مربای کام کوات



همونجور که خیلی ها گفتید ، این میوه کوچیک که مثل پرتغال میمونه با نام Kumquats یا همون کام کوات نامیده میشه
راستش من خودم این میوه رو اینجا تونستم خوب بشناسم ، و بهترین کار با این میوه تهیه مرباست
کام کوات خواصیی مثل پرتغال داره و همینجور دارای هستهای بزرگ  مثل پرتغال هست
و تنها فرقش اینه که پوستش مثل پرتغال تلخ نیست
و اما طرز تهیه مربا که من مثل مرباهای دیگه از روی حس کار میکنم :))



مواد لازم
برای ۲۴۵ گرم کام کوات به این روش کار کردم 
شکر ۳۰۰ گرم
مقداری زعفران  دم کرده
مقداری خلال بادام
آب یک عدد پرتقال بزرگ
۲ قاشق شکر ژله ای ، که اگر نداشتید ، مهم نیست

طرز تهیه ، کام کوات ها رو خوب بشورید و اونها رو به صورت حلقه ای خورد کنید ، سعی کنید که حلقهها زیاد ضخیم نباشه


از اونجایی که کام کواتها زود میپزند ، من شکر رو همراه با ۳  لیوان آب گذاشتم تا قوام بیاد
وقتی که روی شربت دانه های ریزی ظاهر شد ، کام کوات ها رو همراه با مواد نام برده دیگه به جز زعفران اضافه کنید و بذارید ۱۵ دقیقه دیگه رو حرارت باشه
و ۵ دقیقه آخر زعفران  دم کرده رو اضافه کنید
این مربا رو میشه همه جا و واسه همه چیز استفاده کرد ، از جمله کنار دسرهای مختلف
چند روز قبل هم براتون  طرز تهیه پنکیک رو گذشته بودم که که کنارش این مربا بود ، همراه با انواع بستنی هم بسیار لذیذ میشه
نوش جان ، گیلدا












Kommentare

  1. خیلی خوشگل و حتما خوشمزست ؛ در اولین فرصت باید بدرستم ؛ مرسی خانوووومی :))

    AntwortenLöschen
  2. چه قشنگه!!!! چه مزه ای شد حالا؟ مزه ی پرتقال می ده یا زعفرون؟ هیچ تصوری از مزه اش ندارم راستش!

    AntwortenLöschen
  3. مرسی رزکم م م م :)

    افسانه جون ، خیلی جالبه ....البته اینو بگم که من داخل مرباهای که این رنگی باشه همش از زعفرون واسه بهتر شدن رنگش استفاده میکنم
    ولی میشه بگی که طعمی از هر ۲ داره ....:))
    و من همش نصف بیشترش رو میذارم واسه پنکیک یا بستنی یا کرپ و پودینگ استفاده کنم
    امتحان کن ، خوشمزست :)

    AntwortenLöschen
  4. اینجور که می گی باید باحال باشه. امیدوارم میوه اش رو دوباره در زندگیم زیارت کنم و بخرم و از اینا درست کنم. البته یکی از مجله آشپزی هام هم توش دستور مربای کامکوات داره ولی مال اون تا جایی که عکسشو یادمه میوه هاش رو درسته مربا کرده بود. من همش فکر می کردم اخه این به چه درد می خوره..... اینو درست کنم کجای دلم بذارم؟؟؟؟؟ الان تو گفتی اینا هسته هاش زیاده دیدم پس اون دستور فقط واسه قشنگی بوده احتمالا و کاربردی نیست. حالا اگه دیدمش عکس اون صفحه رو می گیرم و برات می فرستم. به هر حال من فکر می کنم مربای تو خیلی بهتر باشه. ممنون باز هم...... در ضمن صفحه ات رو تو فیس بوک بستی می خواستم بیام پیشنهاد دوستی بدم البته اگه اشکالی نداشته باشه. به هر حال اگه دوست داشتی این صفحه خودمه تو فیس بوک: afsanehnoori
    نیومدی هم ناراحت نمی شم عزیزم. هر جور راحتی.
    می بوسمت.

    AntwortenLöschen
  5. عااااشقشم منم مرباشو دوست دارم توی تزییت روی کیکها هم خوشگل میشه روی سالاد هم همینطور
    توی خود کیک ها هم عالیه


    نوووش جونت

    AntwortenLöschen
  6. افسانه جون ، نه نبستم ؟؟ !!!!
    این چه حرفیه عزیزم ، من خودم ادت میکنم ، شاید اشتباه پیدا کردی عزیزم
    میوه رو زیارت کردی بهم بگو عزیزم :))))))

    AntwortenLöschen
  7. اره لیلا جون من هم بیشتر دوست دارم با چیزهای دیگه بخورم تا به عنوان مربا :))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts