نان هاتداگ



وقتی دستور این نان رو میخوندم و تصمیم به درست کردنش داشتم ، فکر نمیکردم که اینقدر خوب بشند 
و حتی عکسهای مراحلش  رو هم کمی بدون دقت گرفتم ، چون معمولا نونهای که من میپزم خوب در نمیاند :)
و با توجه به اینکه خیلی نان پختن و عطر نان رو دوست دارم ، از تهیه اش هم دست بر نمیدارم :)) 
به هر حال این دستور رو برا شما هم میزارم شاید بکارتون بیاد 

مواد لازم :
آرد ١ کیلو 
خمیر مایه  خشک  ٢ قاشق سوپ خوری پر ( ٢ بسته ) 
شکر ٩٥ گرم 
نمک ٣ قاشق چای خوری 
شیر ٤٥٠ میل 
آب ولرم مایل به خنک ٢٠٠ میل 
کنجد به میزان لازم 
* من مقادیر بالا رو نصف کردم 

طرز تهیه :
ارد و نمک رو مخلوط کنید . شکر را با شیر 
خمیر ترش رو با آب مخلوط کرده و ١٠ دقیقه وقت میدیم تا به عمل بیاد 



 شیر رو به ارد مخلوط کرده و هم زده و بعد مخلوط خمیر مایه رو اضافه کنید 



خمیر رو خوب ورز بدید ، روش نایلونی بزارید و به مدت ١ ساعت در جای گرم استراحت بدید 
در این مدت حجمش ٢ برابر میشه 


خمیر رو دوباره کمی ورز بدید و اونها رو به چانه های کوچک تبدیل کنید ، چیزی حدود ٢٠ عدد میشه 
خمیرها رو به شکل دلخواه همبرگری یا هاتداگی در بیارید و به همون صورت که داخل سینی  فر گذاشتید به مدت ٤٥ دقیقه دیگه استراحت بدید 
روی خمیرها رو قبل از اینکه داخل فر بزارید کمی آب بپاشید و از کنجد یا هر چی دیگه که دوست داشتید در این زمان استفاده کنید 
نانها رو داخل فری که از قبل گرم شده با حرارت ٢٠٠ درجه و به مدت ١٥ تا ٢٠ دقیقه قرار بدید 
نوش جان ، گیلدا 











Kommentare

  1. چقدر عالیه گیلدا جون....من مرده این شکسته نفسی هاتم به خدا :)))))))

    AntwortenLöschen
  2. نمیری هانیییییییییییی :)))))))))))))))
    چه کار کنم دیگه آدم که خاکی باشه همینه دیگه :))))))))))

    AntwortenLöschen
  3. راست می گه هانیه جون ، همیشه همه چیز عالیه و شما می گید خوب نشد . حالا خدا رو شکر این دفعه نگفتین خوب نشده !!!
    می دونید که من عاشق نونم ،این نون خیلی عالی گیلدا جون عجب نرمه و بافت عالی داره ،دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
  4. ها ها ، مرسی ارغوان جون
    آخه اون چیزی که تو فکر منه عنوان میکنم ، شاید واسه همین هم هست وقتی که ١ دستور رو میزارم و اطمینان دارم که خوبه ، ولی دیگرون نمیتونند باهاش کار کنند ، ی مقدار دلسرد میشم :)
    به هر حال امروز ١ نون جدید پختم که به جرات میتونم بگم که از تمام نانهای که تا به حال پختم بهتر و نرمتر و عالیتر شده بود
    به زودی دستورش رو میزارم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. آخه همه که نمی تونن یه دستور رو خوب در بیارن ،این کار احتیاج به تجربه داره و یه موقع هایی ممکنه وقت درست کردن یه چیزی از قلم بیفته یا به یه قسمت دستور توجه نشده چون فکر می کنیم مهم نیست .مثلا نزاشتیم کامل مواد هم دمای محیط بشه ،فکر می کنیم خوب اونقدر مهم نیست یا خیلی نکات ریز دیگه .من خودم خیلی شده دستور هایی رو که همه درست کردن و راضی بودن رو خراب کردم .
      ولی شما خودتون خیلی سخت راضی می شید ،البته منم خیلی وقت ها چیزی رو که پختم خودم دوست ندارم ولی بقیه که می خورن میگن خیلی خوبه .
      منتظر دستور اون نون عالی هستم

      Löschen
    2. اره عزیزم ، دقیقا درسته
      اتفاقا مدتی پیش یکی زیر دستور کیک سیب مدر بزرگ برام کامنتی گذاشته بود که کلی خندیدم
      بعد هم ازش تشکر کردم که حقیقت رو گفته
      خود من هم همینجورم تا به حال شده دستوری رو درست کنم و به اون چیزی که میخواهم نرسم ، ولی مشکل رو از خودم میبینم
      نمیدونم والا شاید همسرم منو حساس کرده ، آنقدر که میگه دقت کن :))))))))

      Löschen
  5. خیلی‌ خیلی‌ نون خوبی‌ شده از رنگ و رو و بافتش کاملا میشه این رو حس کرد . دستت درد نکنه گیلدا جون ،

    AntwortenLöschen
  6. مرسی عارفه جون ، عزیزم دیگه به پی نونهای خوشمزه تو که نمیرسه عزیزم
    چون خوردم میدونم که هنرت تو این زمینه زیاده

    AntwortenLöschen
  7. Shir ehtyaj nist velarm bashe, ?? Mamnun altyyyyy bod ,hatman dorostesh mikonam
    Glida jan ye khahesh daram mitonid tarze dorost kardane shirini wienerbröd
    Ra yad bedidi, ba khamire corissant
    Ast, kheili khoshmazast

    AntwortenLöschen
  8. سلام دوست عزیز
    ممنونم از کامنتتون ، اگر دقت کرده باشید آب رو ولرم گفتم ، شیر هم بهتر هست که سرد نباشه و در دمای اطاق باشه

    من دستور wienerbrot رو دیدم که آلمانی ها بهش شیرینی کوپنهاگی میگند :)
    چشم در اولین فرصت تهیه خواهم کرد

    AntwortenLöschen
  9. گیلدا جان یه بکِرَی بزنی باورکن مشتری دائمیتم
    خیلی عالی شده دستت درد نکنه ...نوش جان ♥

    AntwortenLöschen
  10. وای ی ی صفا جون باور کن دقیقا به نقطه اصلی اشاره کردی ، خود من هم خیلی دوست دارم :)))
    مرسی عزیزم

    AntwortenLöschen
  11. Ba salam va khaste nabashi, dostam shoma nonaton chand roz mandegare,?? Az man fardash seft mishe?? Ye chize dige in nan hambergeraye biron chera kheili narm hastand !!chera? Mamnu az javabeton

    AntwortenLöschen
  12. دوست خوب من ، نانها بخاطر داشتن خمیر ترش ماندگاری زیاد ندارند
    من حتی در شیرینی ها که از خمیر ترش استفاده میکنم همین مشکل رو دارم ، البته همه این مشکل رو دارند :))
    اگه مثل نان همبرگری مایل هستید ، آخرین نانی که گذاشتم اونو انجام بدید ، که بسیار لطیفه و ماندگاری بیشتری داره

    AntwortenLöschen
  13. میشه لطفا بگید خمیر ترش به آلمانی چی میشه؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ببخشید که دیر جواب میدم :)
      خمیر ترش به آلمانی میشه
      Hefe

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts