مرغ شکم پر بدون استخوان - دلمه مرغ


مرغ شکم پر بدون استخوان ( دلمه مرغ )
مواد داخل این مرغ همانند دلمه میباشه ، با این تفاوت که بجای سبزی دلمه از گشنیز و جعفری استفاده کردم 
به این ترتیب که 
مقداری پیازچه را همراه با ۱ عدد پیاز خورد شده تفت دادم ، و سپس برنج و لپه رو که از قبل کمی پخته بودم به مواد اضافه کردم 
تمامی مواد را کمی تفت دادم ، و ادویه مورد دلخواه رو زدم 


و اما خود مرغ که قسمت مهم این ماجراست :))
بهترین توضیح میتونه عکسهای مرحله به مرحله باشه

معمولا این مرغ را از قسمت سینه باز میکنند ، ولی من متقدم اگر از قسمت پشت باز شود ، جلوه بهتری خواهد داشت



شما برای این کار احتیاج به یک چاقوی تیز دارید ، که میتونید قسمتهای زائد مرغ را بزنید ، و یک شکاف عمودی به مرغ بدهید 
دقت کنید پوست مرغ را نبرد ، چون پوست مرغ مثل یک کیسه برای کار شما عمل میکند


وقتی به قسمت اتصال ران مرغ رسیدید ، آنرا ابتدا با حرکت دست جدا کنید و به کار خود ادامه دهید





بعد از جدا کردن سینه مرغ نوبت به ران ان میرسد



قسمت بالای ران را با کمی برش داخل گوشت و سپس با خراشیدن استخوان ، گوشت را از ان جدا میکنیم


با چاقو یک ضربه محکم به این قسمت بزنید تا استخوان شکسته شود ، و به همان ترتیب قبل  گوشت را از استخوان جدا کرده و بیرون بکشید





بعد از پایان کار محل  بریده شده را با نخ و سوزان بدوزید ، به طریقی که فقط مقداری برای داخل کردن مواد جا باشد



برای مواد روی مرغ هم از این ترکیب استفاده کردم
مقداری آب لیمو + خردل + نمک ، فلفل ، زیره ، که به صورت کامل بود و آنها رو داخل هاون سابیدم + زعفران آب شده + روغن زیتون
این مواد رو خوب مخلوط کردم ، و ابتدا داخل مرغ و بعد از پر کردن  ، تمام مرغ رو به این مواد آغشته کردم
بهتره که از این مواد مرحله به مرحله روی مرغ هنگام پختن بمالید تا خشک نشه




در این ترکیب فقط بالهای مرغ باقی میماند
مرغ رو به مدت ٤٥ تا ١ ساعت داخل فر با دمای ١٨٠ درجه بزارید 
امکان داره این زمان  کم باشه , در این صورت اگه روی مرغ  برشته شده و امکان سوختگی هست ,  ١ کاغذ آلمینیومی رو روی مرغ قرار بدید و ١٠ تا ١٥ دقیقه دیگه به پخت ادامه بدید 
و معمولا وقتی یک تیکه خلال  دندان یا سیخ چوب کبابی رو داخل قسمت سینه مرغ  فرو  میکنید نباید ازش آب بیرون بزنه , این میتونه یکی دیگه از علامت پخت مرغتون  باشه 

نوش جان ، گیلدا










Kommentare

  1. cheghdr dardesar dare vali kheili khoshmaze bayad bashe,ye ruz ke mehmoon dashtam bayad emtahan konam.

    AntwortenLöschen
  2. اره یاسی جون ، ولی ارزش داره
    چون میتونی به راحتی همه جا رو با چاقو بدون این که استخوان داشته باشه ببری
    امتحان کن عزیزم

    AntwortenLöschen
  3. kheili honarmandaneh anjaam dadid! khoshbehaale mehmoonatoon! :)

    AntwortenLöschen
  4. این پستت هم از اون پستها بود که از دست من در رفته بود ، حتما باید یه بار امتحان کنم ، دست گلت درد نکنه عالی بود :)

    AntwortenLöschen
  5. مرسی رزکم ، من خودم همش ١ بار درست کردم و همش میگم واسه مهمانی خیلی مناسبه ، ولی تا به حال وقت نکردم واسه مهمانی تهیه کنم :))

    AntwortenLöschen
  6. Dastet khosh Gilda khanoom
    faghat 1 bar ke ghoror bar dashte bood mano in morgh bi oustokhan shekam por ra dorost kardam chon dar you tube dide boodam, moharet ostadanei chon shoma lazem dare, vaghiyat inke tamam oustokhan haro ba Card riz tiz va sarf vaght besyar dar avardam, ama kar har kasi nist b khoobi shoma dar biare, vaghti didam ba in ham zahmat kasi arzesh kar ro dark nemikone b soragh khorak haye sade va kam darde sar raftam, tobe kar shodam :)
    Dasteton khosh
    Gil @ Ray

    AntwortenLöschen
  7. ممنونم از شما دوست عزیز
    راستش از این بابت که این کارهای پر زحمات رو ارزش کار بارش قائل نیستند رو حق به شما میدم
    شاید به این علت هست که هست که از روند کار بی خبر هستند و بخاطر همین هم صلاح میدونند که نظر ندند :))
    اتفاقا من هم از یوتوپ پیدا کردم ، چون همراه با فیلم راحت همه رو توضیح میده
    ولی مشتاقم که باز تهیه کنم :)))
    ممنونم از توجهتون و کامنتتون

    AntwortenLöschen
  8. عالی شده گیلدا جون
    من این غذا رو به اسم چیکن گالانتین میشناسم اولین باری که درست کردم کلی ذوق زده بودیم از اینکه می دیدیم برشهای مرغ اینقدر قشنگ خودش و نشون می ده
    حیف که این استخون در اوردنش یخورده حوصله و وقت می خواد وگرنه جون می ده برای مهمونی ها

    AntwortenLöschen
  9. آاای ی ی ی گفتی‌ لاله جون

    من هم فقط ۱ بار واسه خودمون و ۱ بار واسه مهمان درست کردم

    ولی کلا ایده خوبی‌ واسه مهمانی هست و خیلی راحت

    AntwortenLöschen
  10. وای خدا چه کردی عزیزم
    من فکر کنم استخونهای خودمو می شکونم ولی نمی تونم استخونهای مرغ رو در بیارم
    خیلی دلم می خواد یه بار مرغ شکم پر درست کنم میشه بدون در اوردن استخون درستش کرد؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خدا نکشه ترو شادی ی ی ی :))))))))
      چرا عزیزم میشه , ولی دیگه همون مرغ شکم پر میشه :))))

      Löschen
  11. خیلی عالی شده گیلدا جون ...یه پا جراحی شما ما نمیدونستیم آآآ

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت مصی جون , اره عزیزم پس چی فکر کردییییییی ؟؟ :))))))))))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts