کلوچه


همونجور که گفتم این کولوچهای خوشمزه رو با کمک از دستور زارا جون به عمل آوردم :)
خیلی هم خوشمزه شده بود ، و همونجور که انتظار داشتم ۲ سوته تمام شد :)

مواد  لازم :
ارد ۱ کیلو 
شیر ۱/۲ پیمانه 
ماست ۱/۲ پیمانه 
کره ۱۵۰ گرم 
تخم مرغ ۲ عدد 
پودر شکر ۶ قاشق 
پیکینگ پادر ۱ قاشق مربا  خوری 
کمی نمک 
خمیر مایه ۱ قاشق 

مواد داخل کلوچه  :
پودر گردو ۲ پیمانه 
پودر شکر ۱ پیمانه 
پودر هل و دارچین ۱ قاشق چای خوری ، از هر کدام 

طرز تهیه ؛
خمیر ترش را با ۱ قاشق مربا خوری از ۶ قاشق شکر و نصف استکان آب ولرم برای ۱۰ دقیقه در جای گرم قرار بدید تا حجم اون تعقیر کنه 



شیر و کره را گرم کنید ، در حدی که فقط گرم شده و کره آب شود 
تخم مرغ را با چنگال زده و همراه با ماست و پودر شکر به  مواد قبلی اضافه میکنیم 


سپس ارد و پیکینگ پادر را مخلوط کرده و خمیر را ورز داده و به مدت ۲ ساعت به ان استراحت میدهم 



سپس خمیر را به صورت گلولهایی به اندازه نارنگی جدا کرده 


گلوله ها  را پهن کنید ، تا اونجا که امکان داره آنها رو باریک کنید ( این تجربه من بود ) 
داخل گودی دستتون قرار بدید و داخلش رو با موادی  که گفته شده بود پر کنید 


اطراف خمیر را جمع کنید و خوب با دست محکم کنید  (  مثل گوفته) ...سپس با فشار دست کلوچه را پهن کنید 


با هر چیزی که مایل هستید روی کلوچه ها , طرح مورد نظرتون رو بندازید ، من از خلال کن سیب استفاده کردم 


روی کلوچه ها رو به زرده تخم مرغ آغشته کنید و درون فر به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه ، و حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید 
نوش جان ، گیلدا 












Kommentare

  1. گیلدا جون میدونم خیلی خوشمزه هست دستت درد نکنه
    این سلیقه و هنر عکاسیت ما رو ویران کرد

    AntwortenLöschen
  2. گیلدا جون من این کلوچه را درست کردم خیلیییییییی خوشمزه شد ..به نظرم مزه کلوچه فومن را میداد..دست گلت درد نکنه ..شکمو درست میگه هنر عکاسیت مارو کشته ..

    AntwortenLöschen
  3. مرسی ساحل جون , بله حق با شماست
    کلوچه های فومن هم چون دستی ساز هستند مزه متفاوتی نسبت به کلوچه های صنعتی دارند
    این شکموی ما خودش کلی خانوم خلاقی هست

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts