کفشهای کودکانه با فوندات - Babyschuhe



مدتها بود که میخواستم با خمیر فوندات یک کیک که واقعا کیک باشه درست کنم 
اما از اونجایی که فقط ١ تجربه کوتاه و مختصر تو این زمینه داشتم ، تمام رویاهام رو پاک میکردم 
تا اینکه یک روز یکی از دوستان آلمانیم  که قرار بود واسه پسر ٩ ماهه کوچولوش غسل تعمید بگیره ، ازم خواست که کیک اون روز رو براش درست کنم 
من هم قبول کردم ، ولی اون چیزی که تو ذهن من بود واسه درست کردن ١ کیک ، زمین تا آسمون فرق داشت با اینی که میبینید :))
این خانوم کم کم با نگاه کردن به کیکهای دیگه درخواست این کیک رو داد ، و من هم در هوا معلق بودم که چجوری براش تهیه کنم 
از اونجایی هم که همیشه با درست کردن اولین چیزها واسه مهمانی ها و جشنها مخالف هستم ، خواستم نه بگم 
چون تمام کیک باید از خمیر فوندات و تکه های فوندات پر میشد ، ولی نمیدونم چرا قبول کردم 
این بود که ٢ هفته جلوتر تو فکرش بودم که چکار کنم ، اولین قدم این بود که باز با فوندات کار میکردم 
البته دست من با خمیر بازی آشنایی داشت ، چون مدتها قبل آموزش گلهای چینی رو دیده بودم و از این بابت مشکلی نداشتم 
مشکل دوم به دست آوردن الگوی کفش بود که اون هم به برکت سر گوگل و نت حل شد :))
و بعد اون باید دنبال  کیکی میبودم که بتونه سنگینی خمیر فوندات رو قبول کنه ، چون کیک اسفنجی واسه سبک بودنش گزینه خوبی واسه این کار نیست 
و اینجا هم شیف طیبه عزیز به دادم رسید و از کیک ١، ٢ ، ٣ ، ٤ این استاد استفاده کردم 
و در خاتمه ، میموند یک روی زیاد دددددددددد و جسارت فراوان ن ن ن ن که بنده متاسفانه یا خوشبختانه تو این زمینه به اندازه کافی دارم :)))
بله ، همینجور که میبینید همه کارها ، بر خلاف انتظار و شعارم , بار اولی بود انجام میشد 
البته از من به شما نصیحت که کارهای اول رو واسه مهمانی ها و تولدها انجام ندید  :)))
بطور کلی اینو هم بگم که اگه مثل من تنتون میخاره واسه اینجور کارها انجامش بدید ، چون خیلی لذت بخشه 
ولی اگه حوصله ندارید ، بهتره فقط از دیدنش لذت ببرید و فراموشش کنید :)
من تو این پست فقط طرز درست کردن کفش رو براتون میزارم و تو پست بعدی کیک و سوار کردن خمیر روی کیک رو 

واسه درست کردم این کفشا باید الگوی اونو داشته باشید که من از اینجا بدست آوردم
واسه کار در این حد احتیاج به چند ابزار از ابزار کار با فوندات دارید , که البته اگه نداشتید هم میتونید جایگزین پیدا کنید 
خمیر فوندات خودتون رو به ٢ رنگ دلخواه در بیارید ، یا هر رنگ بیشتری که مایل هستید 
الگوها رو جلو خودتون بچنیید و روی خمیر اونها رو پیاده کنید ,  دقت کنید که خمیرتون رو زیاد تو هوای آزاد نگهداری نکنید که خشک میشه 
فکر کنم بقیه موارد با دیدن عکسها بهتر دستتون بیاد 


اینجا الگوها رو میبینید که اولین تیکه که شماره ٤ هست بریده شده و با ابزار کار روش دارم شکل دوخت رو انجام میدم 




در اینجا به کمک یک ماسوره ساده گرد سوراخ بند کفشها رو انجام دادم , و در عکس دست راست مرحله اول چسباندن رو میبینید که ابتدا الگوی ١ رو گذاشتم و بعد الگوی شماره ٣ رو با کمک مقداری آب که عمل چسب  رو در خمیر فوندات انجام میده دور تا دور قسمت جلوی کفش چسباندم و با کمک ی تیکه پنبه حالتش رو حفظ کردم




 در اینجا هم تیکه شماره ٢ رو چسباندم دقت کنید که سمت صافش باید رو به بالا باشه و بعد از اون تیکه شماره ٤ رو که از قبل آماده کرده بودم دورتا دور قفس چسباندم




و دراینجا از ٢ تیکه ٧ واسه جلو کفش و تیکه ٨ که بلندتره واسه قسمت عقب کفش استفاده کردم و دور تا دور کفش رو به این ترتیب آماده کردم
عکس وسط هم تیکه ٦ که مارک کفش هست و با کمک ی وسیله گرد در آوردم نشون میده و همینجور تیکه ٥ که بند پشت کفش هست
و عکس دست راستی بندهای کفش هست که با کمک آب چسبیده شده و داخل سوراخها گذشته میشه


موفق باشید , گیلدا 









Kommentare

  1. وای که چقدر اینا گوگولی و قشنگ شدن گیلدا جون ،چقدر ظریف.گفتم که شما استاد کارهای ظریف هستید .
    آفرین به این همه پشتکار و دقت و هنر
    من در گروه افرادی قرار می گیرم که فقط از دیدنش لذت می برم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ارغوان جون باور کن اون کامنت قبلی رو که گذاشتی ، به خودم گفتم که اگه اینو ببینی حتما همینی میگی :)))
      فدات شم عزیزم این نظر لطفت هست نسبت به من ، همینجور که قبلا هم گفتم اینجور کارها رو همه میتونند انجام بدند ، فقط بر میگرده به حوصله آدم
      شاید بخاطر اینکه مربی مهد کودک هستم آنقدر حوصلم زیاده :))))))

      Löschen
    2. نه بر عکسه اتفاقا چون حوصلتون زیاده تونستید مربی مهد کودک بشید

      Löschen
  2. خیلییییییی زیباست گیلدا جان ، واقعا بهت برای اینهمه ظرافت و حوصله تبریک میگم عزیزم :****

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، عزیزم من هم از این همه لطفت سپاسگزارم
      <3

      Löschen
  3. By nazireeeeeeee, kheili khob daresh ovardid' bazam az in karha bekonid ke kheili tavane in karo darid' mamnun

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها چشم ، مرسی :))))))))))
      قول نمیدم ، چون حسابی منو گرفتاارخودش کرده بود
      ممنونم از کامنتتون

      Löschen
  4. وای واقعا زیبا شدند خود من اصلا تو این کارها اعتماد به نفس ندارم یا حالا جسارت و رو ...... :) ولی واقعا از دیدن کارتون لذت بردم. خسته نباشید عزیز هنرمند

    AntwortenLöschen
  5. مرسی همای عزیز ، نظر لطفتون هست عزیزم
    اعتماد بنفس رو خودمون واسه خودمون به وجود بیاریم
    من هم وقتی میخواستم کیک رو درست کنم ، بهم میگفتند تو چه خونسردی ، چه اعتماد به نفسی داری ، اگه خراب شه چکار میکنی ؟؟
    البته راست هم میگفتند ، ولی خوب خودم به خودم اعتماد دادم که میتونم ، و باید انجام بدم
    هر چند که مثل موش میترسیدم :)))))

    AntwortenLöschen
  6. ووووی! این چه خوشگل و مامانی شده! وای ماشالله به این همه حوصله و دقت و ... و بازم حوصله !
    دست مریزاد
    عالی عالی ولی هر چی فکر میکنم میبینم عمرا که برم سراغ درست کردنش!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی الهه جون ، چرا عزیزم تو هم میتونی ، من هم به خودم همینو میگفتم ، ولی امتحانش کردم

      Löschen
  7. اوا خواهر چرا حالا ترس؟ اصلا خراب بشه فدای سرتون، یه بار دیگه!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. آخه فدات شم این مال کسی بود که اونروز ٢٠ تا مهمان داشت ، اگه خراب میشد باید محل زندگیمو از خجالت اوز میکردم :))))))))

      Löschen
    2. خانمی شما چه جور معلمی هستی که عوض را اوز مینویسی
      خدا به داد بچه های ما برسه

      Löschen
    3. همیشه گفتم باز هم میگم ، اگه کسی جرأت حرف زدن با نام خودش رو نداره پس بهتره که اصلا چیزی هم ننویسه
      چون من با شخصی که با نام خطابش کنم میخواهم صحبت کنم نه با ترسویی مثل شما که حتی قادر به نوشتن اسمتون نیستید :)

      در مورد سوالتون هم باید بگم که شاید سواد من آنقدر زیاد نباشه که وقتی با گوگل مینویسم ، اینجور تحویل بگیرم :)))
      ولی در مورد شما یقین دارم که کاملا ناآگاه هستید که ، هنوز تشخیص نمیدید تو مهد کودک با حروف الفبا کار نمیکنند :)
      اگه آشنایی با مدرسه و مهدکودک ندارید ، کمی پرسجو کنید ببینید کدوم در حد آموزش الفبا هستند و کدوم در حد نگهداری کودکان
      هر وقت که شما بچتون پیش من گذاشتی ناراحت باش :))

      Löschen
    4. وای عزیزم چرا عصبانی میشی باور کن کن دلم میخواد اسمم را بنویسم ولی وقتی روش کلید میکنم کامنت برگشت
      میخوره برای همین مجبور میشم با اسم ناشناس
      کامنت بذارم راستی شما دیگه کجای کار هستید سالهاست که قانون شده که با الفبادر مهد کودک با بچه ها کار کنند چه در شهرستان و چه در پایتخت فرقی نمیکنه چطور شما خبر ندارید

      Löschen
    5. اعصبانی ؟؟ !!!! :))))))))
      ناشناس شما که خیلی ناچیز گفتی از شما بدتر هاش هم اینجا به من گفتند و من مثل خودشون جواب دادم
      پس با این حساب چون مثل خودتون جواب دادم ، شما هم اعصبانی بودی :))))

      در مورد نامتون ، از اونجای که این وبلاگ همه چیزش چک میشه توسط دوستان دیگه حجش مشکل نداره ، اینکه نمیخواهید نامتون رو بگید ، امر جداگانه هست ، چون کامنت و نامتون با هم یا ثبت میشه یا نه
      چون یقین دارم کسی شما رو با نام ناشناس خطاب نمیکنه تا من بگم ناشناس :)
      دیگه جونم براتون بگه ، که تو استان و کشوری که من زندگی میکنم از این خبرها نیست ، تا اون زمان هم که ایران بودم باز هم از این خبرها نبود
      و مطلب مهمتر اینکه ، شما که آنقدر حس کنجکاویتون تحریک شده چرا ی سر به صحبتهای دوستانه نمیزنید ، شاید جوابتون رو از کامنت اول بگیرید :)

      Löschen
  8. وای گیلدا جون من مامانم معلم مدرسه هست و اصلا حوصله غذا درست کردن را هم نداره شما چطور با بچه کوچیک ها سر و کله میزنید
    بعدش میایید خونه و این کفشها را درست میکنید من که باور م نمیشه

    AntwortenLöschen
  9. عزیزم ، توان آدمها کم و زیاده
    من هم اوایل خیلی حوصلم بیشتر بود ، الان دیگه سنم که بالا رفته حوصلم هم کمتر شده
    واسه همین هم مدتی هست که دیگه گذاشتمش کنار

    AntwortenLöschen
  10. گیلدا جون واقعا فوق العاده ایییییییییییی واقعا بهت تبریک میگم به خاطر اینهمه هنر و سلیقه خیلی خیلی زیبا شده

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اعظم جون ، مرسی گلم ..... لطف داری خانومی
      <3

      Löschen
  11. راستی قالب پاییزیت مبارکه:))

    AntwortenLöschen
  12. وااای گیلدا جان به خدا من تا حالا فکر میکردم کفشها دکوری هستند از همینا که لوازم قنادی ها میفروشن.حالا که فهمیدم دارم پر در می یارم من کیک نمیخوام فقط کفشها رو میخوام دستت بی بلا عاشقشون شدم م م م م م واقعا میگم شاهکاره.کاش نزدیک بودیم سفارش تولد پسرمو بهت میدادم.ممنون خانمی دستت بی بلا همیشه سالم و سر حال باشی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها مرسی نسرین جون ، کاش میتونستم برات بفرستم عزیزم
      البته میدونم که خودت آنقدر هنر داری که بتونی بهتر از من درست کنی عزیزم
      پس دیگه احتیاجی به وجود من واسه تولد پسر نازنینت نیست
      ;)

      Löschen
  13. عالییییییییییی عزیزم دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  14. ali bod vaghean, shoma kheyli khanom va honarmandid

    AntwortenLöschen
  15. گیلدا جون واقعا خسته نباشی خیلی هنرمندانه درست شده و عالیه.....رنگش هم محشره

    AntwortenLöschen
  16. مرسی نازنینم ، خودمونیم ها ا ا ا تو عاشق رنگش شدی ها اااااااااا :)))))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts