مارچوبه سبز با سس هلندی ، برنج وحشی و سنیه مرغ



فصل بهار خبر از سبزیجات و میوه های بهاری میده
اون زمان که ایران بودم حتی ۱ بار هم Spargel یا مارچوبه رو امتحان کرده بودم ، ولی الان یکی از طرفداران سرسختش هستم
اول از همه واسه دوستانی که آشنای به این سبزی خوش خوراک ندارند توضیح بدم که مارچوبه به رنگهای بنفش ، سبز و سفید یافت میشه
اگر خواستید از تازه بودنش اطمینان حاصل کنید ، از سابیدن یک دسته کنار هم دیگه، صدای خش خش بلند میشه
و واسه نگهداریش ، به مدت ۳ یا ۴ روز داخل یخچال ، میتونید داخل یک پارچه خیس قرار بدید
* مارچوبه سبز با سس هلندی ، برنج وحشی و سنیه مرغ *
مارچوبه سبز احتیاج به پوست کندن نداره ، فقط کافی هست که قسمت چوب مانند ته اون رو با چاقو ببرید
مارچوبه رو داخل آب گرم همراه با نمک و کمی کره بگذارد تا بپزه
معمولا ۵ دقیقه کافی میباشد ، دقت کنید که مارچوبه له نشه ، من در کنار مارچوبه مقداری برنج وحشی هم پختم
تکه های سنیه مرغ را در روغن با مقداری پیازچه ، نمک ، و فلفل تفت دادم
سس هلندی هم به صورت آماده خریدم ؛)) ولی سعی میکنم دستورش رو براتون بذارم
نوش جان ، گیلدا


برای مارچوبه سفید انداختن ۱ تیکه لیمو ترش هم بسیار خوش طعم میکنه
ولی کمی رنگ مارچوبه سبز رو از بین میبره ، اما من به خاطر طعم خوبش در هر ۲ میندازم

Kommentare

Beliebte Posts