سوپ جو



سوپ جو یکی از لذیذ ترین سوپهایی هست که تو لیست غذایی میتونه باشه 
چند تا سوپ تو خونه ما بود که همیشه من و خواهرم سرش دعوامون میشد :)) که یکیش همین سوپ جو بود 
من به آش جو هم خیلی علاقه دارم , کلا وجود جو تو آش و سوپ طعم بسیار لذیذ ی  بهشون میده 
اون زمانها که مادرم این سوپ رو تهیه میکرد فقط توش شیر میریخت ولی امروزه به برکت تنوع در لبنیات .... مثل خامه و کرم فرش , میشه طعم این سوپ رو باز هم لذیذ تر کرد 

مواد لازم :
جو ١ استکان 
گوشت سینه مرغ که ریش ریش کرده باشید به مقدار لازم 
هویج ١ عدد 
٢ تا ٣ قاشق جعفری خرد شده 
نمک و فلفل 
شیر١ لیوان 
خامه نصف لیوان 
کرم فرش ٢ تا ٣ قاشق 
پیاز ١ عدد 
آرد ٢ قاشق 
* من به جای گوشت مرغ از دل استفاده کردم 

طرز تهیه :
پیازها رو خرد کنید و با کره و کمی روغن تفت بدید , قبلا از اینکه رنگشون بر گرده ارد رو اضافه کنید و کمی دیگه تفت بدید 
مرغها رو اضافه کنید و جوی از قبل خیس شده رو با کمی آب بزارید تا بپزه 
مرغها که پخت اونها رو ریش ریش کنید و کنار بزارید 
حالا شیر و خامه و کرم فرش رو اضافه کنید و بزارید کمی جوش بزنه و جا افتاده شه 


اگه جوی شما خیس خرده باشه زمان زیادی واسه پختن احتیاج نداره و میتونید دقایق آخر , گوشت و هویجهای خرد شده رو اضافه کنید 
جعفری خرد شده رو هم آخر کار یا زمان سرو کردن استفاده کنید 
نوش جان , گیلدا 





Kommentare

  1. به به ، خیلی عالیه گیلدا جون . منم عاشق سوپ جو هستم واقعا خیلی خوشمزه هستش . دستتون درد نکنه و نوش جان . عجب هویج های باحالی ،خیلی قشنگ تزئین کردید عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها , مرسی عزیزم , اره ی زره عشقولانه شدن :))))))))

      Löschen
  2. منم عاشق جو هستم تو سوپ و آش ، به به وقتی که زیر دندون میاد خیلی لذیذه ، نوش جوتنون باشه ، به قول ارغوان جان چه هویجهای باحالی :)

    AntwortenLöschen
  3. میگم که من و تو سلیق غذایمون مثل همه :))))
    جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  4. سلام
    فك كنم كامنت من نرسيده براي همين دوباره سوالم رو براتون ميفرستم
    من مدت خيلي زيادي نيست كه ساكن المان شدم و تو اين مدت هم به سوپر هاي ترك و هم الماني سر زدم و از همه راجع به جو سوال كردم كسي نميدونست از كجا ميشه خريد
    شما حتما از سوپر ها خريدين
    تو شهر ما فروشگاه ايراني هم نيست
    ميشه من رو راهنمايي كنيد

    ممنون ميشم

    AntwortenLöschen
  5. سلام , متاسفانه من به جز این پیغام شما چیز دیگه ای اینجا ندیدم
    من این جو رو از فروشگاه real
    خریدم ولی فروشگاهای بزرگ دیگه مثل Rewe
    هم داره
    متاسفانه پاکاتش رو ندارم که ببینم دقیقا چی نوشته ولی سمت راست وبلاگ من یک لیست هست داخل قسمت متفرق شید
    و اونجا دنبال ترخینه بگردید
    عکس همین جو رو میتونید اونجا ببینید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام
      ممنون از راهنماييتون
      البته من عكسارو ديدم متوجه پاكتي گوشه تصوير نشدم اما حتما به لي دوتا فروشگاه سر ميزنم
      در ضمن يه سوال ديگه هم داشتم والك هارم از همين فروشگاهها تهيه كردين؟
      برام خيلي جالب بود كه اين گياه همون والك خودمونه

      Löschen
    2. راستي كارهاتونم همه عاليه و هوس انگيز و راهنماييها و نوشته هاتون كامل

      Löschen
  6. خواهش میکنم , بله درسته اونجا هم عکس پاکت نیست و من گفتم شاید شکلش بتونه کمکی کنه
    زمانی که فصل والک باشه هم میتونید از همه فروشگاهی از جمله لیدل و نتو و الدی هم این سبزی رو خریداری کنید
    البته فقط در بهار
    ممنون بابت لطف و حسن نظرتون :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts