گل در چمن - گیلان


خیلی وقت بود که میخواستم این خورشت رو تهیه کنم
به این خورشت که مربوط به خطه شمال هست میگند  * گل در چمن *
البته من واقعا سعی کردم که واسه این خورشت گل درست کنم تا با اسمش جور در بیاد ، ولی اینکه چرا نام این خورشت اینه لطفا از من نپرسید چون نمیدونم :)))
البته این احتمال رو میدم که بخاطر تخم مرغی باشه که داخلش شکسته میشه و همراه با  باقالی های سبز جلوه گل و برگهای گل رو داره 
به هر حال هر کی این جواب رو داره لطفا به ما هم بگه :)
در ضمن اینو هم بگم که این باقالی قاتوق نیست , چون هم باقالی ها  فرق داره و هم گوشت داره 
و اما دستورش که بسیار ساده هم هست

مواد لازم :
گوشت گوسفند ، ۳۰۰ گرم
باقالی سبز ، یا باقالی مازندرانی که من از خشکش استفاده کردم ۱ لیوان
شوید خشک ، ۱ استکان
تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد
سیر نصف بوته
نمک ، فلفل ، زردچوبه

*این خورشت هم بدون گوشت تهیه میشه و هم با گوشت و اگه با گوشت تهیه شه اصولا گوشت گوسفند هست 
باقالیها روجداگانه نیم پز کنید  ... گوشت رو هم با مقداری آب و پیاز بذارید تا پخته شه
سیر رو له کرده و داخل کره کمی تفت بدید و باقالی ها رو بهش اضافه کنید ، و کل مواد رو همراه با شوید به آب گوشت اضافه کنید
از این مرحله به بعد دقت کنید که باقالی ها له نشند و در خاتمه تخم مرغها رو اضافه کرده و خورشت رو میل کنید
به نظر من این خورشت با نان هم لذیذ خواهد بود
نوش جان ، گیلدا





Kommentare

  1. چقدر جالب ؛ پس اسمش گل در چمن بود ؛ من یه خورش از کتاب ساناز سانیا درست کردم اسمش خورش باقلا سبز بود ؛ فقط فرقش با گل درچمن در سیر و تخم مرغ هست ؛ اما میدونم اینم خیلی خیلی خوشمزست ؛ بخدا گیدا جون کاش صدای شکمم رو میشنیدی .............. لول

    AntwortenLöschen
  2. چقدر خوشمزه فکر کنم تخم مرغ مثل گل هست بین سبزی باقالی که مثل چمن هست شاید برای همین میگن گل در چمن
    خلاصه هر چی باشه زنبور در چمن هم باشه خوووووووشمزست

    AntwortenLöschen
  3. رزکم ، بالاخره گلش رو یافتم :)))
    عزیزم به قول هانی این هم یکی از غذاهای فراموش شده هست ، و هیچ بعید نیست که اون هم با تغیر اینجور شده :)

    AntwortenLöschen
  4. اره لیلا جون شاید همین باشه
    البته تخم مرغش باید با خودش مخلوط شه ، من اینجا ی کم به قول الهام جون ، قرتی بازی در آوردم :))

    AntwortenLöschen
  5. با سلام به شما خانوم های آشپز
    گل در چمن غذای خیلی معروف شمالی هست و از اونجایی که من خودم شمالی هستم خاطرات خیلی زیادی رو برای من زنده میکنه مثل عطر خونه مادربزرگ در نهار های روز جمعه ....وجه تسمیه گل در چمن به همون حدس خانوم هانیه برمیگرده ..چون تخم مرغ این غذا حتما باید درسته زده بشه همانند گلی میشه که در میان سبزه های باقالی خودنمایی میکنه ..مادربزرگم این تفسیر رو برایم بازگو کرد و میگفت که نام نرگسی هم به همین منظور نام گذاری شده ..که تخم مرغ همانن گل نرگس خودش رو در عذا نشون میده ..
    ممنون از شما دوستان عزیزم
    شاد و سربلند باشید

    AntwortenLöschen
  6. سما جون ، مرسی بابت توضیحاتی که دادی ، چون مناسب این خورشت میتونه باشه
    ممنونم از توجهت

    AntwortenLöschen
  7. این تخم مرغ از توی تعداد زیادی از غذاهای شمالی اگه حذف بشه خوب میشه...غذارو واقعا خراب میکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. البته سلیقه ها متفاوته :)
      از دید من خیلی هم مناسب و بجاست :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts