کاری پلو با سبزیجات - Curryreis mit gemüse


نمیدونم تا چه حد به طعم ادویه کاری Curryعلاقه دارید ؟
من این ادویه رو به خاطر رنگ و عطر و طعم لذیذش خیلی دوست دارم ، کمتر ادویه ای هست که بخواهد همه این خصوصیات رو داشته باشه 
و اما از خصوصیات درمانی این ادویه اینه که به دلیل وجود کورکومین که عامل ضدالتهاب و یک آنتی‌اکسیدان قوی است، موجب کاهش التهاب مفاصل می‌شه . حتی ممکن است این عنصر ژن ناقل سرطان پستان را غیرفعال کنه  و روند پیشرفت سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش بده .

خیلی وقت بود که دوست داشتم کاری پلو رو امتحان کنم ، چون همونجور که قبلا هم گفته بودم اصولا از چلو یا پلو و همینجور خروشتهای که رنگشون غیر از قرمز و سبز باشه بیشتر خوشم میاد 

واسه پلویی که تهیه کردم ، بهترین گزینه رو سبزیجات دیدم و به سراغ قارچهای جنگلی گوشتدار رفتم که تو میون اونها Steinpilze رو انتخاب کردم که متاسفانه نمیدونم  به ایرانی چی نامیده میشه 


این قارچها بسیار گوشتی بوده و مثل قارچهای معمولی آب نمیندازه و سیاه نمیشه و طعمی بسیار لذیذ تر از قارچهای معمولی داره 

و اما مواد لازم :
برنج آبکش برای ٣ نفر 
قارچ مورد نظر ، ٢ پیمانه خرد شده 
فلفل دلمه به رنهای مختلف : ١ پیمانه 
پیاز ١ عدد بزرگ 
زنجبیل ، ١ بند انگشت 
سیر ٣ تا ٤ حبه 
پودر کاری ١ قشق غذا خوری 
فلفل ، نمک ، زردچوبه 
تخم گشنیز و زیره ١ قاشق  چای خوری 
خامه نصف استکان 

طرز تهیه  :
ابتدا مثل هر خوراک دیگه پیازها رو تفت میدیم ، اگه با کمی کره یا روغن محلی باشه طعم بهتری خواهد داشت 
قارچها رو اضافه میکنیم و به همراه اون ، زنجبیل و سیر رنه شده رو اضافه میکنیم 
بهتره که ادویه ها رو هم در همین مرحله اضافه کنیم تا کمی عطر و بوشون بلند شه 
در کار پودر کاری و فلفلها  رو اضافه کردم ، و تفت کوتاهی دادم و خامه رو اضافه کردم 
اضافه کردن خامه واسه اینه که موادتون از حالت خشکی در بیاد و بهتر به برنج رنگ بده 
میتونید از آب هم استفاده کنید یا از شیره نارگیل 


از مواد لابلای برنج آبکش بدید و بزارید دم بیاد ، البته همینکار رو میتونید با گوشت یا به صورت کته هم انجام بدید 
این برنج خیلی خیلی لذیذ و خوشخوراکه ، حتما امتحان کنید :)
نوش جان ، گیلدا 

* پخت و تهیه این خوراک بر حسب علایق شخصی و خانوادگی میباشد 







Kommentare

  1. منم که عاشق پلوهای مخلوط .. واااااااای ..... خیلی عالی شده ولی تا به حال با قارچ این غذا رو درست نکرده بودم نوش جونت گیلدا جونم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جونی ی ی ی ، حتما درست کن ، خیلی لذیذ میشه

      Löschen
  2. خیلی دوست دارمش ، من کاری رو تو مرغ زیاد میریزم و مثل تو خیلییی از عطر و طعمش لذت میبرم ، باید با پلو هم امتحان کنم ، دستت درد نکنه عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، من هم تو مرغ خیلی دوست دارم ، بخصوص اگه با پودر سوخاری مخلوت کنم و سرخ کنم

      Löschen
  3. منم خیلی کاری دوست دارم با مرغ و به خصوص میگو هم خیلی عالی می شه ،خیلی این گلو عالی شده گیلدا جون ،دستتون درد نکنه و نوش جان .
    منم تا به حال از این قارچ استفاده نکردم البته انواع مختلفی از قارج ها متنوع اینجا هست ولی من امتحانشون نکردم که از من بعیده !

    AntwortenLöschen
  4. چه عالیییییییییییییییی و خوشمزه به بهههههههههههه

    AntwortenLöschen
  5. ها ها ، پس حتما امتحان کن ارغوان جون
    راستش اون موقع ها که کیش بودم قارچهای محلی زیاد برامون میاوردند که ، مثل سیبزمینی بود
    اونها هم خوب میشه ، البته اگه اونجا هم باشه
    مرسی از توجهت عزیزم

    AntwortenLöschen
  6. دستت درد نکنه گیلدا جان خیلی خوشرنگ و زیبا و
    مسلما خوشمزه است نوش جونتون باشه خسته نباشی .♥

    AntwortenLöschen
  7. مرسی صفا جان ، نظر لطفته عزیزم
    جاتون بسیار سبز بود

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نوش جونتوننننننننننننننننننننن ....دوستان به جای ما ♥

      Löschen
  8. اخ جون چقدر پر ادویه است
    من کاری خیلی دوست دارم و تخم گشنیز و پاپریکا زیاد استفاده میکنم تقریبا توی همه چی می ریزم
    نوش جوووون

    AntwortenLöschen
  9. مرسی شادی جون , پس حتما اینو تهیه کن , چون اینجور خوراکها فقط باب میل افرادی هست که با ادویه میونه خوب داشته باشن

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts