سوپ ماهی




برای بار دوم خواستم سوپ ماهی تهیه کنم !!
مدتی پیش از طرف محل کار برای شروع سال نوی مسیحی به یک رستوران ایتالیایی دعوت شدیم
و اونجا بود که با این سوپ آشنا شدم :)))
اول از هم بگم که من قبلا هم یک سوپ دریایی تهیه کرده بودم که دستورش اینجاست
و مورد دوم اینه که این سوپ ایتالیایی نیست ولی خوب اونجا سرو میشد :))
و مورد آخر اینکه من این سوپ رو با ماهی دودی تهیه کردم , ولی شما با هر ماهی دیگه میتونید تهیه کنید
این نوع ماهی دودی در آلمان تو مغازه لیدل و در قسمت یخچال ها پیدا میشه 


و اما مواد تشکیل دهنده :
تره فرنگی حدود ۱ پیاله
سیر ۳ حبه
زنجبیل ۱ بند انگشت 
سیبزمینی ۲ عدد متوسط یا کوچیک
هویج ۱ عدد نگینی
خامه ۱ لیوان سر خالی
شوید تازه ۲ تا ۳ قاشق , خرد شده
ماهی مورد نظر  ( که من یک بسته ۲۰۰ گرمی تهیه کردم )
طرز تهیه :
تره فرنگی رو کمی خرد کنید , و هماره با کره و کمی روغن تفت بدید
در آخرین لحظه سیر و زنجبیل له شده رو اضافه کنید, دقت کنید که نیاد زیاد سرخ شه و تغییر رنگ بده
سپس کمی آب اضافه کنید و سیبزمینی ها رو خرد کردم و اضافه کردم
این سیبزمینی ها باید بعد از پختن له بشن , پس به اندازه اونها توجه کنید
من از پوست ماهی ها استفاه کردم و همزمان با پخت باقی مواد اضافه کردم تا هم مزه سوپ بهتر شه و هم مزه دودی بگیره
در آخر خمره رو اضافه کنید , و سیبزمینی ها رو له کنی د, و همینجور هویجها رو اضافه کنید
من اصولا هویجها رو کمی دیرتر اضافه میکنم تا شکلش حفظ بشه
ماهی دودی رو هم با شوید اضافه کردم و بعد از چند جوش خاموش کردم
اگه ماهی شما کاملا خام هست باید زودتر اضافه کنید , چون این ماهی هایی که من استفاده کردم , پخته شده هستن
به عنوان ادویه فقط از نمک و فلفل استفاه کردم
سوپ شما آماده سرو کردن هست
باور کنید که سوپ بسیار خصوهمزه ای میشه :) امتحان کنید
نوش جان , گیلدا

Kommentare

Beliebte Posts