ترتیلای مارچوبه - اسپانیا - Spargel Tortilla



این هم یکی دیگه از غذاهای اسپانیایی که میشه بگید جز غذاهای مللیشون به حساب میاد
نام این املت Tortilla ترتیلا هست که به انواع مختلف پخته میشه و بنا به سلیقه خودتون میتونید هر جور که مایل بودید مواد داخلش رو تهیه کنید 
پخت این املت هم به ۲ روش داخل تابه و یا داخل فر هست ، اما روش سنتی و متداول اون داخل تابه هست

مواد لازم :
تخم مرغ ۶ عدد
شیر ۱/۸ لیتر ، اگر مایل بودید میتونید از خامه هم استفاده کنید
ماست ۳ قاشق
روغن مایع ۴ قاشق
نمک ، فلفل
* تا به این مرحله تو تمام ترتیلا ها رعایت میشه
* و اما من داخل اون این مواد رو اضافه کردم
مقداری سیر تازه خرد شده
مارچوبه سفید
گوشت دودی

طرز تهیه :
اول مارچوبه ها رو پوست بگیرید و به قطعات کوچک به اندازه بند انگشت خرد کنید و با کمی کره تفت دهید
من چند عدد از اونها رو برای تزئین خرد نکردم 


داخل ظرفی تخم مرغها رو همراه با ماست ، روغن ، شیر ، نمک و فلفل خوب زده تا یک دست شود
تمام مواد نام برده دیگه رو داخل مخلوط تخم مرغ کرده 


داخل تابه روغن ریخته و مواد رو داخل تابه میریزید ، و اگه مثل من خواستید از مارچوبهای بزرگ به عنوان تزیین استفاده کنید ، به آرامی روی مواد قرار میدهید
حرارت رو کم کنید ، چون زود میسوزه ، و درب تابه رو هم بذارید .


وقتی که تا روی املت خودش رو گرفت ، ظرف مناسبی  رو انتخاب کنید و با دقت مثل برنج داخل ظرف برگردونید
و دوباره بذارید اون طرف ترتیلا ی شما سرخ شه


و اگر مایل بودید داخل فر این کار رو انجام بدید ، که دیگه لازم به برگرداندن نیست فقط کافیه هر وقت که حس کردید املت شما بسته ، اونرو از داخل فر خارج کنید



میتونید با انواع سبزیجات و گوشت این املت رو تهیه کنید ، که محبوبترین نوع اون با سیب زمینی هست
نوش جان ، گیلدا










Kommentare

  1. خیلی خوشمزه به نظر می رسه گیلدا جون ،دستتون درد نکنه.شما همیشه پوست مارچوبه رو می گیرید ؟ این طوری انتهای ساقه هاش دیگه سفت نیست.من ترکیب سیر با یه چیز دودی رو خیلی دوست دارم.

    AntwortenLöschen
  2. مرسی ارغوان جون
    این خوراک اسپانیایی واقعا لذیذ هست ، و همینجور درست کردنش هم راحته
    شما میتونی خیلی چیزها جایگزین کنی
    در مورد مارچوبه هم اگه دوست داشتی میتونی بری تو قسمت متفرقه ، اونجا من طرز پخت و تمیز کردن هر ٢ نوع رنگش رو گفتم
    ١ بار هم باید تو فیسبوک بزارم تا همه استفاده کنند ، چون واقعا حیفه که از این گیاه چشم پوشی کرد

    AntwortenLöschen
  3. خیلی ممنون از راهنمایی تون

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts