نمیکنه گیلدای نازنین ما ، من عاشق براونیز هستم ، چه شود وقتی که یه بسته از این تخم مرغها هم هدیه بگیرم :)))))
    خسته نباشی عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ای ی ی جان , جات خالی بود عزیزم , بخدا اگه پیشم بدی که همه رو تقدیم میکردم

      Löschen
  2. دستت درد نگنه گیلدا جون. منم یادمه چند سال پیش یکبار اینکار رو کردم برای تولد بچه ها. ژله هم توی پوست تخم مرغ درست کردم اونم جالب می شه. اما کیک من مایع کیک یزدی بود با رنگهای مختلف رنگش کردم و کیکهام رنگی رنگی شده بود . اونم قشنگ بود. با برانیزم باید امتحان کنم.
    البته که برانیز عالیههههههه
    خوشبحال دوستان که هدیه هایی به این خوبی دریافت می کنند.
    بازم ممنون و خسته نباشی گلکم.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی نگین جون
      اره عزیزم ژله هم ایده خوبی هست , البته من با ژله سرد به صورت پیش غذا امتحان کردم ولی هنوز ژله شیرین رو درست نکردم

      Löschen
  3. Gilda khanum mamnun. shur o shogh o enerji az harfatoon mibare. khoda ghovat. Samira az tabriz

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی دوست عزیز , لطف دارید
      مرسی از توجهتون

      Löschen
  4. وای گیلدا چه کردی. من عاشق اینا شدم سال دیگه حتما درست میکنم. منون از ایده نو و جدید که یاد دادی.

    AntwortenLöschen
    Antworten

    1. قربونت سالومه نازنین , جات خالی گلم
      مرسی

      Löschen
  5. به به مثل همیشه عالی گیلدا جون
    دستت درد نکنه
    منتظر پست بعدی هم هستیم عزیزم
    که ببینیم با بقیه مواد چه کردی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شراره جون , همین چند ساعت پیش اون رو هم گذاشتم :)))

      Löschen
  6. سلام گیلداجون دستتت درد نکنه خیلی خوب درش آوردی چه جالب منم چندروز پیش دستور همین برانیزدر تخم مرغ را در یک سایت آلمانی دیدم یکدفعه وقتی اینجا دیدمش کمی شوکه شدم اولش فکر کردم راه را عوضی اومدم ولی حقیقت بنظرم خیلی پردردسر اومد ولی حالاکه به زبان فارسی توضیح داده شده خیلی بنظر آسون میرسه شاید یکروزی درستش کردم مرسی
    ساحل

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ساحل جان , بله تا ترجمه نشه , کلی معما و چطور و چجوری تو ذهن آدم میاد :)) ولی بعد که خونه میشه میبینید همه چیز راحت بود :)

      Löschen
  7. Salam Gilda joon.
    Mishe az podre Brownies amadeh estefadeh kar ?

    AntwortenLöschen
  8. شما میتونید از هر کیکی رو که دوست داشتید تو این تخم مرغها تهیه کنید
    مهم مقاومت تخم مرغها هست و اینکه بدونید تو این زمان داده شده پخته میشه

    AntwortenLöschen
  9. خیلی ایده جالب و زیبائیه دست گلت درد نکنه ....نوش جونتون باشه حتما طعمش هم محشره . ♥ ♥ ♥
    هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها درواقع سورپریز خیلی خوبیه . .♥
    ..خسته نباشی

    AntwortenLöschen
  10. مرسی صفا جون , خیلی چیزها هست که شاید کودکان رو خوشحال کنه ولی در کنار اون بزرگترها هم ازش لذت میبرند

    AntwortenLöschen
  11. وایییییییییییی چقدر جالب گیلدا جون خیلی هنرمندی عاشق ایده های نو و قشنگتم

    AntwortenLöschen
  12. مرسی گلی , من قربون محبتت بشم :***

    AntwortenLöschen
  13. salam azizam dastet dard nakone va khaste nabashi mamanon az postaye khobet

    AntwortenLöschen
  14. من هم ممنونم از توجه شما

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts