بادمجان پلو


این روزها همه جا صحبت از بادمجان پلو هست ، هانی جون ، الهام نازنین و رزک عزیز و آزاده جون همه در ساختن این پلو سهم داشتند 
البته تا قبل از این نه اسمش رو شنیده بودم و نه خورده بودم 
این بود که گفتم من هم بیکار نشینم و امتحانش کنم و از همه دوستان ، یک مقدار ایده گرفتم :)
خوب مسلمه که اگه کسی بخواهد طرفدار این مرغ بی نفس باشه حاضره  اونو به هر روشی امتحان کنه 
نتیجه کار این شد که میبینید ، یک تجربه عالی و بسیار خوشمزه 

مواد لازم :
بادمجان ٢ عدد 
برنج ابکش برای ٣ نفر 
گوشت چرخ کرده ٣٠٠ گرم 
پیاز ١ عدد 
گوجه ٢ عدد 
رب گوجه ٢ قاشق 
ادویه پلو ، که من از زیره و کمی زنجبیل استفاده کردم 
نمک و فلفل 

طرز تهیه :
بادمجانها رو پوست کنده و اونها رو خلالی  کردم ، کمی نمک زدم و گذاشتم تا آب بندازه 
که همینجا میگم به نظر من اگه با پوست باشه جالبتر خواهد شد 
اونها  رو در روغن کمی تفت دادم و کنار گذاشتم 
پیاز ها رو خرد کردم و تفت دادم ، گوشت چرخ کرده و گوجه و باقی مواد رو به غیر از برنج اضافه کردم 
کمی آب ریختم تا رنگش همه جا یکسان باشه و مواد جا افتاده شه 
در آخر کار بادمجانها رو دوباره به تابه برگردوندم 


از مواد لابلای برنج آبکش شده ریختم و دم گذاشتم 
جای شما خالی با ماست و مو سیر خیلی چسبید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجهه به میل  شخصی و علایق خانوادگی میباشد 









Kommentare

  1. mamnoon babate in ghazaye khoshmaze.man mahe ghabl in ghaza ro dorost kardam.albate ba yekam taghir.man pishnehad mikonam ke behesh shebet va ghoore ezafe konid mahshar mishe..manzooram khode ghoorastha na abe ghoore..shayad ta,ajob avar bashe yekam amma man too estamboli polo ham ghoore mirizam.alan ke ina ro type kardam dahane khodam ham ab oftad...

    AntwortenLöschen
  2. مرسی مریم جون
    اتفاقا الهام جون هم با شوید درست کرده بود ، البته فکر کنم ترکیب شوید با ینی که من انجام دادم جالب نباشه
    ولی ترکیب خود الهام جون با شوید باید خوشمزه باشه
    ولی جدی جدی اینکه غوره اضافه میکنید برام جالب بود :) از قرار معمولم شما هم مثل من به ترشی علاقه دارید :))))
    حتما امتحان خواهم کرد

    AntwortenLöschen
  3. bavar konid agar yebar ba ghoore emtehan konid moshtarish mishid.Tiefkühle man por az ghoorast.man ghoore ra akhare kar va labelaye polo mirizam va vaghti polo dam mikeshe ghooreha halate khodeshoon ro Ziad az dast nemidan.momkene tasavor she ghaza ba ghoore kheyli torsh beshe amma aslan intor nist.. man az limoo ommani Ziad khosham nemiad be khatere hamin chashni ghazahaye man bishtar ghoorast.

    AntwortenLöschen
  4. مرمر جان من هم ازغوره و آبغوره بیشتر از ترشی های دیگه خوشم میاد
    ولی متاسفانه زیاد ندارم ، و اون مقداری هم که دارم مثل آدم خسیس ها گذاشتم واسه روز مبادا :))))
    اینکه گفتید ترش نمیشه خوبه ، البته خودم ترشی مثل غوره یا زرشک رو دوست دارم ، ولی متاسفانه همسرم نه
    ولی حتما ١ بار ایده شما رو امتحان خواهم کرد

    AntwortenLöschen
  5. دستات درد نکنه گیلدای عزیزم هرچیزی که با عشق و علاقه درست بشه حتما خوشمزه است و به دل میشینه ...از شکل قشنگش معلومه که محشره ...نوش جونتون باشه..♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی صفا جون ، اره عزیزم به مطلب خوبی اشاره کردید

      Löschen
  6. به به...عالی شده گیلدا
    منم با گوشت هم امتحان کردم..خیلی خوشمزه ست
    کلا بادمجون خوشمزه ست دیگه
    آی موندم پشت در فیس بوک :((((((((((((( دلم تنگ شده

    AntwortenLöschen
  7. مرسی هانی جون
    چرا چی شده ؟؟ میبینم پیداتون نیست ، نه تو هستی و نه الهام :(

    AntwortenLöschen
  8. من رو یادت رفت :))))

    اره هر وبلاگی یه بادمجون پلو داره :))

    نوش جوون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ای ی ی وای ی ی ی نمیدونستم لیلا جون :)) شرمنده
      اره راست میگی جدی جدی هر وبلاگی الان دیگه این دستور رو داره :))

      Löschen
  9. عاشق این مرغ بی نفسمممممممممم پلوت عالی شده گیلدا جاننن

    AntwortenLöschen
  10. مرسی نازنین ، جات خالی
    <3

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts