رولت - Falscher Haser - آلمانی



یکی از خوراکهای معروف آلمانی که فکر کنم همه جای دنیا طرفدار داشته باشه با نام Falscher Haser شناخته میشه 
که این خوراک شبیه به همون رولت گوشت خودمون هست ، البته با کمی تفاوت  
در آلمانی Haser یعنی خرگوش ، و Falsch یعنی  اشتباه ...حالا چرا به این رولت میگند : خرگوش اشتباهی :)))  من هم نمیدونم ، سوال میکنم بعدا جوابش رو میدم :))
مواد داخلی این رولت موجب تفاوت اون با رولت خودمون شده ، وجود سبزیجات دلخواه ، مثل ذرت ، فلفل دلمهای رنگا رنگ ،  لوبیا قرمز ...... و غیره 
ولی تفاوت اساسی استفاده از تخم مرغ پخته لابلای  مواد گوشتی هست که حتما هم باید باشه 

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم 
نان تست ۲ عدد که با مقداری شیر یا آب آنرو خیس کرده باشید
تخم مرغ پخته ، به میزان لازم 
سبزیجات مورد نظر خودتون از هر کدوم ۱ استکان 
نمک ، فلفل ، زردچوبه ، ادویه دلخواه 
پیاز ۱ عدد 
تخم مرغ ۱ عدد 

طرز تهیه :
ابتدا گوشت را همراه با همه مواد دیگه به غیر از تخم مرغ پخته مخلوط کرده ، و پیاز رو هم رنده کنید و اضافه کنید 
من از سبزی جعفری ، فلفل دلمه قرمز و نارنجی استفاده کردم 
اگه با دست ورز میدید باید آنقدر ورز بدید که گوشت حالت چسبندگی پیدا کنه 
ولی بهترین کار اینه که مثل من تنبلی نکنید و کل مواد رو به غیر از سبزیجات داخل دستگاه میکس ریخته تا خوب خرد شه ، و بعد سبزیجات رو اضافه کنید و و با دست هم کمی ورز بدید 


واسه پختش ۲ کار میتونید انجام بدید ، یا مواد رو داخل ظرف نسوزی سر هم کنید یا مثل من داخل قالب کیک 
به این صورت که ابتدا یک مقدار از مواد کف ظرف ریخته و با دست خوب صاف کنید و بعد تخم مرغها رو خوب کنار هم به درازای ظرف بچینید 
و بقیه مواد گوشتی رو روی تخم مرغها ریخته و خوب با دست فشار بدید تا خوب به هم بچسنبد


احتیاج به روغن نداره  ، چون موقع پخت از خودش روغن پس میده  
بعد میتونید داخل فر به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه و با حرارت ۱۸۰ درجه قرار بدید 
بعد از اتمام کار بزارید کمی سرد بشه و بعد ببرید تا برشهاتون بهتر از من باشه 
وقتی که گشنگان خانه قاشق و چنگال به دست آماده باشند ، زمان واسه بریدن و عکس گرفتن  این چیزها کم میشه :)))
نوش جان ، گیلدا 











Kommentare


  1. :D ما انگليسيا به اين مي گيم ميت لوف
    :)))))))))))

    AntwortenLöschen
  2. هی وای من که چه کردی گیلدا جوووونم ، عاالی ، یه چیزی بین میت لوف و رولت گوشته ، نوش جون خودت و اهالی منزل :)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون ، اره عزیزم تو همون مایه ها :))))

      Löschen
  3. گیلدا جون اینطور گفته میشه که در زمانهای قدیم معمولا روزهای یکشنبه گوشت شکار درست میشده و وقتی موفق به شکار نمیشدند با گوشت چرخ کرده خرگوش قلابی درست میکرددند که اگر دقت کنی خرگوش وحشی درسته هم بعد از پخته شدن به شکل دراز و تیره میشه حتی داخل گوشت به خاطر خوشحالی بچه ها داخلش هویج میذاشتند ولی بعد ها تغییر پیدا میکنه و میشه به دلخواه داخلش را پر کرد

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مهناز جون ، من از ٢ نفر پرسیده بودم ولی اونها هم علت رو نمیدونستند
      خیلی جالب بود برام :)))

      Löschen
  4. سلام ممنون از همه دستورات خوبتون من این غذا را از شما یاد گرفتم مهمونها کف کردن :دی
    https://skydrive.live.com/?lc=1033#cid=15E3D788C9C7106E&id=15E3D788C9C7106E%21185
    https://skydrive.live.com/?lc=1033#cid=15E3D788C9C7106E&id=15E3D788C9C7106E%21165

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خاطره جون ، مرسی عزیزم ، ولی اگه امکان داره برام به امیل بفرست یا تو فیسبوک
      چون اینجا رو قفل کلیک راست کردم ، و از راه دیگه هم هر کاری کردم نتونستم ببینم
      خیلی مشتاقم ببینم کارهاتو عزیزم

      Löschen
  5. حتما می کذارم شما با پیج غذاهای متنوع همکاری میکنید؟ اونجا پیغام بگذارم؟

    AntwortenLöschen
  6. نه عزیزم ، من دیگه اونجا نیستم
    لطفا اگه فیسبوک هستید ، منو با نام * گیلدا میر * اد کنید تا بتونم روی والم عکسهای شما رو دریافت کنم ، مرسی

    AntwortenLöschen
  7. Gildai aliiiiiiiii yani mahshare makhsusan in ideeye tu ghaleb dorost kardane roletet.elahi kheyr bebini khanumi man hamishe aza migereftam moghehye rolet dorost kardan busssssss

    AntwortenLöschen
  8. فدات شم هما جون ، اره من هم وقتی دیدم تو این قالب درست میشه کرد ، خیلی خوشحال شدم ، چون اینجوری بازم اونی که میخواهی نمیشه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts