مرغ تندوری - هندی ، پاکستانی




واسه اولین بار مرغ تندوری پوخیدم :))
همش اسمش رو میشنیدم و همیطور از رنگ زیبایی که به کباب میداد مبهوت بودم 
چند مدت پیش که به مغازه آسیایی ها  رفتم بر حسب تصادف ادویه اش  پیداش کردم ، این بود که سریع خریدم 
بعد هم چون نمیدونستم دقیقا چجوری باید باهاش کار کنم ، این بود که از نسرین جون که تو زمینه آشپزی هندی تخصص داره پرسیدم 
و این هم نتیجه بود :)
٢ تا ٣ قاشق پودر آماده تندوری رو ، همراه با چند قاشق ماست ، مقداری آب لیمو ، زنجبیل تازه رنده شده ، سیر و پیاز رنده شده و کمی فلفل مخلوط کردم 
نمک این پودر به اندازه کافی بود ، این بود که نمک نزدم . البته بعضی  هاشون نمکدار نیست 
تیکهای مرغ رو به مدت ۱ شب داخل این سس خواباندم و بعد داخل فر گذاشتم 
نوش جان ، گیلدا


1.پودر زیره: 1 قاشق غذاخوری
2.پودر گشنیز: 1 قاشق غذاخوری
3.پودر فلفل قرمز: 1 قاشق غذاخوری
4.پودر هل: 4/1 قاشق چایخوری
5.میخک: 4/1 قاشق چایخوری
6.پودر فلفل سیاه: 4/1 قاشق چایخوری
7.زردچوبه: 1 قاشق مربا خوری
8.نمک: 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه
مرحله 1 - همه مواد لازم را با یکدیگر آسیاب کنید تا یکدست شوند. از ادویه های تازه استفاده نمائید.
مرحله 2 - ادویه تندوری آماده شده را در قوطی در دار نگهداری کنید تا هوا به آن نفود نکند. سپس در مواقع لازم از آن استفاده کنید.
نکات
همانطور که می دانید ایرانیان کمتر از رنگ خوراکی مصنوعی استفاده می کنند و ترجیح می دهند رنگ های خوراکی طبیعی را مانند زعفران، آب لبو، اسفناج و .... جایگزین آن کنند. در صورتیکه شما نیز تمایلی به استفاده از رنگ خوراکی برای تهیه مرغ تندوری ندارید، می توانید مقدار بیشتری پودر فلفل قرمز و زردچوبه بکار برده و هم چنین از زعفران نیز استفاده نمائید.


نوشته بالا مقادیر و ادویه برای درست کردن ، ادویه تندوری هست که آقای کریمی لطف کردن و نوشتند


Kommentare

  1. گیلدا جون نوشته ایشون خوب بود و در مورد رنگ خوراکی هم خوب توضیح دادن خیلی ها فکر می کنن ادویه تندوری باید حتما قرمز باشه ولی اطلاعی ندارن که ادویه تندوری با اضافه کردن رنگ قرمز خوراکی قرمز میشه و اضافه کردنش هم سلیقه ای است فقط دستور این ادویه... پودر پاپریکا را کم داره که اصلی ترین ادویه توی تندوری است :)

    AntwortenLöschen
  2. اره پگاه جون نسرین جون هم گفته بود که واسه رنگ خوراکی هست که اونجور قرمز میشه

    AntwortenLöschen
  3. این انگورها داره منو دیونه می کنه خب طرف ما از این انگور ها که چه عرض کنم کلا انگور نیست مگر انگورهای وارداتی نیوزلندی اونم فقط قرمز و درشت . به من رحم کن گیلدا

    AntwortenLöschen
  4. ببخشید ولی نمیدونم کدوم انگور رو میگید !!!!!!!!
    اگه منظورتون یاقوتی هست , اره من هم دوست دارم :)))

    AntwortenLöschen
  5. سلام گیلدا خانم. ممنون از دستور خوبتون. من امروز مرغ تندوری را درست کردم، مزه اش خوب بود اما ظاهرش مثل این عکس شما خوشگل نشد و ماست به صورت بریده بریده شده بود. میشه لطفا راهنماییم کنید و بگویید اشکال کارم چی بوده؟ با تشکر فراوان

    AntwortenLöschen
  6. سلام دوست عزیز
    من نمیدونم مقادیری که استفاده کردید چقدر بوده
    شاید نسبت آبلیمو به ماست خیلی زیاد بوده , تا به حال واسه من این مشکل پیش نیومده
    دقت کنید که شما با ترکیب این مواد احتیاج به یک سس به رقیقی ماست زده شده دارید
    و باید خوب مواد رو مخلوط کنید

    AntwortenLöschen
  7. از پاسخ و راهنمایی تان بسیار ممنونم. اینبار حتما مقادیرمواد و نکته ای که گفتید را در نظر می گیرم. متشکرم

    AntwortenLöschen
  8. با تشکر از شما گیلدای عزیز.
    سوالی داشتم در خصوص ادویه تندوری اونم اینه که منظور شما از پودر گشنیز ،خود گشنیز هست که خشک شده و بصورت پودر درآوردیم یا منظورتون تخم گشنیز هست که پودر شده!

    AntwortenLöschen
  9. بازم ممنون منتظر جوابتان هستم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. زینب جان با عرض پوزش برای اینکه دیر پاسختون رو میدم
      منظور تخم گشنزیز هست که باید سابیده و پودر شه

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts