Tiramisu



تیرامیسو یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیا هست که به روشهای مختلف درست میسشه 
قبلا یک روش ساده رو براتون گذشته بودم ، و اینبار این دسر رو کمی شکیلتر و جدی تر درست کردم 
مواد لازم 
مقداری پودر شکلات خالص
تخم مرغ ۳ عدد 
شکر ۱۰۰ گرم 
آمارتو ۸۰ میل . در صورت دسترس نبودن از وانیل شکری یا هر اسانس دیگر میتونید استفاده کنید 
ماسکارپونه ۴۰۰ گرم 
خامه ۱۰۰ گرم 
قهوه دم کرده و کاملا خنک به مقدار لازم 
بیسکوییت ژنوار یا انگشتی ، به مقدار لازم 
ابتدا تخم مرغها رو همراه با آمارتو و شکر به صورت بن ماری میپزیم تا حجم اون ۲ برابر و کشدار شه




سپس خامه را خوب زده و همراه با ماسکارپونه مخلوط میکنیم . مواد بالا را بعد از کمی خنک شدن به خامه و ماسکارپونه اضافه کرده و خوب هم میزنیم 
ظرف مورد نظرتان را انتخاب کرده و بیسکوییت ها را ابتدا داخل قهوه زده و به ترتیب و کنار هم درون ظرف میچینیم ، دقت کنید که بیسکویت ها را فقط داخل قهوه کرده و برداشته 
در غیر این صورت بیسکویت له شده و ترامیسوی شما آبدار میشود 
سپس یک لایه مواد خامه را روی بیسکویت ها میریزیم ، دوباره این کار را تکرار میکنیم و این بار روی لایه ماسکارپونه و خامه پودر شکلات را الک کرده 
بهتر است که این دسر مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال باشد و بعد سرو شود
نوش جان ، گیلدا



Kommentare

  1. bah bah Gilda jan kheili ziba va classic ...
    man asheghe in desser hastam va ta hala 100 modelesho dorost kardam kheili khoshmazeh ast

    AntwortenLöschen
  2. مرسی پروشات عزیزم ،
    اره ، راستش من هم گاهی وقت میمونم کدوم روش خوبه
    اما مهم اینه که به نظر مان همه روشش خوشمزه میشه :)))))

    AntwortenLöschen
  3. salam mikhastam azatoon beboorsam maskarapoone be almani chi mishe va az koja mishe kharid va biscueet jeneva va amatoor roo che joori taheue konam az komeketoon mamnoon

    AntwortenLöschen
  4. سارا جان ، ماسکارپونه به آلمانی هم به همین نام شناخته میشه و کل فروشگاهای بزرگ مثل رال و غیره میتونید پیدا کنید
    آمارتو هم یک نوع مشروب ایتالیا یی هست که با همین نام شناخته شده هست
    بیسکویت لیدی فینگر یا ژنوار یا به قول آلمانیها ' لوفل بیسکویت ء رو هم میتونید تو تمام فروشگاهها از جمله آلدی و لیدل هم پیدا کنید

    AntwortenLöschen
  5. گیلدا جون تخم مرغ کامل را باید استفاده کنیم یا زرده ؟؟ من امروز درست کردم شل شد ..

    AntwortenLöschen
  6. بله عزیزم تخم مرغ به صورت کامل هست , فقط چیزی که هست این مرحله احتیاج به تمرین داره و اگه کم یا زیاد از هد زده شه خراب میشه
    من خودم اصولا چون حوصله این مرحله رو ندارم خامه زده شده را همراه ماسکورپونه مخلوط میکنم , که خیلی هم بهتر میشه و کاملا حالت سفت داره واسه اینکار
    میتونید نصف نصف استفاده کنید

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts