کیک قرمز مخملی - Red velvet cake




خیلی وقت بود که دوست داشتم کیک مخملی رو امتحان کنم 
همیشه با دیدن عکسش تو نت کلی هیجان بهم دست میداد که آیا واقعا مثل مخمل میمونه یا نه ؟؟ !! :))
از اونجایی که قبلا هم کیک تولد پسرم رو یعنی کیک رنگین کمان رو با رنگ قرمز تهیه کرده بودم , خیلی مایل بودم ببینم که این ترکیب جدید با رنگ قرمز خوراکی چقدر تفاوت با اون کیک قبلی میتونه داشته باشه 
ولی هیچوقت این زمان یا بهتر بگم مناسبت نصیبم نمیشد تا بتونم امتحانش کنم تا اینکه امسال واسه تولدم دیگه کمال افتخارررررر رو بخودم دادم و این کیک رو تهیه کردم 
اگه الان هم بگم که از بابت تزینش اون چیزی که میخواستم نشده .... شاید خیلی از دوستان باز لطفشون رو نثار اینجانب کنن و بگن که ایرادی نداره ..... ولی بجاش عرض میکنم خدمدتون :))
ولی از بابت طعم و بافت باید بگم که بینهایت برام لذیذ بود و کاملا بر خلاف تصورم یک کیک بسیار لطیف و خوشرنگ و پفکی در اومد 
همینجا باید خدمت اون دسته عزیزانی که مایل هستن  این کیک رو تهیه کنن بگم که این کیک فقط مناسبتش با باتر کریم و یا خامه زده شده , مناسبه 
چون خیلی نرم و لطیف هست و اصلا تحمل سنگینی فوندات رو نمیتونه داشته باشه 
خب دیگه ه ه ه ه باید ی جورایی نشون بده که مخمل هست :)))


اینو هم بگم که حجم مقدار گفته شده برای یک قالب بزرگ گرد مناسب هست که میتونید بعد از پخت اونو به چند لایه تقسیم کنید و لابلاش خامه یا باتر کریم بمالید 
ولی من تو ٢ تا قالب گرد بزرگ تهیه کردم 
اگه دوست داشتید میتونید تو ١ قالب کوچیک هم تهیه کنید , البته نصف این مقادیر رو 



و اما مواد لازم :
آرد٣٨٠ گرم 
کره ٢٥٠ گرم 
پودر شکر ٢٦٠ گرم 
وانیل ١ قاشق چای خوری 
تخم مرغ ٤ عدد 
نمک , کمی 
پیکینگ پادر ١ قاشق چای خوری 
پودر کاکائو تلخ ٢٢ گرم 
باتر میلک Buttermilch ٢٥٠ میل ( در صورت دسترس نبودن میتونید از همین مقدار ماست هم استفاده کنید )
رنگ قرمز خوراکی 

* این ٢ مورد رو برای آخر کار احتیاج داریم 
سرکه سفید ١ قاشق غذا خوری 
بکینگ سودا یا Natron ١ قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
وانیل , کره و پودر شکر را با هم خوب مخلوت کنید , حدودا ١٠ دقیقه با ماشین بزنید تا هجمدار شه و رنگش تغییر کنه 
تخم مرغها رو دانه دانه اضافه کنید و بعد از اینکه یکی خوب مخلوط شد دیگری رو اضافه کنید 
مواد خشک رو با هم مخلوط کنید و حتما الک کرده استفاده کنید 
به باتر میلک رنگ خوراکی رو اضافه کنید , من مقدار رو نگفتم چون هر رنگ خوراکی تناسب و قرمزی بخصوصی داره , فقط اینو میگم که انقدر استفاده کنید که رنگ باتر میلکتون به رنگ قرمز خوشرنگ تبدیل شه


حالا ارد رو که از قبل الک کردید به مواد قبلی اضافه کنید و بعد از اون باتر میلک رنگی رو اضافه کنید 
حالا اگه مثل من موادتون رو داخل ظرف فلزی تهیه کردید داخل یک ظرف چینی یا پلاستیکی خالی کنید 


متاسفانه تو مرحله مخلوط کردن سرکه با پیکینگ  سودا نتونستم عکسی تهیه کنم , چون باید سریع انجام داد 
بکینگ سودا رو با ١ قاشق سرکه مخلوط کنید و با یک قاشق پلاستیکی یا چوبی تند هم بزنید 
میبینید که واکنشهای شیمیایی انجام میشه و بلافاصله داخل کیک بریزید و با ١ قاشق چوبی خوب هم بزنید 
تا یقین حاصل کنید که همه جای مواد کیک با مخلوط سرکه شما آغشته شده

تو این عکس ناترون یا  بکینگ سودا و ماسوره ای رو که باهاش گلهای کیک رو زدم میبینید 

حالا مواد کیک رو داخل قالبهای مورد نظرتون بریزید 
بهتره که ته قالب رو یک برگ کاغذ روغنی پهن کنید 
کیک رو داخل فری که از قبل گرم کردید با حرارت ١٦٠ درجه و به مدت ٦٠ تا ٧٠ دقیقه قرار بدید و میتونید با چون تست کنید که پخته یا نه , فقط دقت کنید که رنگ روش تیره نشه 
اینو هم یادآور شم که این زمان واسه کل کیک داخل یک قالب بزرگ گرد هست 
ولی اگه مثل من خواستید تو ٢ تا قالب گرد بزرگ درست کنید مدت زمان ٤٥ تا ٥٠ دقیقه کافی میتونه باشه 

همونجور که گفتم این کیک چون خیلی لطیف بود با خامه و باتر کریم کار شد 
به این ترتیب که لابلای کیک رو با خامه سفید کار کردم , بدون اینکه مثل کیکهای دیگه شیره بدم , چون احتیاجی نبود 
و واسه روی کیک هم از باتر کریم آلمانی به روش دوم استفاده کردم 
و اما خرابکاری من این بود که ...... باتر کریم رو رنگ سازی کردم :)))) کار اشتباهی که بهتون پیشنهاد میکنم هیچوقت انجام ندین , چون اگه رنگش تمام شه , دوباره ساختن اون رنگ جزو محالاته :))
از طرفی اگه این مدل رو خواستید روی کیکتون تزیین کنید باید حساب کلی خامه یا باتر کریم رو بکنید 
که بنده کم آوردم و از پلان B استفاده کردم و مجبور شدم از برگهای رویال آیسینگ که از قبل تهیه کرده بودم استفاده کنم تا اون کچلیهای کیک معلوم نشه :)))
ولی از طعم و مزه کیک هر چی بگم , کم گفتم و واقعا جای همه دوستان خالی بود 
متاسفانه چون گرفتن عکسها به شب افتاد , رنگ زیبای کیک به خوبی مشخص نشد 
گیلدا 



Kommentare

  1. تولدددت مبارک دوستم ، چقدر هم کار خوبی کردی این کیک رو انتخاب کردی ،به نظر من این کیک زنونست ، من برای تولد صنم درست کردم ، جزو تمرینهام بود ، خیلی هم خودم دوست داشتم ، اما صنم بخاطر خامه ی پنیریش دوست نداشت ، اصلا به ذهنم نرسیده بود فیلینگ باترکریم بزنم ، اینبار حتما اینطور تهیه میکنم ، من اولش که داشتم عکسها رو میدیدم فکر کردم دو رنگ شدن باترکریم عمدی بوده ، خوب خوشگل شده بود، حالا تو میگی رنگش در نمیاد ، اما اگر نمیگفتی ، من فکر میکردم جزو تزئیناتت بوده ، خیلی دوسش دارم گیلدا ، خوشگل و ناز شده ، خسته نباشی ، تا باشه از اینکارها باشه که برای تولدامون کیک بپزیم :)))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها , اره دیگه چه کنیم , کسی که واسه ما درست نمیکنه , مجبوریم خودمون هوای خودمون رو داشته باشیم :))
      رزکم , خیلی کار خوبی میکنی که این کیکها رو اول امتحان میکنی , به خصوص واسه مناسبتها
      امیدوارم که با این ترکیب صنم نازنین هم دوست داشته باشه
      راستش من قرار بود از پایین رنگ رو روشن کر کنم بیام بالا تیره کنم
      ولی رنگ قرمزم زیاد قرمزی نداشت و هر چی میزدم چندان با پایه فرقی نداشت من هم اومدم کمی سیاه مخلوت کردم
      خوب شد و بعد دیدم وای بر من رنگ تمام شد :)))) دیگه نتونستم اونو بسازم و اگه دقت کنی وسطش هم چند تا گل ی رنگ دیگه شده واسه همین مشکل

      Löschen
  2. Gildaye Aziz baz ham tavalodet mobarakk omidvaram zendegit mesle hamin keike ziba makhmali VA rangi bas he:) etefaghan man fek Kardam khodet khama Ro do rang Kardi besyar ziba shode baftesh ham ke aliyeeee dastehtdadrd nakone duste honarmandam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جون , ممنون از لطفت
      راستش من قرار بود از پایین رنگ رو روشن کر کنم بیام بالا تیره کنم
      ولی رنگ قرمزم زیاد قرمزی نداشت و هر چی میزدم چندان با پایه فرقی نداشت من هم اومدم کمی سیاه مخلوت کردم
      خوب شد و بعد دیدم وای بر من رنگ تمام شد :)))) دیگه نتونستم اونو بسازم و اگه دقت کنی وسطش هم چند تا گل ی رنگ دیگه شده واسه همین مشکل

      Löschen
  3. تولدت مبارک گیلداجون،چقدرهم این کیک مخملی، مخملی وخوشمزه نشون میده دستت درد نکنه عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مهناز جون , فدات شم عزیزم
      ی زره به مخمل مونده برسه :))))
      البته تو کس زیاد خوب هم نشده , ولی رنگش قشنگ بود

      Löschen
  4. عالى و بينظيير شده عزيزم👏👌تولدت رو دوباره تبريك ميگم عزيزم 🌺🌺

    AntwortenLöschen
  5. tavalodet mobarak khanom gol,barat behtariaro arezoo mikonam.omidvaram man ham betoonam hamchin keyki dorost konam.boss

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مهشید جون
      یقینا از این هم بهتر تهیه میکنید , چرا که نه ؟؟ :)

      Löschen
  6. Tavalodetun mobarak khanume honarmand. Shado payande bashid.
    Maryam. Bremen

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مریم جون , سلامت باشی همشهری ;)

      Löschen
  7. تولدتون مبارک باشه گیلدا جون ،براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم . خیلی کیکتون عالی و زیبا شده . اتفاقا این اشتباهاتی که پیش اومده به زیبا تر شدن کیک کمک کرده . اگه نمی گفتید فکر می کردم از اوا دیزایش این طوری بوده و چه دیزاین خلاقانه ای هم هستش . اون برگ ها خیلی عالیش کردند .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون
      اره تو عکس زیاد مشخص نیست , چون تاریک بود :))
      ولی اگه میخواست سفارش باشه , در واقع ی فاجعه به حساب میومد
      :)))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts