خوراک میگو و بلغور


صبح که از خواب بیدار شدم بدون هدف ، مقداری میگو گذاشتم بیرون تا باهاش چیزی درست کنم 
دلم فقط میگو میخواست  ، ولی اینکه باهاش چه کاری انجام بدم ، تا ساعت ١١/٣٠ منو به خودش مشغول  کرد 
تا اینکه تصمیم گرفتم میگو رو با بلغور مخلوط کنم 
نمیدونم تا به حال از بلغور استفاده کردید یا نه ، من که خیلی دوست دارم 
اصولا بر خلاف همسرم از برنج که به هم چسبیده باشه خوشم میاد :)) و بلغور هم واسه اینکار گزینه خوبی بود 
این بود که به این ترتیب دست به کار شدم 

اول از همه ١ استکان بلغور رو گذاشتم چند ساعتی جلوتر خیس بخوره 
مقداری پیاز رو خرد کردم و همراه با کره تفت دادم ، به اون مقداری زنجبیل تازه و همینجور ٢ حبه سیر رنده شده اضافه کردم 
کمی که تفت دادم ١ عدد گوجه رو خرد کردم و باز کمی تفت دادم ، تو همین مرحله نمک و فلفل و زردچوبه هم اضافه شد 
بلغور از خودش طعم خواصی نداره ، اینه که باید تا اونجا که امکان داره با ادویه یا سبزیجات بهش طعم داد 
واسه همین ١ عدد عصاره مرغ هم اضافه کردم 
اگه دوست داشتید میتونید تو این مرحله رب گوجه هم بهش اضافه کنید 
یا گوجه خشک که تو روغن مارینیت شده باشه هم گزینه خوبی هست 


بعد از چند چرخش و گردش میگوها رو اضافه کردم :)) و بعد هم بلغور رو با مقدار کمی آب  .  یعنی در حدی که فقط روی بلغورها  پوشیده شه , همراه با ١ قاشق کره 
بیشتر از این خیلی دیگه له شده میشه 
حالا بزارید با حرارت ملایم بپزه  و دم بکشه 
اگه مثل من عاشق ته دیک هستید ، بزارید کمی بمونه که ته دیک بلغور خیلی ی ی لذیذ میشه :))
در ضمن مقادیر بالا واسه ١ تا ٢ نفر مناسبه 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 












Kommentare

  1. ادم با دیدن این غذا که حالش بد میشه اخه این چه رنگ و
    رویی که این غذا داره بخدا از هر چی میگو و بلغور بدم اومد
    حالا خدا میدونه کی دوباره بتونم میگو بخورم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ای نا شناس ،ای تر سو ای حسود و ای بی هنر ! آخه کسی مجبورت نکرده که بیای اینجا و نطر بدی .حسرت خوردن میگو تا آخر عمر باهات می مونه ،شک دارم اصلا تو عمرت میگو خورده باشی .

      Löschen
    2. ارغوان جون خودت رو ناراحت نکن ، ولشون کن مهم نیست
      اینجور کامنتها او آدمها جدیدا پر شدند تو وبلاگم ، من هم میزارم که همه ببینند و بدونند که گل چین نمیکنم
      البته هر کسی بدخواه داره ، من هم جدا از این مورد نسیتم ، ولی همیشه اگه هم از کسی شکی بودم ، زن و زنونه با نام خودم جلوش ایستادم و حرفم رو زدم :)
      راستش اینها فکر میکنند که من کامنتشون رو نمیزارم ، بعد از اینکه میزارم و جوابشون رو هم میگریرند، دیگه ساکت میشند :)))
      من میخواهم براشون احترام قائل شم و میگم با نام خودتون بیایید ( البته اگه جراتش رو داشته باشند ) و از دید من زشته که به کسی که نام داره بگی : هی .... یارو ...... زن .... یا ، مرد .... ولی انگار خودشون هم با این مدل کامنت گذاشتنشون میدونند که ارزششون در چه حد هست
      هر چند که بیشتر این آدمها رو میتونم حدس بزنم که کی باشه

      Löschen
  2. ناشناس زورت نیاد ، به جای این حرفها و خاله زنکها به درس و مشقت برس :)))))
    آخه مگه کسی مجبورت کرده که بخوری یا کامنت ناشناس بزاری :))))))))) که خودت رو نخود آش کردی

    AntwortenLöschen
  3. دستتون درد نکنه گیلدا جون و نوش جونتون ،خوشمزه به نظر میاد ،من هر غذایی رو با میگو دوست دارم .هیچ وقت بلغور رو مثل برنج درست نکردم و نذاشتم ته دیگ ببنده ،باید این دفعه امتحان کنم

    AntwortenLöschen
  4. مرسی ارغوان جون ، من اولین باری که بلغور رو مثل برج درست کردم بر حسب بی حواسی کمی دیر برداشتم و تبدیل به تهدیگ شد
    اما بعد دیدم که خیلی لذیذ شد :))) این بود که از اون به بعد همیشه میزارم کمی تیه بگیره
    میدونی که تهدیگ خورها از این قسمت داستان خوششون میاد :))))))))

    AntwortenLöschen
  5. خیلی خوب بود. ممنون

    AntwortenLöschen
  6. Salam
    man hamsihe be page shoma sar mizanam va estefade mikonam, mamnunam be khatere ideahaye khubetun.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بهارک جان , من هم ممنونم بابت توجه و لطفتون عزیزم
      مرسی که وقت گذاشتین

      Löschen
  7. Gilda Joon man har vaght postaye shumaro mibinam lezat mibaram kash nazdik budam ta hozori azat yad migeraftam :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنونم از لطفت عزیزم و همیجور از توجهتون ^_^

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts