پرده پلو - ترکیه


به جرات میتونم بگم که ٢ سالی هست که در فکر تهیه این پلو هستم 
ولی هر بار فکر میکردم که احتیاج به خمیر تازه داره و ی زره تنبلی منو از تهیه اش منصرف میکرد 
تا اینکه گفتم با خمیر فیلوی اضافه ای که از کارهام داشتم این پلو رو تهیه کنم 
در مورد پرده پلو یا پیلاوی پلو باید بگم که فقط تا این حد اطلاع دارم که یک پلوی مجلسی ترکیه هست و برای مراسم خواصشون و مهمانی های بزرگ استفاده میکنند 
از مواد داخلش هم اینجور که من فهمیدم ، هرکی هر چی دوست داره میزاره ، چون هر چی گشتم دستور مشابه ای رو پیدا نکردم 
این بود که از من هم از مواد هویج پلو واسه اینکار استفاده کردم 
و اما طرز تهیه 

همینجور که گفتم مواد داخلش رو میتونید از اینجا نگاه کنید 
و اما واسه کاردستی این پلو احتیاج به خمیر فیلو داریم و همینجور مقداری بادام کامل یا ٢ نیم شده 
قالب مورد نظرتون رو انتخاب کنید و حسابی چربش کنید 
بهتره که با کره باشه تا بتونید به راحتی بادامها رو هم به دیواره و کف اون بچسبونید 
البته همینجور که میبینید من نتونستم به خوبی از عهده این کار بر بیام :)) 
بعد خمیرو داخل قالب پهن میکنید این کار رو به آرامی انجام بدید تا بادامها جابجا نشه 
حالا داخل خمیر برنج آبکش شده رو که با مواد دیگه مخلوط کردید بریزید 


با پشت قاشق کمی فشار بدید تا بهم بچسبه 
خمیر اطراف رو روی برنج بیارید و اونو بپوشونید ، با برس کمی روغن روی خمیر بکشید 
و داخل فر تا به مدت تقریبی ٣٠ تا ٤٠ دقیقه و با حرارت ١٧٠ درجه بزارید 
دقت کنید که شاید احتیاج باشه بخاطر طلایی شدن روی خمیر کمی زودتر از فر بیرون بیارید 
نوش جان ، گیلدا 

* این خوراک با توجه به علایق شخصی و خانوادگی تهیه شده 




Kommentare

  1. خیلی خوب شده گیلدا جون
    من با خمیر اصلیش درست میکنم
    ولی با خمیر فیلو ایده خوبیه
    دردسرش کم میشه
    نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عاطفه جون ، من هم فکر میکنم با خمیر اصلیش بهتر بشه
      چون سنگینی خمیر موجب حرکت بادامها نمیشه
      به هر حال باید خرابکاری کرد تا به آبادی رسید :))

      Löschen
  2. تا حالا نشنیده بودم ،خیلی جالب بود و خوشمزه ، دستت درد نکنه ای گیلدای نازنین و پر از ایده های خوشمزه :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، جات خالی بود عزیزم :**

      Löschen
  3. سلام گيلدا جان.با ديدن اين پرده پلو شيك و زيبا خانجون وسوسه شده برنامه غذايي امروزش رو تغيير بده.ديدي چه كار كردي؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. به به خانجون نازنین ما ، خوبی عزیزم ؟؟
      امیدوارم که ایده خوبی بهت داده باشم :))))
      مرسی از کامنتت عزیزم

      Löschen
  4. دقیقا منم مثه تو خیلییییییییییییییییییی وقته تو فکر این پلو بودم گیلدا ولی همیشه سختم میومد و میاااد

    عالی شده

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هانی جون ، خوبی عزیزم ؟
      چه خوشحالم که اینجا دیدمت ، مرسی از لطفت نازنین
      بالاخره ١ روز باید عملی کنی :)))

      Löschen
  5. به به دستت درد نکنه گیلدا جان.خیلی خوشگل شده عاشق خوراکهای قالبی هستم خیلی شیک میشه ممنون خانم گل

    AntwortenLöschen
  6. مرسی نسرین جون ، من هم خیلی دوست دارم اینجور خوراکها رو
    فکر میکنم راحتتر میشه خرد :)))))))

    AntwortenLöschen

  7. منم خیلی وقته می خوام امتحانش کنم ،اینجا خیلی درست می کنن و خیلی وقت ها در سایز کوچک تک نفره ،توی قالب مافین و بهش أوزي می گن و داخلش هم برنج و گوشت ریز و نخود فرنگی ،سبزی معطر و دانه ی صنوبر می ذارن.دفعه ی اول که خریدمش فکر کردم پیراشکی هستش و از این که داخلش برنج بود تعجب کردم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه جالب ارغوان جون ، آدم فکرش رو نمیکنه که اونجا هم باشه
      چون معمولا اینجور چیزها رو کشورهای همجوار دارند ، ولی با این همه فاصله جای تعجبه :)

      Löschen
  8. خیلی عالی و هوس انگیز شده گیلدا جون ،دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم ، ممنونم از توجهت

      Löschen
  9. مصی ولیزاده10. Oktober 2013 um 07:01

    خیلی خوب شده گیلدا جون...حال بادوماشم یه کم تکون بخوره...مگه چی میشه.یک دوست ترکیه ای دارم که برام تو عیدفط سال پیش فرستادو یه بارم وقتی نورا به دنیا ومده بود اتفاق اونم با خمیر یوفکا درست کرده بود...خیلی هم خوشمزه بود....نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  10. مرسی مصی جون
    راستش مشکلی نیست از بابت طعمش ، ولی خوب شاید اصول ار اونها هم این باشه که نباید این شکل و شمایل به هم بخوره :)))
    البته من اصلا از مرامشون خبر ندارم فقط نام این پلو رو شنیده بودم و تو گوگل خیلی گشتم تا ببینم مشخصه خواصی داره یا نه ، ولی زیاد جواب نگرفتم :)

    AntwortenLöschen
  11. منم اسمشو زیاد شنیدم ولی همتی برای درست کردنش نداشتم افرین به تو که همیشه ایده های نو داری خیلی خوشگل و شیک شده قالبت هم خیلی گوگولیه

    AntwortenLöschen
  12. مرسی اعظم جون ، البته کمی خرابکاری کردم ، چون خمیرش خشک بود
    ولی به قول بچهها منظور رو رسوندم :))))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts