جوجه پیشاوری - پاکستان



این غذا رو از تلویزیون پیدا کردم ، وقتی داشت موادش رو میگفت ، حدس زدم باید خوشمزه باشه 
و واقعا همینجور بود ...
نام این غذا * جوجه پیشاوری * هست ، که مربوط به کشور پاکستان میشه 
مواد لازم این غذا عبارتند از :
ماست ۱ لیوان 
پیاز خلال  شده و سرخ کرده ، به مقدار زیاد 
زنجبیل تازه ۱ قاشق 
زردچوبه ، نمک ، زیره ، تخم گیشنیز ، فلفل ، به میزان لازم 
سیر ۳ تا ۴ حبه 
گوشت فیله مرغ ، ۴ عدد 
سس تهینه یا سس بادام زمینی ، ۳ قاشق 
مقداری آب لیمو 
من از ادویه تازه استفاده کردم ، به این صورت که همه ادویه ها به جز زرد چوبه رو داخل هاونگ ریختم و آسیاب کردم 
به این صورت طعم بسیار بهتری به غذا خواهید داد 
ادویه ها را درون ظرفی ریختم ، و همه مواد دیگر را نیز اضافه کردم ، و خوب هم زدم تا یک دست بشه 
گوشتها رو قطعه قطعه کردم و داخل سس قراره داده و خوب مخلوط کرده و مدت نیم ساعت استراحت دادم 
سپس داخل ظرفی کمی روغن ریختم و گوشتها را همراه با سس داخل ظرف ریختم 
و با حرارت کم ، به مدت ۴۵ دقیقه پختم 
این غذا  بعد از پختن بسیار ترد و خوشمزه خواهد شد ، و میتونید با برنج یا نان میل کنید 
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

Beliebte Posts