آلبالو پلو


برای اولین بار در تاریخ بشریت آلبالو پلو درست کردم :)) که اصلا و اصلا راضی نبودم 
خوب طبعیی که خوب نشد ، چون این هم یکی دیگه از اون  چیزهایی بود که میگفتند آسونه ، و میدونید که آسونها همیشه واسه من سخترین هست :))
من این پلو رو میزارم فقط به عنوان این که بگم بنده هم خرابکاری دارم و اینکه بگم خوراکی هم هست با نام آلبالو پلو که بنده نتونستم خوب در بیارم ولی دیگران جستجو کنند تا رسپتهای بهتری پیدا کنند 
و خرابییش رو هم تو رنگش و آلبالوی له شده میبینم :(  تلاش خودم رو کردم ولی متاسفانه دیگه از این بهتر نشد 
این آلبالوها بر میگرده به همون خریدی که باهاشون مربا هم درست کرده بودم 

به هر حال براتون توضیح میدم که چکار کردم 
اول از همه گوشتهای چرخ کرده رو همراه با ١ عدد پیاز و ادویه و نمک ، به صورت قلقلی در آوردم و کمی تفت دادم 
برنج رو هم آبکش کردم و کنار گذاشتم 
آلبالو های هسته گرفته شده رو همراه با چند قاشق شکر کمی تفت دادم و مقداری هم کره اضافه کردم 
مواد گوشتی و البالوهای تفت داده رو با هم مخلوط کردم و لابلای برنج آبکش شده ریختم 


تا اینجای ماجرا همه چیز خوب بود ، ولی بعد که پخته شد آلبالوها له شد ، شاید هم باید همینجور باشه و من خبر ندارم :(
و از اونجای که شکر کم ریخته بودم شیرینی زیاد تو پلو معلوم نبود، البته این خواست خودم بود ، چون از خوراکهای شیرین خوشم نمیاد 
مقداری از برنج سفید رو هم با زعفران دم کرده مخلوط کردم و در آخر هم مقداری خلال پسته و بادام ریختم 
به هر حال این بود ماجرای آلبالو پولی ما :))) 

گیلدا 














Kommentare

  1. هی وااااااااااااااااای من خانم جان یکی شاید البالو نداره چیکار کنه اخههههه ؟؟

    :(

    نوش جووون عالی شده

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی ی لیلا جون ببخش ، باور کن من هم بعد از ١٥ سال گیرم اومد
      به هر حال جات خالی بود
      <3

      Löschen
  2. گيلدا جون، نبينم از آشپزى دوستِ من ايراد بگيرى ها!!!! خيلى هم خوب شده! نخواستى اصلا من خودم تنهايى همش رو نوش جان مى كنم! ... راستش گيلدا من فكر مى كنم تو مهارت و تكنيك در آشپزى تو همه چيز رو رعايت كردى و اگه مطابق ميلت نشده شايد به نوع آلبالوش برميگرده كه احتمالا خيلى لطيف بوده!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جونم ، نمیدونم والا ، به نظر که نرم نمیومد
      به هر حال جات خیلی خالی بود ، کاش همه شماها که دوست دارید اینجا بودید <3

      Löschen
  3. سلام گيلداجون. پس من چكار كنم كه عاشق اين غذام ولي تو خونه طرفدار نداره؟ بدون تعارف عكسش ميگه خوشمزه است و شايد زياد نگران بودي كه چي ميشه باعث شده كه راضي نباشي. از من خانجون به شما نصيحت : هي راه برو و هي بگو هيچ كس نمي تونه مثل من آشپزي كنه واللله.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی ی گلی از نوشتت خندیدم و انرژی گرفتم :)))))))))))
      باشه گلم ، همینو میگم
      حالا که شماها قبول دارید خوبه ، من هم میگم خوبه
      راستش من هم همین مشکل رو تو خونه دارم ، اتفاقا خود من هم دوست ندارم ، چون به شیرینی میزنه ولی به خودم گفتم ١ بار باید امتحانش کنم :))
      مرسی خانجونم

      Löschen
  4. gilda jan zaheresh ke aliiiiiiiii shode motmaenam mazash ham khub bude nabinam az in albalupoloye khoshgel irad begirihaaaaaa:)))

    AntwortenLöschen
  5. مرسی اعظم جون ، جدی میگی ؟ پس امیدوار باشم ؟؟
    همش فکر میکنم له شده و همه جاش خوشرنگ نشده
    نمیدونم والا
    <3

    AntwortenLöschen
  6. ای گیلدا جون بلا ! این همه وقت هی گفتی آلبالو پلوت افتضاح شده ،این بود ؟!!! من که هیچ چیز غیر طبیعی نمی بینم و به نظرم خیلی هم خوبه و در تمام طول عمرم یادم نمیاد آلبالو پلویی خورده باشم که آلبالوی سفت و درسته توش داشته باشه .تازه همه میگفتن آلبالو ها رو وسط پلو بریزید که آبش خیلی ته نره و ته دیگ رو بسوزونه ولی من عاشق اون ته دیگ آلبالویی به قول بعضی ها سوخته بودم و از مامانم همیشه درخواست می کردم که بزاره ته دیگ آلبالویی بشه.
    منم مدت هاست آلبالو پلو نخوردم ،اینجا هم اصلا پیدا نمیشه.ولی دارم میرم تهران ،اگه آلبالو گیر بیارم حتما درست می کنم

    AntwortenLöschen
  7. وای ی ی ی راست میگی ارغوان جون ، چقدر خوشحال شدم
    همش فکر میکردم کار من ی جاش اشتباه هست که آلبالوها له شدند ، آخه همین آخر هم که هانی جون ته چین آلبالو پلو درست کرده بود البالوهاش حسابی مشخس بود
    اگه اینجوره خیالم راحت شد :))
    امیدوارم که سفرت هم بهت خوشت بگذره و بتونی آلبالو پیدا کنی عزیزم
    <3

    AntwortenLöschen
  8. گیلدا جون مگه اونجا آلبالو دارید ؟؟
    ما که نداریم :-(
    سه سالی که ایران نرفتم مامانم هر سال برام تازش رو فریز میکنه تا برم و برام پلو درست کنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. عاطفه جون ، من هم نمیدونستم ، تا اینکه یکی از دوستان آلمانی بهم گفت که باید با نام گیلاس ترش دنبالش باشم
      چون همش فکر میکردم که مثل خودمون باید یک نام دیگه داشته باشه این میوه
      اگه درخت گیلاس داشته باشید ، حتما آلبالو هم دارید
      چون اینها به نام میوه دیگه نمیشناسند ، فقط میگند که این درخت گیلاسی هست که گیلاسها ش ترشه

      Löschen
    2. راستش گیلاس که بیشتر وارداتیه اینجا
      یا اینکه از غرب کانادا میاد که خیلی کمه
      همین گیلاسم تو ولایت ما میوه ای نیست که همه بخورند
      ای بابا
      آلبالو فقط کمپوتش رو میتونم پیدا کنم
      از فروشگاه ایرانی
      یا یه فروشگاه اهل مولداو

      Löschen
    3. عاطفه جون باز هم نا امید نشو ، چون من هم دقیقا همین فکر تورو میکردم
      ولی بهتره به فصلش با توضیح بهشون که دنبال چی هستی سراغش بگردی ، اتفاقا تو آلمان هم چون با ترشی میونه ندارند ، زیاد طرفدار نداره
      و خیلیها رو کار نمیزارند ، من خودم اینها رو این سری متوجه شدم
      اینجا هم کمپوتش زیاده ، والی میدونم اگه درست میکردم خوب نمیشد ، این بود که دست برداشتم
      امیدوارم که پیداش کنی عزیزم

      Löschen
  9. گیلدای عزیزم اینقدر شکسته نفسی نکنید ..این پلوئی که ما اینجا میبینیم به این زیبائی نشون میده که خیلی خوشمزه هم هست بنابراین نوش جونتون بازم ازین کارا بکنید خیلی عالی شده.♥

    AntwortenLöschen
  10. مرسی صفا جون ، مگر اینکه شما ها اینجور بهم لطف داشته باشید عزیزم
    واقعا خوشحال شدم ، چون فکر میکردم که آلبالوها رو حروم کردم :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لطف نیست گیلدا جان واقعیتیه که میبینیم ...دستت دردنکنه خسته هم نباشی .♥

      Löschen
  11. به به نوش جون. بسیار هم عالی عزیزم. گیلدا جان دلم برات تنگ شده خانومی.

    آپم

    AntwortenLöschen
  12. سلام نگین جون ، عزیزم تو یکی از پستها برات توضیح دادم که چرا نبودم مدتی رو
    مرسی از لطفت و کامنتت عزیزم

    AntwortenLöschen
  13. سلام عزیزم،من همیشه وبلاگ شما رو تو سکوت میخوندم تا امروز که گفتم نظر بدم،راستش گیلدا جون ما با یه روش دیگه آلبالوپلو درست میکنیم،سینه ی مرغ رو با پیاز تفت میدیم،بعد زعفران زیاد رو که آب کردیم بهش اضافه میکنیم تا مرغ ها کامل بپزه،بعد آخر پخت مرغ آلبالوها رو اضافه میکنیم تا هم رنگش تیره نشه و هم له نشه،شکر رو هم همین جا به میزان دلخواه اضافه میکنیم این سس رو که درست کردیم که آب دار هم هست برنج رو مثل همیشه دم میکنیم،آماده که شد موقع سرو تو دیس لایه لایه از مایه ی آلبالو پلو و برنج میریزیم چون مایه کمی آبداره تمام برنج یه رنگ قشنگی میگیره و همچنین چون مایه ی آلبالو پلو لای برنج نبوده آلبالو ها له نشده ان،همیشه هم واسه مهمونامون سواله که ما چطوری درست میکنیم که له نمیشه :-D خیلی خوشمزه میشه و ظاهر خیلی شیکی هم داره،اضافه کردن برنج زعفرانی و خلال پسته هم که سلیقه ایه :) ولی نظر شخصیه من اینه که با مرغ و به این روش خیلی مجلسی تر در میاد آلبالو پلو :)
    میترا

    AntwortenLöschen
  14. میترا جون ، چه خوشحال شدم که با این خرابکاری های من حد اقل شما دوستان خاموش من هم مطلبی برام مینویسید :)))
    این کار شما هم جالب بود ، و با اینکه اصلا خودم تا به حال درست نکرده بودم ، نمیدونم چرا معتقد هستم بهتره آلبالوها له نشه
    این ایده خوب شما اینجا ثبت شده تا دفعه بعد که آلبالو گیریم اومد به همین روش امتحان کنم
    مرسی از کامنتتون
    :)

    AntwortenLöschen
  15. salam gilda jan,resturane farsi ke tuye tehran vaghean ghazahash ali hast, ravashe tahye albaloo polosh hamunjurie ke mitra jan dar poste bala goftan,injurie ghyafe ghaza kheylie shik mishe va albate khoshmaze

    AntwortenLöschen
  16. سلام عسل جان مرسی از کامنتت
    تو ذهن من هم این طرح زیبا نشسته ، حتما در اولین فرصت و با به دست آوردن آلبالو امتحان خواهم کرد :)

    AntwortenLöschen
  17. salam gildaye azizam avalan ke zaheresh kheili khoshrange vali age bekhay albalooha leh nashe bayad ba morabaye albaloo dorostesh koni kekheili aali mishe mazerat mikham ke fozooli kardam

    AntwortenLöschen
  18. مرسی از لطف و راهنمایت آرام جان
    من مرباش رو دارم ، ولی چون از شیرینی فراری هستم، به گفته یکی از دوستان گوش کردم و اینکار رو کردم :)))
    خوب دیگه آدم ناشی باشه همینه :))
    حالا که اینجور شد ١ بار ریسک میکنم و با مربا درست میکنم ، مجبورم شیرین بخورم :))))))))

    AntwortenLöschen
  19. سلام . از مربای الیالو هم می تونیم استفاده کنیم

    AntwortenLöschen
  20. سلام , درست کردم ولی رنگش اصلا جالب نشد
    :(

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts