بادمجان گریل شده با بلغور



این ترکیب بسیار لذیذ بود و واسه اون دوستانی که گیاهخوار هستند , ایده خوبی میتونه باشه 
من به تازگی با بلغور کار میکنم ولی تا به حال با هر چی که امتحانش کردم برام خیلی جالب توجه و همینجور خوشمزه  بوده 
آلمانی ها هم از بلغور استفاده دارند و این دستور رو از یک مجله آلمانی براتون میزارم 

مواد لازم
بادمجان به میزان لازم 
بلغور برای روی بادمجانها متناسب به تعداد بادمجان 
گوجه ۲ عدد خرد شده ، بزرگ 
سیر ۲ تا ۴ حبه 
پیازچه یا پیاز خرد شده ۱ استکان 
مقداری پنیر پیتزا 
قرص مرغ ۱ عدد یا پودر مرغ ۱ قاشق غذاخوری 
رب گوجه ۱ قاشق 
نمک ، فلفل 

طرز تهیه :
ابتدا بلغور  را خیس کرده و داخل آبکش بریزید ، بادمجانها را شسته و از وسط به ۲ نیم تقسیم کنید ، همراه با پوست .
درون ظرفی نصف پیازها را همراه با کره تفت دهید  ،١ عدد  گوجه را نیز اضافه کرده
 سپس بلغور را  همراه با پودر مرغ و کمی آب به گوجه ها اضافه کرده و بگذارید تا بلغور بپزد  






جداگانه بقیه پیاز را همراه با کره تفت دهید و سیر ,رب گوجه و ١ گوجه دیگه اضافه کنید ..کمی آب اضافه کرده و بگذارد همراه و نمک و ادویه کمی جا افتاده شود , این در واقع سس بادمجانهاست 
سس  را درون ظرف مورد نظر که بتوان در فر قرار داد بریزید , بادمجانها رو روی سس چیده 
روی بادمجانها به دقت بلغورهای پخته شده را قرار داده ، و سپس پنیر پیتزا را ریخته 






 سس داخل ظرف باید در هادی باشه که نصف بادمجانها رو بگیره به مدتی تقریبی ٣٠ تا ٤٠ دقیقه   و با حرارت ١٨٠ درجه داخل فر بزارید , 
نوش جان ، گیلدا










Kommentare

  1. خیلی به نظر خوشمزه میاد منم کلی از این بادمجانها گرفتم که ترشی بزارم حتما درست میکنمش

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گلم ، راستش من خودم هم فکر نمیکردم که انقدر خوشمزه بشه
    من مدت کوتاهی هست که بلغور رو شناختم .... اینه که از مزه اش هم خیلی خوشم اومده
    حتما امتحان کن عزیزم

    AntwortenLöschen
  3. سلام گیلدا جان
    من همیشه از وبلاگ ا تو استفاده میکنم، به خصوص وقتایی که اصلآ نمیدونم چی درست کنم! ؛)
    من این غذا رو درست کردم ولی بعد از اینکه گذاشتمش تو فر هر چقدر صبر کردم بادمجوناش نپخت، انقدری که پنیرش سیاه شد! :( به نظرت کجای کارم ایراد داشته؟ :د

    AntwortenLöschen
  4. هدیه جان مرسی از این همه لطفت
    عزیزم ، راستش واسه من تعجب آواره ، چون میدونی که بادمجان زود میپزه
    و یکی از دلیک سوس زیرش هم اینه که به خوبی داخل آب سوس پخته شه
    البته من نمیدونم شما کجا هستید ، ولی بادمجانهای اینجا خیلی نرم و پوکه
    اگه دوست داشتید ١ بار دیگه امتحان کنید دقت به سوس داخل ظرفتون داشته باشید
    و بادمجانها رو راه راه پوست بکنید

    AntwortenLöschen
  5. من بلغور رو مثل برنج دم می کنم و کته درست می کنم. خیلی وقتا هم مثل بریانی هندی (پلوی مخطوط)درست می کنم. خیلی خوشمزه و مفیده. من از مدتی زندگی در کردستان عراق اینو یاد گرفتم. این مدلی هم که شما درست کردید خیلی هیجان انگیزه. ممنون از همه دستورهای عالیتوووون.

    AntwortenLöschen
  6. مرسی از توجهت مریم جون
    بله حق با شماست به صورت کته هم خیلی دوست دارم و اکثر اوقات که همسرم نباشه درست میکنم , چون اون از پلو یا چیزی شبیه به اون که شل باشه خوشش نمیاد بر عکس من :)))))

    AntwortenLöschen
  7. roosham ye hararat bebine ke paniresh talaii she khoobe

    AntwortenLöschen
  8. چشم دفعه بعد انجام میدم :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts