کباب لای پلو - سماق پلو



ی مدت پیش شادی جون از رومیزی آشپزخانه ، این کباب خوشمزه رو تهیه کرده بود
بعد از دیدنش عاشقش  شدم شدید د د د :))) این بود که تهیه کردم و جاتون خالی خوردیم
شادی جون ، مرسی بابت این رسپت خوشمزه :)

مواد لازم :
گوشت چرخی گوسفند یا مخلوتی از گوشفند و گاو ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
نمک ، فلفل
برنج آبکش ۲/۵ پیمانه
مقداری  گوجه کبابی یا سرخ کرده
سماق 
مقداری زعفران دم کرده

طرز تهیه :
پیاز و گوشت رو با هم داخل دستگاه چرخ گوشت یا دسگاه خرد کن بریزید تا حدی چرخ کنید که حالت چسبندگی به وجود بیاد




برنج رو آبکش کنید و یک لایه کف قابلمه که از قبل چرب کرده اید بریزید
از گوشتها مقداری برداشته و به صورت کبابی و کشیده تو دستتون حالت بدید ، و روی برنج آبکش شده قرار بدید
و روی برنج و گوشتها رو مقداری سماق بپاشد ، که اگه سماق ترش و قرمز باشه ، خیلی بهتره
دوباره این کار رو تکرار کنید ، و به یاد داشته باشید که تو حرارت گوشتها خودشون رو جمع میکنند ، و بهتره که کبابها کمی کشیده تر باشه


یک ایده دیگه اینه که اگه ته دیگتون به صورت تهچین باشه ، خیلی بهتر خواهد شد :)
برنجتون رو بذارید تا دم بکشه و سپس میل کنید
این غذا به خاطر آب گوشتی که لابلاش میره بسیار لذیذ ه
نوش جان ، گیلدا










Kommentare

  1. خدائیش خیلی عالی شده ، نوشششش جونتون ؛ منم فردا میدرستم پس وجدان درد نگیر ؛ ها ها ها ...........

    AntwortenLöschen
  2. مرسی رزی جونم ، جات خالی بود عزیزم ، هر چند که خودت میدورستی :)))))))
    نوش جانت باشه

    AntwortenLöschen
  3. خیلی‌ خوش مزه هست . گیلدا جون من این غذا رو درست می‌کنم و ما به اون سماق پلو میگیم یادم هست از غذاهای بود که رسپیش رو تو مجله سر آشپز داده بودم فقط من کبابش رو سرخ می‌کنم و لابلای برنج همراه با سماق فراوان دم میزارم . حالا یک بار این مدلش رو هم امتحان میکم . دستت درد نکنه . عالیییییییییییییییی

    AntwortenLöschen
  4. چه جالب ، من تا به حال نه خورده بودم نه شنیده بودم :))
    اون مدلش هم باید خوب باشه .... باید امتحان کنم :)

    AntwortenLöschen
  5. tashakor gilda jan faghat mikhastam begam somagh to superiyaye inja peyda mishe ya faghat bayad az supere irani klharid wa age mishe be almani chi hast namash mamnun

    AntwortenLöschen
  6. دوست عزیز شما فقط میتونید سماق رو تو فروشگاهای ترک پیدا کنید ، اونها هم با نام سماق میشناسند

    AntwortenLöschen
  7. نوش جونت گیلدا جون عالی شده، منم گوشتشو سرخ می کنم و لای پلو می گذارم البته با سماق قرمز درست می کنم کل پلو قرمز میشه

    AntwortenLöschen
  8. مرسی گلی
    اخه تو دهات ما سماق قرمز کجا بود ؟؟ :(((((((
    ی بار برام از ایران آوردن که تمام شد , اینجا ترکها دارن ولی اصلا قرمز نیست :(

    AntwortenLöschen
  9. من اینو درست میکردم . بچه که بودیم زمستونا مامانم همیشه اینو میپخت برامون که قوی بشیم و سرما نخوریم . موقع کشیدن هم روی گوشت یه برش کره میذاشت .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. به به , اون کره آخرش دل ما رو برد :)

      Löschen
  10. گیلدا جان من این غذا را درست کردم و بسیار بسیار خوشمزه شد.
    البته خیلی قبلش میترسیدم که نکنه گوشت ناپازه و یا بو بگیره و...
    وای والی خیلی خوب شد.
    واقعن ممنون ازتون بابت آموزش این غذای لذیذ.
    :* :)
    azy

    AntwortenLöschen
  11. نوش جونت آزی جون , من که گفتم بوی بدی نمیده و خوب میپزه :)
    خیلیها فکر میکردن که موقع پخت مشکلی باشه
    خوشحالم که خوشتون اومد

    AntwortenLöschen
  12. خیلی عالی شده نوش جونتون حتماً امتحان میکنم ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم , نوش جون شما هم باشه ^_^

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts