سیر ترشی



خیلی وقته میخواستم که دستور سیر ترشی رو بذارم ، الان که لیدا جون دستور رو خواست ، فکر کنم بهترین موقیعت باشه
در واقع سیر ترشی فقط به ۱ روش درست میشه که اون هم به این طریق هست
پوست اولی سیرها رو میگیرد و خوب تمیز میکنید ، و آنها رو داخل ظرف مورد نظرتون بزارید ، که معمولا باید سرش خوب بسته شه  ، جوری بچینید که کاملا کنار هم قرار بگیرند
سپس مقداری نمک داخل ظرف ریخته و ظرف رو پر از سرکه میکنید ، جوری که روی سیرها پوشیده شه
سعی کنید ظرف مورد نظرتان کاملا تمیز بوده و چرب نباشد ، درب ظرف رو کاملا سفت کنید تا هوا وارد ظرف نشه 
و بهتر است در جای قرار دهید که از نور آفتاب به دور باشد
  معمولا در مناطق گرم ، مثل ایران مقدار کم شکر یا نبات اضافه میکنند ، به این خاطر که زودتر برسه
ولی میدونید که سیر ترشی خوب ، به هر حال باید ۷ سال عمرداشته باشه

روش دومی که بهتون پیشنهاد میکنم ، اینه
میتونید سیرها رو واسه زمان کوتاهی با سرکه بپزید که در این عکس من همین کار رو کردم و با سرکه بالزامیک ، انها رو پختم ولی مواظب باشید که له نشه 
بعد از خنک شدن ، انها رو داخل ظرف مورد نظر بگذارید و سرکه را تا روی سیرها بریزید همراه با کمی نمک
در این روش نبات یا شکر اثری نخواهد داشت
بعد از مدت ۳ تا ۴ ماه میتونید نوش جان کنید ، سیر ترشی شما مثل سیر ترشی ۷ ساله خواهد بود
اما به کسی نگید :))
نوش جان ، گیلدا    


Kommentare

  1. گیلدا جونم منم هنوز دارم ها از اون موقع که یادم دادی درست میکنم و همیشه دعا به جونت میکنم :*

    AntwortenLöschen
  2. نوش جونت عزیزم م م م م **

    AntwortenLöschen
  3. گیلدا خانم سلام شما دبیرستان زینبه درس نمی خودید؟

    AntwortenLöschen
  4. نه فریبا جان , کدوم شهر منظور شماست ؟
    شاید الان اسمش تغییر کرده ولی تا من درس میخوندم همچین نامی نبود

    AntwortenLöschen
  5. دبیرستان ناظمیه (زینبیه ) شیراز توی خیابان فرهنگ

    AntwortenLöschen
  6. نه فریبا جون , من اختر معدل بودم , و هنرستانی :)

    AntwortenLöschen
  7. سلام گیلدا جان،
    میخواستم بپرسم بعد جوشیدن سیرها، همان سرکه را روی سیرها داخل شیشه بریزیم یا که از سرکه تازه استفاده کنیم؟ چون معمولا گفته میشه که سرکه جوشیده خواصش را تا قسمتی از دست میدهم امکان کپک زدن ترشی با سرکه جوشیده بیشتر هست.
    ممنون میشم اگر جواب بدهید :*
    معصومه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام معصومه جان
      عزیزم من خیلی کم ترشی و شور تهیه میکنم , ولی تا به حال هیچوقت مشکل کپک زدن نداشتم
      بله من از خود همون سرکه که باهاشون سیر رو جوشندم , ترشی رو تهیه میکنم , البته میزارم کاملا سرد شه و بعد

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts