ناز خاتون



نمیدونم بهتون گفته بودم یا نه ، که من عاشق بادمجون هستم 
به قول ی فروشنده دوره گرد ، بادمجونه بادمجون ، مرغ بی نفس بادمجون :))
واسه من جدی جدی طعمی لذیذ و باور نکردنی داره و شاید خیلی ها مثل من فکر کنند ، هر چند که اکثر آقایون به علتهای نامعلوم ازش فراری هستند :)
این که میگم نامعلوم جدی جدی همینجوره ، یعنی اگه ازشون بپرسی که چرا بدت میاد ، هیچ جوابی نادره ، میگه فقط بدم میاد :))
بگذریم بذار آقایون نخورند در عوض ما ها که دوست داریم سهم اونها رو بر میداریم :))) 

این یکی از خروشتهای لذیذ ی بود که رزک عزیز تو وبلاگش معرفی کرده بود ، و من خیلی وقت بود که با توجه به موادش سعی در تهیه اون داشتم 
تا اینکه موفق شدم و همینجا هم ازش بابت معرفی این خورشت لذیذ تشکر میکنم 

مواد  لازم :
گوشت ٣٠٠  گرم 
پیاز ٢ عدد 
بادمجان قلمی و سرخ کرده به میزان لازم 
نعناء ٢٠٠ گرم که من از پونه تازه استفاده کردم 
جعفری ٣٠٠ گرم 
آبغوره ، نمک ، فلفل ، زردچوبه 

طرز تهیه :
سبزی ها رو خرد کرده . من همراه با پیاز اونها رو تفت دادم 
گوشت رو هم اضافه کردم و کمی تفت دادم 


ادویه و همراه با نمک و آب به گوشت اضافه کردم و گذاشتم تا گوشتها بپزه و خروشت جا بیوفته 
در خاتمه بادمجانها رو هم کنارش گذاشتم به بعد از چند جوش آماده سرو هست که با برنج میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 











Kommentare

  1. ممنون گیلدا جان از این خورشت خوشمزه. من مدتی هست که وبلاگ شما رو پیدا کردم و می تونم بگم واقعا دستت طلا که همه دستوراتی رو که دادی و وقتی اجرا می کنم حرف نداره. شوهرم که کلی طرفدارتون شده که شما این همه غذاهای خوشمزه میذارین.
    من یک سوالی هم داشتم و این که شما دستور درست کردن قارج سوخاری رو هم دارین؟ من چندین مدل مختلف رو که تو اینترنت بود امتحان کردم اما هیچ کدوم خوب نبودن واسه همین گفتم از استادی مثل شما بپرسم ببینم شما پیشنهادی واسش دارین یا نه :)
    ممنون از راهنمایی و همچنین غذاهای خوشمزه تون :)

    درنا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام درنا جان
      مرسی از این همه محبتی که شما و همسرتون نسبت به من دارید
      عزیزم ، من خودم همیشه حالتی معمولی اینکار رو انجام میدم ، ولی تو سایهای آلمانی میگردم ببینم چه چیز خوبی میتونم پیدا کنم
      در ضمن سایت زیبا و دلنشینی دارید :)

      Löschen
  2. گیلدای عزیزم همین الان براتون یه کامنت گذاشتم در وصف این نازخاتون خوشمزه و خوشگل ......ولی نمیدونم تا زدم فراوفنتلیشن یهوئی صفحه عوض شد و مثل همیشه نبود در هر صورت دوباره برات پیام دادم ........دستت درد نکنه بی نهایت عالیه از این بهتر نمیشه ......نوش جونتون واقعا هوس انگیزه ♥ ♥ اگه اون یکی کامنتم رو هم دیدی دیگه خودتون تصمیم بگیرید ریمو کنید یا نه ...همیشه شاد و موفق باشید دوست عزیز و هنرمندم...♥ ♥

    AntwortenLöschen
  3. مرسی صفا جان
    نه عزیزم اون یکی کامنت شما رو نگرفتم ، و با همین کامنت دلنشینتون کلی ذوق کردم :)

    AntwortenLöschen
  4. نوووووش جونتون گیلدا جون عزیزم :****

    AntwortenLöschen
  5. مرسی رزکم ، جدی جدی لذیذ بود :***

    AntwortenLöschen
  6. اول که اسمشو دیدم فکر کردم یه نوع ترشی باید باشه ولی بعد دیدم به به و به به عالی هست عزیزممممممممممم و میتونم تصور کنم که چقد خوشمزه بوده عالی مثل همیشه عزیزمممممم

    AntwortenLöschen
  7. درست فکر کردی اعظم جون ، چون در واقع من هم اول اسم ترشی این خوراک رو شنیده بودم
    ولی بعد متوجه شدم که نام این خورشت هم هست

    AntwortenLöschen
  8. bah bah che shavad. merci Gildai

    AntwortenLöschen
  9. ناز گلم ، جات خالی که ناز خاتون رو با هم بخوریم
    :**********

    AntwortenLöschen
  10. rasti naneveshtin ke bademjoon haro sorkh kardin ya na

    AntwortenLöschen
  11. rasti naneveshtin ke bademjoon haro sorkh kardin ya na

    AntwortenLöschen
  12. rasti naneveshtin ke bademjoon haro sorkh kardin ya na

    AntwortenLöschen
  13. بله اگه دقت کنید تو مواد لازمش نوشتم :)

    AntwortenLöschen
  14. Khanoom Gilda !
    Naz khatoon ye appetizer shomali hast keh ba bademjooneh kababi va abghooreh va noeei reyhoon keh esmesh reyhooneh nazkhatoonieh va sir dorost misheh . behtar bood esmeh ghazatoon ro ye chizeh digeh mizashtin ta ba naz khatooneh asli eshtebah nasheh

    AntwortenLöschen
  15. خانوم , شما که اسمتون رو هم نذاشتید تا ما حد اقل به نامتون صدا کنیم .....
    اینکه نازخاتون یک ترشی هست و شمالی هم هست و خیلی تند و تیز هم آماده میشه ..... بنده کاملا مطلع هستم
    فقط این یکی که اسم اون ریحون ناز خاتون هست رو نمیدونستم که شما گفتید
    ولی اینکه من برم واسش ی اسم دیگه پیدا کنم , مگه اینجا بقالیه که من واسه خودم اینکار رو انجام بدم ؟؟
    حالا چرا شما ها آنقدر حساس هستین به اینکه ۲ تا چیز اسم مشترک داشته باشن ؟؟؟
    الان ۳ تا خورشت ماست هست , ما باید چکنم ؟؟ بریم ثبت احوال ببینیم کدوم اسم اولی رو انتخاب کرده ؟؟ یعنی الان مشکل فقط اسمه ؟؟
    خانوم محترم آنقدر سخت نگیرید :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts