نان سیر و سبزیجات گلدونی



این هم یکی دیگه از دستورات خوب مهناز جون بود ، که باید به حرفش گوش میکردم و بیشتر تهیه میکردم :)))
جا داره که همینجا واسه این دستور خوب ازش تشکر کنم 
این نون به محض  پختش تا غروب تمام شد و مشتری اصلیش هم پسرم بود :) 
اصولا دستوراتی که توش سیر داشته باشه مورد طبع منه ، به خصوص اگه نان سیر دار هم باشه ، چون به قول هانی جون عاشق خمیر بازی هستم :))
به نظر من هم این نون واسه مهمانیها و یا تابستان و گریل خیلی خیلی مناسب میتونه باشه 
بهترین کار اینه که دستورش رو بزارم و خودتون امتحان کنید :))
البته من ی تغیرات کوچولو به این دستور دادم 

مواد لازم :
آرد  ٦٠٠ گرم 
آب ٣٠٠ میل 
مایه خمیر خشک ١ قاشق غذا خوری ( ٧ گرم ) یا ١ عدد خمیر ترش تازه ( ٤٢ گرم ) 
شکر نصف قاشق چای خوری 
نمک ٢ قاشق چای خوری 
روغن جامد یا کره ٥٠  گرم 

مواد داخل نان :
سیر له شده ٤ تا ٥ عدد 
پیاز ١ عدد کوچیک که من استفاده نکردم 
جعفری خرد شده ٢  قاشق که من کمی بسشتر استفاده کردم 
کره دمای اطاق ١٠٠ تا ١٢٠ گرم 
نمک
بهتره که تمامی مواد رو با هم میکس کنید 

طرز تهیه :
من تو این دستور از خمیر مایه تازه استفاده کردم و اونو داخل آب ولرم همراه با شکر مخلوط کردم و ١٠ دقیقه اجازه دادم تا عمل بیاد 
مواد خشک رو مخلوط کردم و خمیر مایه عمل اومده رو همراه روغن جامد یا کره  به ارد اضافه کردم و خوب ورز دادم ،مدت زمان ورز دادنتون باید 
حداقل به ١٠ دقیقه برسه ، جوری که خمیر دیگه به دست نچسبه و یکدست و صاف باشه 
 به مدت ٤٥ دقیقه به خمیر استراحت بدید تا حجمش ٢ برابر شه 



سپس خمیر رو روی سطح صافی  که کمی ارد پاشی کردید پهن کنید ، من به قطر ١ سانت پهن کردم 
و روی خمیر رو با مواد سبزیجات پوشاندم، بهتره که کره نرم باشه وگرنه ، واسه مالیدانش دچار مشکل میشید 
و خمیر رو با فاصله ٥ سانتی  با چاقو برش بدید و به صورت آکاردئونی روی همدیگه قرار بدید و داخل ظرف مورد نظرتون بزارید 
احتیاجی به چسبیدن  دقیق خمیرها تو قالب نیست ، چون باید به مدت ٢٠ دقیقه دیگه استراحت بدید ، و این زمان فضای خالی قالب رو پر میکنه 



من از گلدونهای خالی هم برای قالب استفاده کردم 
نانها رو به مدت ٢٥ تا ٣٠ دقیقه داخل فری که از قبل گرم بوده و با حرارت  ٢٠٠ درجه قرار بدید 
نوش جان ، گیلدا 













Kommentare

  1. وااااااااااااای چه عالی شده....من عاااااااااشق نون سیردارم..حتما باید اینو درست کنم
    چه خوشگلم شده تو گلدونا :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی هانی جون ، پیشنهاد میکنم حتما اینکار رو بکن ، چون خیلی لذیذ بود

      Löschen
    2. سلام و عرض ادب غذا هاتون عالین و واقعا ممنون من نمیتونم عضو بشم نمیدونم چرا لطفا طرز تهیه چیکن استراگانوف ورو برام بفرستین samaneh.alivand@yahoo.com

      Löschen
    3. سمانه جان , اگر از ایران فعال هستید کار با وبلاگ بلوگر کمی مشکل هست , چون فیلتره
      برای چیکن استروگانف هم لطفا به لیست غذاهای متفرقه یا غذاهای بین الملل سر بزنید عزیزم ^_^

      Löschen
  2. چقدر باحال شده ، وای وای وای ، گاز اول عجب مزه میده ، مثل همیشه پرفکت خانوم با سلیقه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم :)))) جات خالی عزیزم

      Löschen
  3. چه گوگولی خوشمزه دوسش داشتم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لیلا جون ، من هنوزه هم رو حرفم هستم که نانوایی باز کنیم :)))))

      Löschen
  4. اونوقت اين گلدونتون گلم ميده؟
    عالي، خوشگل و خوشمزه
    مرسي

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لاله جون ، اره عزیزم ، گل داد ما خوردیم ٢ لوپی :)))))))))

      Löschen
  5. عالی شده گلم. حتما امتحانش می کنم

    ممنون

    منتظرت هستم

    AntwortenLöschen
  6. دختر خانم یعنی شما فقط این دو تا گلدون را درست کردی خیلی خوشگل شده

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مهناز جون ، نه عزیزم ، بقیه چون بهش حمله ور شد ، دیگه وقتی واسه عکس گرفتنش نبود :))))
      تا دوباره بپزم :))

      Löschen
  7. man noone seer ye modele digeh khordeh boodam ke roye noone tost sir va avishan va paneer mizaran, ama in noone seeri ke shoma dorost kardid hatman khoshmazeh tar hast.......

    AntwortenLöschen
  8. بله فیروزه جون ، نان سیردار زیاد هست ، حتی تو قسمت نانها باگت سیر دار رو هم گذاشتم
    ولی باید اعتراف کنم که این خیلی خیلی لذیذ بود :)))

    AntwortenLöschen
  9. vay Gilda jun che kardi, che ideeye khubi tu in golduna ...
    kheyli dust daram ino ham khoshgele ham hatman khoshmazeh dastet dard nakoneh va nushe junetun

    AntwortenLöschen
  10. مرسی هما گلی ی ی ی
    جات خالی بود عزیزم، انشاء الله اومدی حتما برات میدورستم ;)
    :****

    AntwortenLöschen
  11. salam Gilda jan, yek soal , khamir torsh ro az koja mishe tahaye kard? batavajoh be inke man iran nistam va dar canada zendegi mikonam, nemidoonam in ha chenin chizi ro daran ya na,
    mamnooon

    AntwortenLöschen
  12. سلام مرجان عزیز
    اگه تو کانادا هستید حتما میتونید پیدا کنید ، البته خمیر ترش یا همون مخمر همه جا هست
    به زبان انگلیسی بهش yeast گفته میشه ، که به ٢ صورت تازه و خشک هست
    تازه اون به صورت خمیر بوده و خشک اون به صورت دانه های ریز قهوی کمرنگ

    AntwortenLöschen
  13. گیلدا خانم ، من واقعا مشتاق شدم که این نون را درست کنم فقط یه سوال داشتم و اینکه جنس این گلدونا از چیه و از کجا بگیرمشون؟ مرسی که نان حوشگلی مثل اینو یاد دادید . من همیشه دستوراتون را درست میکنم و لذت میبریم.

    AntwortenLöschen
  14. سلام دوست عزیز ، ممنونم از این همه لطفتون
    راستش اینها گلدونهای سفالی معمولی هست که معمولا همه گل فروشی ها دارند
    البته شما میتونید تو هر قالب دیگه مثل قالب کیک هم اینکار رو نجم بدید

    AntwortenLöschen
  15. ممنون خانم با سلیقه

    AntwortenLöschen
  16. من هم از توجه شما ممنونم دوست عزیز

    AntwortenLöschen
  17. چه خوشگل شده مخصوصا ایده تو گلدون درست کردنش . نوش جونتون .

    AntwortenLöschen
  18. مرسی عارفه جون :****

    AntwortenLöschen
  19. مصی ولیزاده26. April 2013 um 05:59

    خیلی قشنگ شده...گیلدا خانم

    AntwortenLöschen
  20. مرسی مصی عزیزم :***

    AntwortenLöschen
  21. سلام گیلدا جان من عاشق دستورات غذایی شما هستم مخصوصا. نان ،شیرینی‌ ،کیک ،انواع سٔس‌ها تون ،منم مثل شما آلما زندگی‌ می‌کنم شوهرم آلمانی هست عاشق غذاهای ایرانی مخصوصا دستورات غذایی شما من از شما نهایت تشکر رو دارم امیدوارم زندگی‌ بر وفق مرادتان باشد

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام شهناز جان ،
      عزیزم خوشحالم که وبلاگم مورد توجه شما عزیزان هست
      من اینو بارها و بارها گفتم که وقتی پیامهای زیبایی شما رو اینجا میبینم ، به کلی خستگی کار فراموشم میشه
      من هم از کامنت زیبای شما بسیار سپاسگزارم

      Löschen
  22. گيلدا جان ميشه اين نون رو گره اي درست كرد؟منظورم اينه طرز پيچيدنههه؟؟خيلي اين خوشگله اما من فرم استاندارد نيستتت نميخوام خشك شهههه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز، شما هر جور که مایل باشید میتونید انجام بدید ، و فکر کنم این هم ایده جالبی میتونه باشه
      البته باید بگم که این مدل پیچیدن هم چون کاملا در کنار هم قرار میگیره ، لابلای نان کاملا نرم و پف کرده هست
      و فقط روی نان که با حرارت تماس داره کمی برشته میشه

      Löschen
  23. خیلی عالی بود گیلدا جان

    AntwortenLöschen
  24. ممنونم دوست عزیز :)

    AntwortenLöschen
  25. گیلدای عزیزم یک دنیا تشکر ...

    AntwortenLöschen
  26. خواهش میکنم دوست عزیز :)

    AntwortenLöschen
  27. من هم از توجه شما ممنونم اعظم جان :)

    AntwortenLöschen
  28. دست شما درد نکنه،عالیه.فقط یک سوال:وقتی از خمیر مایه خشک استفاده میشه،چطور عمل کنیم؟ با سپاس

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز
      شما به ٢ صورت میتونید عمل کنید , یا با خود ارد مخلوط کنید یا جداگانه با آب گفته شده و کمی شکر مخلوط کنید و هم بزنید و زمان بهش بدید که از حالت اولیه در بیاد و استفاده کنید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts