اسپانیا - Paella , پائلا




و این هم همین پلو ولی با تکه های مرغ و صدف و کمی جعفری خرد شده و بدون گوجه 


یکی از غذاهای سنتی و بسیار معروف اسپانیا Paella پائلا نامیده میشه که تو هر رستوران اسپانیایی میتونید پیداش کنید
پائلا یکی ازغذای ملی منطقه از والنسیا و سواحل شرق اسپانیایی است
قبلا هم گفته بودم که از ماهی خوشم میاد اینه که تهیه این پلو خالی از لطف برام نبود
باز هم تاکید میکنم که اونهایی که به مزه های دریایی علاقه نشون میدن این پلوی اسپانیایی براشون میتونه لذیذ باشه 
نکته جالب اینه که این غذا با همون ظرف روی میز آورده میشه ، و بخاطر همین هم معمولا در حجم زیاد پخته میشه
و اصولا از هر چیزی که با دریا در رابطه باشه میشه استفاده کرد
اعم از میگو , ماهی , خرچنگ , لانگوست , صدف , هشت پا ......... و همینجور گاهی اوقات که این موارد رو دوست نداشته باشید , میتونید از این جور مخلفات استفاده نکنید , و جاش از گوشت مرغ استفاده کنید
اما اینو هم بگم که پای ثابت این پلو , برنج , نخود فرنگی , زعفران , پیاز و همینجور سیر هست
البته من فکر میکنم که بر حسب کشورهای مختلفی که این غذا رو تو رستورانها میپزن . چند تا چیز اساسی که میدونن مردم همون کشور بهش بیشتر علاقه دارن استفاده میکنن از جمله فلفل دلمه یا گوجه به جای رب یا بر عکس یا پیاز قرمز  ........


خوب زیاد به خودمون سختی نمیدم و میریم سر مطلب که خیلی راحته :)
من اول از همه ١ عدد پیاز رو سرخ کردم و مقداری سیر و همراه با گوجه خرد شده اضافه کردم
اگه از کمی کره استفاده کنید پلوی  شما لذیذتر خواهد شد
نخود فرنگی و تیکه های مختلف دریایی رو اضافه کردم باز هم کمی تفت دادم و برنج همراه با کمی اب و مقداری قرص مرغ اضافه کردم


پس یادتون باشه که دیگه نمک اضافه نکنید و تنها ادویه ای که استفاده کردم زعفرون بود , البته به مقدار زیاد
بعد از کمی جوش خوردن , تیکه های میگو و هشتپا رو بیرون آوردم تا وقتی که خودش رو کمی گرفت روش بچینم


یکی از خصوصیات این پلو اون نظمی هست که زمان چیدن روی برنج باید انجام بدید
پس انه رو به شکلی که دوست دارید بچینید
از اینجا به بعد به ٢ صورت میتونید اونو بپزید یا با حرارت کم روی گاز و یا داخل فر
اینکه چه زمانی احتیاج دارید تا پخته شه , میتونید مثل برنج تست کنید و یقین حاصل کنید که پخته
دمای فرتون هم رو ١٦٠ تا ١٧٠ باشه , کافیه 
اگر فکر کردین که برنج شما احتیاج به روغن یا آب بیشتر دارد ، به آن اضافه کنید
همانطور که گفتم این غذا با همان ظرف سر میز غذا سرو میشه
نوش جان ، گیلدا











Kommentare

  1. به به دلم خواست .عالی شده گیلدا جون

    AntwortenLöschen
  2. به به .عالی شده گیلدا جون.دلم خواست.

    AntwortenLöschen
  3. مرسی عزیزم , ممنون که به یادم بدی و پیام گذاشتی
    جات خالی نازنین

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts