کاکا کدو , پنکیک سنتی - گیلان



همونجور که میدونید گیلانی ها یک نوع  شیرینی سنتی دارن , به نام کاکا کدو حلوایی
به عبارتی ی چیزی تو مایه های پنکیک هست , اما کمی مدرنتر :))
مدتی پیش که برنامه گروهی آشپزی ملل تو شهرمون بود , من این شیرینی رو تهیه کردم و برای خالی نبودن عریضه :))) در کنار چند گلوله بستنی سرو کردم
فکر نمیکردم که اینقدر خوششون بیاد و حتی خودم اینقدر خوشم بیاد که از این به بعد اونو در کنار بستنی برای مهمانهام تهیه کنم
این شیرینی رو هر کسی به روش خودش و با مواد متفاوتی تهیه میکنی
البته مواد اصلی این شیرینی همینجور که گفتم کدو حلوایی پخته و پوره شده در کنار مقداری ارد و شکر و ادویه هست
ولی به عنوان مثال , یکیتخم مرغ میزنه یکی نه , یکی با شیری تهیه میکنه یکی با شکر
و اما من به این صورت تهیه میکنم :


۲ تا پیاله پوره کدو رو با ۱ لیوان ارد و نصف لیوان شکر ( اگه شیرینتر دوست دارید کمی بیشتر کنید ) ۲ عدد تخم مرغ و ۲ قاشق ماست سفت و مقداری پودر دارچین و هل و نصف قاشق چایی خوری پیکینگ پادر ,  مخلوط میکنم و بعد تو روغن سرخ میکنم
البته اگه حالش رو داشته باشید
سفیده و زرده و جدا بزنید و مثل کیک کار کنید , کیفیت کارتون خیلی بهتر میشه
امتحان کنید, حتما عاشقش میشید :)
گیلدا


Kommentare

Beliebte Posts