دونات با دستگاه برقی




مدتی پیش پگاه جون ، عکس دستگاه برقی دونات رو گذاشته بود 
با دیدن اون عکس یادم اومد که من هم همچین چیزی دارم و ازش تا به حال استفاده نکردم :))
این بود که رفتم اول از همه ببینم کجا گذاشتمش ، خلاصه پیداش کردم و تصمیم  گرفتم واسه اولین بار باهاش دونات درست کنم تا به بینم چه تفاوتی درش هست


معمولا با خود این دستگاهها رسپت کار هم موجوده ، و از روی اون میتونید خیلی راحت کارتون رو انجام بدید 
این شیرینی راحتتر از اون چیزی که فکرش رو بکنید درست میشه ، و مقدار زیادی هم بهتون دونات میده و جالبتر اینکه اینکار رو با روغن بسیار ناچیزی انجام میده 
طعمش مثل دوناتهای دیگه نیست ولی خوشمزهست 

و اما مواد لازم :
آرد ٢٦٠ گرم 
شکر ١٣٠ گرم 
وانیل ١ قاشق چای خوری 
شیر ٢٥٠ میل 
تخم مرغ ٣ عدد 
روغن مایع ٥ قاشق 
پیکینگ پادر ١ قاشق چای خوری 
نمک نصف قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
خیلی راحت تمامی مواد رو مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بشه 
اگه دوست داشتید میتونید مرحله مرحله کار کنید ، از تخم مرغ و شکر و شیر ....... شروع کنید 
به خمیرتون ١٠ دقیقه استراحت بدید 
دستگاه رو خوب تمیز کنید و با برس کمی قالبها  رو روغن کاری کنید 
به مدت ١٠ دقیقه بزارید گرم شه و با قاشق تو قالبها رو از مواد پر کنید


درب دستگاه رو ببندید و چیزی حدود ٤ تا ٦ دقیقه صبر کنید تا دونالتها پخته شه 
بعد از قالب جدا کنید داخل سبد طوری بزارید تا خنک شه و اگه مایل بودید روش شکلات آب شده یا پودر شکر پپاشید و نوش جان کنید 

* قابل تذکره که این دستور برای کسانی هست که این دستگاه رو داشته باشند 
نوش جان ، گیلدا 



Kommentare

  1. Way chegahdr khoban ina :* hesabi rejimian :D

    AntwortenLöschen
  2. man fahmidam moshkele sitet chie khanomi ke kheilia comment nemizaran! va fagaht miano lezzat mibaran!
    moshkel ine ke kheili jahash be zabane almani hast va englisi ya farsi nist, bekahtere hamin nemishe fahmid age zaban balad nabashi ke dorost comment gozashti ya ghalat!

    AntwortenLöschen
  3. گیلدا جان بهشت رو نشون میدی الان همسرم اینو دید عاشق دوناته این دستگاه رو من تا حالا ندیده بودم الان نشونش دادم لبخندی زد که تا آخرشو خوندم یعنی رفتم بخرم ......واقعا زیبا و دلربا درست کردی دستای گلت درد نکنه سازنده این دستگاه هنر نکرده ... سازنده این دونات هنر داره ......خسته نباشی و نوش جونتون خیلی خوشگل شده .دل مارو که برد. ♥ ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ، مرسی صفا جون
      خوب آدم اگه به این راحتی بتونه راه چاره پیدا کنه ، خوبه :)))
      امیدوارم که لذتش رو ببرید عزیزم
      <3

      Löschen
  4. vayyyyyyyyyyyyy cheghad in donatha khoshgelo mamani shodan kheili basalighe hasti gilda junammmmmmmmmmmmmm

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم ، من کار خواصی نکردم ، فقط مواد رو مخلوط کردم
      این دستگاه کار رو راحت کرده :))

      Löschen
  5. انقدر دلم از این دستگاهها میخواد ، حالا هم که دیدم دستور به خوبی و عالی گذاشتی ، دیگه حسابی دلمان آب شد :))) دست گلت درد نکنه گیلدا جونی

    AntwortenLöschen
  6. اخی ی ی ی الهی ، امیدوارم که بتونی تهیه کنی رزکم ، حتما صنم خوشش میاد ، چون واسه بچهها خیلی لقمه ای و لذیذ هست

    AntwortenLöschen
  7. merci gilda jon mesle hamishe ali bood

    AntwortenLöschen
  8. من هم از توجه شما ممنونم فرانک جون :)

    AntwortenLöschen
  9. گیلدا جونم خیلی ناز شدن و حتما خوشمزه نصف شبی اینو دیدم دلم می خواد یکیشو بخورم ....

    AntwortenLöschen
  10. ها ها قبلی نداره عزیزم
    مرسی از خودت که یادم انداختی این دستگاه رو دارم :)))

    AntwortenLöschen
  11. خیلی عالی شده دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts