حشو - جنوبی



این اولین تجربه من از طرز طبخ حشو هست 
از اونجای که همه جا میدیدم و از اونجای که بی نهایت عاشق ماهی و خوراکهای دریایی هستم این بود که در صدد تهیه اش بر اومدم 
البته با توجه به اینکه به ماهی حلوا یا صبور دسترسی نداشتم  این بود که به جای اون از یک ماهی دیگه که به شکل ماهی حلوا  هست  واینجا با نام Scholle  شناخته میشه استفاده کردم 
نمیدونم روش رو درست انجام دادم یا نه ، ولی میدونم که بینهایت لذیذ شد و جای شما هم بسیار خالی بود :)

مواد لازم :
ماهی به تعداد نفرات ، که من از ٢ عدد استفاده کردم
گشنیز خرد شده ٢  لیوان
شنبلیله ، که من از ٢ قاشق خشک استفاده کردم
آب تمر هندی ١ استکان
نمک ، فلفل ، زردچوبه
سیر ، هر چی بیشتر بهتر :)
پیاز ١ عدد

طرز تهیه :
ابتدا پیاز رو خرد کردم و کمی تفت دادم ، و سبزیجات رو بهش اضافه کردم
البته بهتره که شنبلیله رو اگه خشک هست تو آب  خیس کنیم و اضافه کنید
کمی تفت میدیم و سیر رو که به صورت له شده هست اضافه میکنیم
و در آخر تمر هندی رو و میزاریم و شعله کم جا بیوفته
ماهی رو از قبل شسته و پاک کرده و از وسط ٢ نیم میکنیم و به نمک و فلفل آغشته کرده
از مواد روی  گوشت ماهی یخته و همه جای گوشت ماهی رو با مواد میپوشانیم


و درون فر به مدت ٣٠ تا ٤٠ دقیقه و با حرارت ١٨٠ درجه قرار میدیم
نوش جان , گیلدا 



Kommentare

  1. Dostam soali dashtam podre tandori ,hamone ke bara morgh sokhari estefade mikonand , rangesh ghermez ast va kami tond, mamnun misham javabamo bedid

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز پودر تندوری یک ادویه هندی ، پاکستانی هست که همونجور که گفتید رنگش قرمزه
      ولی من تندی در این ادویه حس نکردم
      اگر مایل بودید میتونید تو قسمت آشپزی ملل ، با همین نام مرغ تندوری ترکیبات این ادویه رو مشاهده کنید

      Löschen
  2. عجب معجونی شده ، به به ، منم عاشق تمبر هندی ، خیلی دوست دارم ، دسستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره رزکم ، جدی جدی معجون بود :)))))))
      میدونم که ترشی دوست داری ، پس بدرست که خیلی لذیذ بود ;)

      Löschen
  3. niyazi nist ke mavad ra taft bedid , tamame mavad ra ba ham kami bepazid albate ba kami roghan ta abe ziyadi an gerefte shavad albateh khoshk nashavad va bad dar dele mahi migozarid.

    AntwortenLöschen
  4. ممنونم فرناز عزیز
    البته عزیزم ، من دقیقا متوجه نشدم ، اگه تفت دادن نمیخواهد ، پس چرا روغن بریزم ؟
    البته همونجور که گفتم ، من واقعا فقط تفت دادم ، چون زیاد با سرخ کردن موافق نیستم و این رو هم واسه این انجام دادم که عطر سبزی کمی بلند شه :)
    حالا نمیدونم درست بود یا اشتباه !!!!

    AntwortenLöschen
  5. Sharmndeva mamnun az tozyhaton, mishe esmesh ra be engelisi ya almani begid, ta man bebinim chy bay bayad bekharam

    AntwortenLöschen
  6. میتونید این پودر رو از فروشگاهای آسیایی بخرید
    روی پاکتی که من میخرم نوشته Tandoori Masala
    گیلدا

    AntwortenLöschen
  7. خیلی عالی شده گیلدا جون ،من تا حالا این مدلی درست نکردم ولی از اونجایی که قلیه ماهی خیلی دوست دارم باید حتما این رو هم امتحان کنم .دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
  8. ارغوان جون پس حتما از این هم خوشت میاد
    به قول یکی از بچهها میشه واسه شکم ماهی هم استفاده کرد ، فقط باز باید خشکتر باشه

    AntwortenLöschen
  9. باید فوق العاده خوشمزه باشه نوش جونتون عزیزم

    AntwortenLöschen
  10. مرسی اعظم جون ، تو هم که مثل من ماهی دوست هستی ، پس حتما خوشت میاد ؛)

    AntwortenLöschen
  11. سلام گیلدای عزیز. سوال من اینه که سبزیهای روی ماهی خشک و سوخته نمیشه؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اگه سبزها رو چند ساعت قبل خوب خیس کنید , مشکلی پیش نمیاد
      یا مقداری از سبزی خیس شده رو با سبزی در دست داشته تازه مخلوط کنید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts